Det har spenderats 116 miljarder dollar på mobilspel under 2021

Robot
Det har spenderats 116 miljarder dollar på mobilspel under 2021

Mobilmarknaden blomstrade under 2021.

#Among-us, #PUBG-mobile, #mobilspel


Medlem

In before: "Do you guys not have phones?"

Skribent
Skrivet av inkui:

In before: "Do you guys not have phones?"

haha jag hade tänkt ha det i ingressen, men det kändes så sjukt gjort vid det här laget


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv
Skrivet av inkui:

In before: "Do you guys not have phones?"

Skrivet av Johan Lorentzon:

haha jag hade tänkt ha det i ingressen, men det kändes så sjukt gjort vid det här laget

Kanske något i stil med "The guy do have phones!"

Håller för övrigt med Johan att det där är så sjukt jävla gjort nu att man ska komma släpandes med det citatet varje gång det är en nyhet rörande telefoner.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Kanske något i stil med "The guy do have phones!"

Håller för övrigt med Johan att det där är så sjukt jävla gjort nu att man ska komma släpandes med det citatet varje gång det är en nyhet rörande telefoner.

Jag är nog en av de skyldiga till det också


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

0$ har kommit från mitt konto i alla fall!

Edit: inte för att det något fel med att lägga pengar på mobilspel alltså. Bara ett konstaterande. Jag lägger pengar på cs:go skins istället t.ex

Galen summa! Hur mycket har det spenderats på PC och konsol tillsammans då, finns några sådana siffror?

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Galen summa! Hur mycket har det spenderats på PC och konsol tillsammans då, finns några sådana siffror?

1/10 om man har tur!

Medlem

En förlorad generation...


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Galen summa! Hur mycket har det spenderats på PC och konsol tillsammans då, finns några sådana siffror?

Tror mobil tjänar in mer än de två tillsammans sist jag såg någon statistik

Medlem

sjukt mkt pengar


signatur

//monster

Medlem

Spelar lite Pokémon Go och Shin Megami D x 2 på luren. Har lagt totalt 300kr på Pokémon Go så NÅGOT har man ju bidragit till det men extremt lite jämfört med andra spel.

Mobilspel är sånt jag håller på med när jag sitter på tåget eller i en loading screen

Medlem
Skrivet av Karmak:

Tror mobil tjänar in mer än de två tillsammans sist jag såg någon statistik

Från 2020 nedanför. Observera att detta är en annan analysfirma, så deras siffror på mobilmarknaden skiljer sig rätt kraftigt från den i nyheten (räknat på 2020 då). Vem som har bättre siffror kan jag inte svara på. Det är estimat från båda håll.
https://newzoo.com/insights/articles/newzoo-games-market-numb...

Medlem

Inte lagt ett öre på mobilspel i år. Inte ens spelat något när jag tänker efter.

Medlem

Jag har köpt lite Robox till dottern ibland. Sedan har jag prenumerat på chess.com premiumtjänst så jag har också bidraget en del. Jag tycker dock att det är helt okey att spendera lite där sålänge man har koll så det inte drar iväg för mycket i kostnad.

Medlem

Tycker rubriken från statistikfirman i nyheten är mer slående, pengarna är ändå bara pengar.
https://www.appannie.com/en/insights/market-data/state-of-mob...

"Consumers Spend 3.8 Trillion Hours on Mobile Devices"

Verkar helt osannolikt mycket.

Skribent
Skrivet av Fulci:

Tycker rubriken från statistikfirman i nyheten är mer slående, pengarna är ändå bara pengar.
https://www.appannie.com/en/insights/market-data/state-of-mob...

"Consumers Spend 3.8 Trillion Hours on Mobile Devices"

Verkar helt osannolikt mycket.

Ja det är fan i mig sinnessjukt mycket. Dock inte bara spel, men det är skrämmande mycket folk sitter med mobilen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inga av mina pengar iaf...

Skribent
Skrivet av Fulci:

Tycker rubriken från statistikfirman i nyheten är mer slående, pengarna är ändå bara pengar.
https://www.appannie.com/en/insights/market-data/state-of-mob...

"Consumers Spend 3.8 Trillion Hours on Mobile Devices"

Verkar helt osannolikt mycket.

Ja, det låter mycket men säg att hälften av jorden befolkning har en mobiltelefon (det är säkert mer). Det blir ungefär 4 miljarder. Engelska trillion är alltså biljon på svenska och inte triljon, Så alltså 1 000 000 000 000.

3 800 000 000 000 / 4 000 000 000 = 950

950 timmar per år framför mobilskärmen är:

950 / 365 = 2,6.

Alltså ett snitt på 2,6 timmar per dag och användare.

Medlem

7kr!!! Det är vad jag lagt ut på mobilspel. I efterhand så var det inte värt det


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Nu var det några år sen, men jag kan tänka mig att lägga några kronor på mobilspel om jag tycker att utvecklaren är värd det. Sist jag lade pengar på mobilspel var det ett golfspel som jag tyckte jag brukade tillräckligt för att utvecklaren var värd några kronor. Köpte en en liten boost-låda för ca 50kr tror jag.

Skribent
Skrivet av Shadee:

Ja, det låter mycket men säg att hälften av jorden befolkning har en mobiltelefon (det är säkert mer). Det blir ungefär 4 miljarder. Engelska trillion är alltså biljon på svenska och inte triljon, Så alltså 1 000 000 000 000.

3 800 000 000 000 / 4 000 000 000 = 950

950 timmar per år framför mobilskärmen är:

950 / 365 = 2,6.

Alltså ett snitt på 2,6 timmar per dag och användare.

Ja och det går ju appliceras i relation till mobilspel också. Alltså mängde personer som har mobiltelefoner gentemot mängden som har konsoler och speldatorer hemma.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag köpte nog mobilspel för kring 200kr förra året. Kvalitén är ju som natt och dag för 10 år sen 😀
Framtiden helt klart för bärbart spelande 👍

Peka klicka - spel gör sig faktiskt väldigt bra på mobil/surfplatta. Finns ett gäng bra spel som även finns på PC såsom Thimbleweed Park, To The Moon och gamla klassikerna Broken Sword 1 o 2.

Hade inte tackat nej till mer sånt.

Medlem

Och endå finns det knappt ett vettigt mobilspel...

Skribent
Skrivet av hoppalängdhopp:

Peka klicka - spel gör sig faktiskt väldigt bra på mobil/surfplatta. Finns ett gäng bra spel som även finns på PC såsom Thimbleweed Park, To The Moon och gamla klassikerna Broken Sword 1 o 2.

Hade inte tackat nej till mer sånt.

De gör sig till och med bättre än med handkontroll eller mus. Väntar fortfarande på att Roberta Williams ska göra comeback och återuppliva peka-klicka-genren på riktigt, men då på mobiler.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

De gör sig till och med bättre än med handkontroll eller mus. Väntar fortfarande på att Roberta Williams ska göra comeback och återuppliva peka-klicka-genren på riktigt, men då på mobiler.

Ja, faktiskt. Har To The Moon på Steam som jag påbörjade, men köpte det till mobilen också och körde igenom det där istället Smidigt om man kör lite kortare sessioner + att man alltid har det tillgängligt.

Angående Roberta Williams finns det några artiklar från i somras där hon och Ken Willams jobbar på ett nytt spel tydligen. Finns inte så mycket mer info än så, men får väl se var det blir utav det

https://www.engadget.com/sierra-ken-roberta-williams-the-secr...

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja och det går ju appliceras i relation till mobilspel också. Alltså mängde personer som har mobiltelefoner gentemot mängden som har konsoler och speldatorer hemma.

Precis. Styrkan (och pengarna) ligger i att så många har enheten. Tyvärr är det fullt förståeligt att många spelföretag lägger mycket tid och fokus på att ta sig in på mobilmarknaden.

Medlem

Lite oroligt att just Roblox, som riktar sig till yngre barn, drar in mest pengar.

Avstängd

Har aldrig lagt ett öre på mobilspel och kommer aldrig någonsin att göra det

12
Skriv svar