Ordlig.se - Wordle på svenska

Medlem
Ordlig.se - Wordle på svenska

Hejsan!

Jag är inte den enda, men jag skrev en Wordle-version på svenska för den som tycker det är roligt med ordspel. Gratis och reklamfritt.

Prova gärna på https://ordlig.se och dela gärna era resultat här och med vänner

Till skillnad från andra versioner kör ordlig.se med sex bokstäver på helgdagar då vi har lite extra tid att tänka. Lycka till!

Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 11, 5/6

⬜⬜🟨🟨🟨🟨
🟨⬜⬜⬜⬜⬜
🟨🟨🟨⬜⬜🟨
🟨🟨🟨⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Medlem

Fick rätt på 4e försöket, eller, egentligen var det en jävla massa försök, men ord som inte finns räknas inte som försök tydligen


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Fick rätt på 4e försöket, eller, egentligen var det en jävla massa försök, men ord som inte finns räknas inte som försök tydligen

Grymt bra jobbat!

Kändes lite taskigt att dra av ett försök för ett ogiltigt ord

Medlem
Skrivet av Garg:

Grymt bra jobbat!

Kändes lite taskigt att dra av ett försök för ett ogiltigt ord

Instämmer, däremot skulle det vara kul med statistik så man vet hur många felaktig ord man försökte med


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 11, 6/6

⬜⬜🟨🟨🟨⬜
🟨🟨⬜⬜⬜🟨
⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜🟩⬜🟩
⬜🟨⬜🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Gillar inte riktigt att det bara är substantiv i singular, känns som att man blir väldigt begränsad i sina gissningar. Skulle gillat det betydligt mer om verb, adjektiv och pluralform av ord funnits som alternativ.

Medlem

kul!

något jag saknar är att bokstäver som man redan gissat och inte är med visas i en mörkare färg på tangentbordet,

Medlem
Skrivet av Issue:

Instämmer, däremot skulle det vara kul med statistik så man vet hur många felaktig ord man försökte med

Hej!

Statistik kommer finnas i spelet från och med i morgon!

Medlem
Skrivet av Staenhus:

ordlig.se WEEKEND nr 11, 6/6

⬜⬜🟨🟨🟨⬜
🟨🟨⬜⬜⬜🟨
⬜⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜🟩⬜🟩
⬜🟨⬜🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Gillar inte riktigt att det bara är substantiv i singular, känns som att man blir väldigt begränsad i sina gissningar. Skulle gillat det betydligt mer om verb, adjektiv och pluralform av ord funnits som alternativ.

Hejsan!

För det första - snyggt jobbat

Det finns inget som hindrar dig från att gissa på verb och adjektiv i ordlig, men det stämmer att ord bara godkänns i grundform och inte i plural. Jag tror att det är rätt så vanligt i ordspel men jag ska absolut se vad jag kan göra åt det där.

Tack för feedback!

Medlem
Skrivet av superlim:

kul!

något jag saknar är att bokstäver som man redan gissat och inte är med visas i en mörkare färg på tangentbordet,

Superbra feedback - ska fixa det så snart jag kan! Tack!

Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 11, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜🟩
⬜🟨⬜⬜⬜🟨
⬜🟨🟩⬜⬜🟩
⬜⬜🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Känner sig verkligen gammal när man sitter med sånt här.

Medlem
Skrivet av Garg:

Hejsan!

För det första - snyggt jobbat

Det finns inget som hindrar dig från att gissa på verb och adjektiv i ordlig, men det stämmer att ord bara godkänns i grundform och inte i plural. Jag tror att det är rätt så vanligt i ordspel men jag ska absolut se vad jag kan göra åt det där.

Tack för feedback!

Tyckte det var lite weird då jag inte kunde gissa på substantiv i annat än grundform, men då svaret samtidigt inte var i sin grundform

att dyrka

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

ordlig.se WEEKEND nr 11, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜🟩
⬜🟨⬜⬜⬜🟨
⬜🟨🟩⬜⬜🟩
⬜⬜🟩🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Känner sig verkligen gammal när man sitter med sånt här.

Snyggt!

Medlem
Skrivet av caracarn:

Tyckte det var lite weird då jag inte kunde gissa på substantiv i annat än grundform, men då svaret samtidigt inte var i sin grundform

att dyrka

Får verkligen försöka rota långt bak i hjärnan för att få ordning på det här känner jag

Dagens svar är faktiskt ett substantiv i sin grundform tror jag, i alla fall tolkar jag SAOL så. Det går att sätta "en" framför för att få det i bestämd form. Men det ska sägas att jag tappat bort rätt mycket av den grammatik jag en gång lärt mig

Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 11, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜🟨
⬜🟨⬜⬜⬜🟩
⬜⬜🟩⬜⬜⬜
⬜🟨🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Grymt intiativ. Blir nog flera återbesök.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

ordlig.se WEEKEND nr 11, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜🟨
⬜🟨⬜⬜⬜🟩
⬜⬜🟩⬜⬜⬜
⬜🟨🟩🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Grymt intiativ. Blir nog flera återbesök.

Tack så mycket.

Det gläder mig att höra

Medlem

Jag har för dålig ordförråd för att palla det här.

Fick detta som första ord:

däven


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag har för dålig ordförråd för att palla det här.

Fick detta som första ord:

däven

Tror alla får samma ord då jag fick samma. Jag hade 3 av bokstäverna och kunde inte ens komma på ett ord

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag har för dålig ordförråd för att palla det här.

Fick detta som första ord:

däven

Det var svårt idag, jag kände inte heller till ordet

Medlem

Ha! Äntligen får man nytta av att farsans gamla ord man knappt fattat

ordlig.se nr 12, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟨
⬜⬜⬜🟨🟨
⬜⬜🟨⬜🟩
🟨🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Fan vad svår dagen var, hade aldrig hört talas om ordet

ordlig.se nr 12, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟨⬜⬜⬜
⬜🟨🟨⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟩
🟨⬜⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Brov:

Ha! Äntligen får man nytta av att farsans gamla ord man knappt fattat

ordlig.se nr 12, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟨
⬜⬜⬜🟨🟨
⬜⬜🟨⬜🟩
🟨🟩🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽

Medlem
Skrivet av Joffe:

Fan vad svår dagen var, hade aldrig hört talas om ordet

ordlig.se nr 12, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟨⬜⬜⬜
⬜🟨🟨⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟩
🟨⬜⬜🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Extra fint att ändå lista ut det då!

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Garg:

Extra fint att ändå lista ut det då!

Jag bara satt där på sista försöket, vafan jag är hyffsat säker på den andra bokstaven så jag bara testar första bokstaven tills den accepterar xD


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av lerb:

Varför får jag en massa "ABC är inte ett godkänt ord, försök igen" ?

Edit: Jag är nog trög, för oavsett vad jag matar in för ord så får jag bara ovanstående meddelande tillbaka.

Det måste vara ett ord i grundform

Medlem
Skrivet av Garg:

Hejsan!

För det första - snyggt jobbat

Det finns inget som hindrar dig från att gissa på verb och adjektiv i ordlig, men det stämmer att ord bara godkänns i grundform och inte i plural. Jag tror att det är rätt så vanligt i ordspel men jag ska absolut se vad jag kan göra åt det där.

Tack för feedback!

Ett tips vore att inkludera infon om vilken typ av ord som accepteras i helpen. Även en sak jag undrade "kan samma bokstav uppträda på flera ställen om den är gul eller grön"?

Medlem
Skrivet av Brov:

Ett tips vore att inkludera infon om vilken typ av ord som accepteras i helpen. Även en sak jag undrade "kan samma bokstav uppträda på flera ställen om den är gul eller grön"?

Ja det är ju ett bra och helt rimligt tips. Ska försöka hinna lösa det ikväll! Tack

Medlem

Dagens ord tog alla sex försök för att klara ordet.
Jag inser hur 'enspårig' jag är i mitt tänkande, det är ofta snarlika ord man försöker med.

Medlem

Kul det här ju!

ordlig.se nr 13, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜🟨🟨
⬜⬜🟨🟨⬜
⬜🟨🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Medlem

Är nog fast...
ordlig.se nr 14, 5/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟨
🟨⬜⬜🟨⬜
🟨🟩⬜🟨🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Skriv svar