Techland lovar att ge stöd åt Dying Light 2 i fem år framöver

Robot
Techland lovar att ge stöd åt Dying Light 2 i fem år framöver

Långsiktiga zombie-planer för Techland.

#Dying-light-2, #Techland


Medlem

Får man lov att lova saker när man inte kan hålla släppdatum ? 😀

Skribent
Skrivet av Kavakava83:

Får man lov att lova saker när man inte kan hålla släppdatum ? 😀

Med tanke på supporten de get 1an, så tycker jag att de har rätt att lova det här åtminstone


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Exakt det samma, fast 1 år extra. Är det exakt det samma?

Gnällkuk

Hur många år lovades det innehåll till Anthem? 🤔


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Med tanke på supporten de get 1an, så tycker jag att de har rätt att lova det här åtminstone

Du vet att det är val snart? Tänker du samma sak där? XD Vi ska iaf på handlingskraft och inte ord och jag håller med dig om att 1an haft mycket support. Mycket tack vare att det spelet fick framgång

Skribent
Skrivet av Kavakava83:

Du vet att det är val snart? Tänker du samma sak där? XD Vi ska iaf på handlingskraft och inte ord och jag håller med dig om att 1an haft mycket support. Mycket tack vare att det spelet fick framgång

Skillnaden är att politiker aldrig levererar något de lovat! haha

BURN!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Men är det så viktigt egentligen? Jag ser hellre att de släpper ett komplett spel utan buggar, kanske ett par expansioner året efter. Men sen vill jag att de arbetar på nästa spel.

Skrivet av Kago1316:

Men är det så viktigt egentligen? Jag ser hellre att de släpper ett komplett spel utan buggar, kanske ett par expansioner året efter. Men sen vill jag att de arbetar på nästa spel.

Tänkte på exakt samma spel. Dom behandlar spel som att det var guds gåva till mänskligheten, kanske lite mer ödmjukhet där. Men visst, kanske finns det gamers som älskar dessa spel över allt annat, då är jag verkligen glad för deras skull.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Inget jag värdesätter alls. Jag vill bara att spelet ska vara komplett och buggfritt dag ett. Man spelar ett spel och i bästa fall orkar man köra igenom. Man går vidare till nästa spel. Va spelet riktigt bra så kanske man vill återuppleva det igen i framtiden när/om det är speltorka.

Spelet ska ju ändå ta 500timmar o köra allt. Det kommer hur mycket som helst hela tiden man har inte tid att hålla kvar o sitta med ett o samma spel i en evighet. Men visst köper man bara 1 spel om året eller nåt sånt så visst.

Medlem

Är ettan bra? Har ingen koll alls på Techland spel. Skulle vilja sätta mig i nåt coolt spel som tar lång tid att klara av.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Moderator | Testpilot
Skrivet av krislevin:

Är ettan bra? Har ingen koll alls på Techland spel. Skulle vilja sätta mig i nåt coolt spel som tar lång tid att klara av.

Riktigt bra! Kul att utforska världen och hela parkour-grejen gör det ännu roligare då man kan klättra upp och ner överallt typ.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Dying Light 1 är nästan precis 7 år gammalt och får fortfarande uppdateringar, och väntar på en next-gen uppdatering också. Väldigt bra modstöd dessutom också. Techland är ju hyftsat ung studio med bara tre spel bakom sig och har gjort nästan allt rätt från start.

Tvivlar inte alls på att Dying Light 2 ska få 5 år av stöd. Kommer bli spännande vad dom hittar på framöver. Förmodligen Dying Light 3. Eller om nu Dead Island kommer ut någon gång.

Medlem
Skrivet av krislevin:

Är ettan bra? Har ingen koll alls på Techland spel. Skulle vilja sätta mig i nåt coolt spel som tar lång tid att klara av.

För mig är det ett av de bästa spelen någonsin. Placerar sig lätt på topp 25. Det är utan tvekan det bästa inom båda genrena open world och zombie. Väldigt bra atmosfär och känsla av utforskande.

Skribent
Skrivet av krislevin:

Är ettan bra? Har ingen koll alls på Techland spel. Skulle vilja sätta mig i nåt coolt spel som tar lång tid att klara av.

Jag trodde det bara skulle vara ännu ett zombiespel. Men är lite som Mirrors Edge mixat med zombier. Väldigt vertikalt spel med hoppade mellan hustak och sånt. Riktigt roligt


signatur

"Writer and Fighter"

MEG
Medlem

Buggfixar i 5år


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Vart finns dessa påstådda långtida uppdateringarna för ettan? Det har inte kommit någon DLC på evigheter, det är knappt nån online och har inte varit mer än sporadiskt på två år och 2an har blivit försenad ett par gånger redan. Eller är det bara buggfixar och tillfälliga kampanjer de syftar på? Det är inte riktigt samma sak förutom de fall där spelet är så trasigt från launch att det måste patchas till fungerande skick.

Skrivet av krislevin:

Är ettan bra? Har ingen koll alls på Techland spel. Skulle vilja sätta mig i nåt coolt spel som tar lång tid att klara av.

Ett av en handfull spel jag kunnat spela mer än 24 timmar i sträck, tog mig igenom hela min Covid-infektion och lite till mha det. Sjukt bra spel!

Medlem
Skrivet av ZaInT:

Vart finns dessa påstådda långtida uppdateringarna för ettan? Det har inte kommit någon DLC på evigheter, det är knappt nån online och har inte varit mer än sporadiskt på två år och 2an har blivit försenad ett par gånger redan. Eller är det bara buggfixar och tillfälliga kampanjer de syftar på? Det är inte riktigt samma sak förutom de fall där spelet är så trasigt från launch att det måste patchas till fungerande skick.

Ett av en handfull spel jag kunnat spela mer än 24 timmar i sträck, tog mig igenom hela min Covid-infektion och lite till mha det. Sjukt bra spel!

Senaste uppdateringen/dlc kom den 16 december 2021. Totalt med diverse uppdateringar är dom uppe i 37 st nu. "Evigheter" är väl relativt iofs.

Medlem

Alltså, varför komma ut att lova det innan spelets släppts? Är det en säljpunkt? Tycker marknadsföringen har varit mycket konstig. Dom försöker för mycket så det känns krystat, och då blir jag varsam.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Alltså, varför komma ut att lova det innan spelets släppts? Är det en säljpunkt? Tycker marknadsföringen har varit mycket konstig. Dom försöker för mycket så det känns krystat, och då blir jag varsam.

antagligen så att folk känner sig trygga med att spelet inte överges ett år efter release och att man kan förvänta sig extra innehål gratis.

Medlem
Skrivet av noreason:

Dying Light 1 är nästan precis 7 år gammalt och får fortfarande uppdateringar, och väntar på en next-gen uppdatering också. Väldigt bra modstöd dessutom också. Techland är ju hyftsat ung studio med bara tre spel bakom sig och har gjort nästan allt rätt från start.

Endast 3 spel, ung studio? Techland startade 1991 och har ett helt gäng spel de utvecklat. 1991 var det översättning av programvaror och senare utveckling av eget. Första spelet släpptes 1999.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Techland_video_games

Medlem

Har dom skrivit något om hur co-op fungerar i 2:an?


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Tack alla som hörde av sig angående min fråga. Toppen


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av ZaInT:

Ett av en handfull spel jag kunnat spela mer än 24 timmar i sträck, tog mig igenom hela min Covid-infektion och lite till mha det. Sjukt bra spel!

Då blir det nog ett inköp. Tack för att du hörde av dig! Ser fram emot det.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

1
Skriv svar