Rykte: Hogwarts Legacy riskeras att försenas till 2023

Robot
Rykte: Hogwarts Legacy riskeras att försenas till 2023

Skolstarten kan skjutas på ännu ett år.

#Harry-Potter, #Hogwarts-Legacy, #WB-games


FM-guru
F.d. Sisyr

Sen ska vi väl inte skylla allt på pandemin heller. Förseningar har ju varit kutym i spelbranschen betydligt längre än vi dragits med covid.

Medlem

Tråkigt, men känns väl ändå ganska väntat om detta stämmer? Jag hoppas verkligen att de tar sig tid med spelet och ger det den kärlek och omtanke som det förtjänar. Potentialen här är skyhög och får man till det bra så tror jag vi tittar på en ny klassiker á la Skyrim.

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Sen ska vi väl inte skylla allt på pandemin heller. Förseningar har ju varit kutym i spelbranschen betydligt längre än vi dragits med covid.

Visserligen sant, men pandemin har inte gjort det bättre. Känner många inom industrin och hemmaarbetet har gjort att mycket går segare än det gör under normala förhållanden.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av greb1989:

Tråkigt, men känns väl ändå ganska väntat om detta stämmer? Jag hoppas verkligen att de tar sig tid med spelet och ger det den kärlek och omtanke som det förtjänar. Potentialen här är skyhög och får man till det bra så tror jag vi tittar på en ny klassiker á la Skyrim.

Du menar att vi får samma spel i återsläpp till Playstation 10?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det har ju varit dödstyst om spelet och det som visats upp har knappast varit imponerande. Jag hoppas verkligen att det blir bra och framförallt ordentligt med speltid med massa hemligheter att hitta.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johan Lorentzon:

Visserligen sant, men pandemin har inte gjort det bättre. Känner många inom industrin och hemmaarbetet har gjort att mycket går segare än det gör under normala förhållanden.

Att pandemin påverkar är givetvis självklart!

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Att pandemin påverkar är givetvis självklart!

Ja, sen vill jag påpeka att de har i alla fall inte själva skyllt på pandemin, det var bara min egen observation av 2021.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Lugnt, ingen kris på spel så. För min del får alla utvecklare gärna ta ett sabbatsår och skjuta fram allt ett år så man får tid att spela backloggen.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Du menar att vi får samma spel i återsläpp till Playstation 10?

Haha, one can only hope!

Medlem

Skall de skjuta fram det ett år får de fan implementera ett onlineläge också. Annars blir jag sur.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Skall de skjuta fram det ett år får de fan implementera ett onlineläge också. Annars blir jag sur.

Nej det ska dom som fan inte!!! Då blir jag sur 😉

Medlem

Har alltid haft tålamod i väntan på spel. Oftast är det ju bra, att de får mer tid att polera upplevelsen. MEN! Detta spel är ett undandag, jag vill ha det nuuuuuuuuuuuuuuuuuUUUUUUU!

Medlem
Skrivet av John7612:

Nej det ska dom som fan inte!!! Då blir jag sur 😉

Exakt, vi behöver knappast ha fler dåliga onlinelägen.

Medlem

Hellre försenat och bra än bf 2042 / cp 2077.
Tror att man generellt sätter för tidiga släppdatum pga ekonomiska skäl.

Skribent
Skrivet av ecHo!:

Hellre försenat och bra än bf 2042 / cp 2077.
Tror att man generellt sätter för tidiga släppdatum pga ekonomiska skäl.

Undrar om namnen i dessa spel egentligen antyder de år spelen BORDE har släppts?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag antar att detta redan är fallet men eftersom pandemin troligen kommer vara i ytterligare 2-3 år så kanske industrin borde tänka om när det gäller hur stora teamen ska vara.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Lugnt, ingen kris på spel så. För min del får alla utvecklare gärna ta ett sabbatsår och skjuta fram allt ett år så man får tid att spela backloggen.

Verkligen så! 😄


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Hoppas att det inte är fallet. Även fast jag inte vet någonting om spelet så hoppas jag att det är drömspelet jag velat spela sedan jag var ung när böckerna släpptes!

Medlem

JAG GÅR INTE MED PÅ DETTA

Medlem

Har inte kört något harry potter spel sedan nja.. de vises sten på svenska... var nog detta spelet haha
Byggd på unreal engine 1-motorn (samma som unreal tournament 99 och unreal 98).

Lite trivialt men kul.

Hade ju varit kul att se nytt gameplay för att se vilken inriktning de tänkt ta med spelet, harry potter har ju en väldigt rik värld som har stor potential. Men håller med @Fr0gg0., finns spel så det räcker och blir över


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

De gör kanske bäst i att släppa detta till XS, PS5, PC och helt enkelt skippa last-gen?

Skribent
Skrivet av Knalle:

De gör kanske bäst i att släppa detta till XS, PS5, PC och helt enkelt skippa last-gen?

När nexgekonsolerna fortfarande är så svåra att få tag på så är det nog en dum affärsidé, men samtidigt måste det ju vara en mardröm att optimera till alla konsoler.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag ser gärna att spelen är färdiga när dom släpps så jag slipper läsa och höra allt gnäll från folk.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Huvudsaken är att det blir så bra som vi hoppas.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Joewson:

Exakt, vi behöver knappast ha fler dåliga onlinelägen.

För mig som aldrig läst böckerna eller kollat på filmerna är inte Harry Potter jätte intressant men onlineläge hade varit säljande! Vill spela något med sambon och hon gillar ju Harry Potter så om vi kunde lira storyn tillsammans hade det varit givet!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

När nexgekonsolerna fortfarande är så svåra att få tag på så är det nog en dum affärsidé, men samtidigt måste det ju vara en mardröm att optimera till alla konsoler.

Det har du rätt i men 2023 kanske det ser lite bättre ut på den fronten? Har dålig koll på prognoserna.

Börjar bli svältfödd på Hogwarts Legacy-nyheter nu! De kunde väl komma med ett livstecken?

Skribent
Skrivet av Knalle:

Det har du rätt i men 2023 kanske det ser lite bättre ut på den fronten? Har dålig koll på prognoserna.

Börjar bli svältfödd på Hogwarts Legacy-nyheter nu! De kunde väl komma med ett livstecken?

Ja jag ser också framemot spelet


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av John7612:

Nej det ska dom som fan inte!!! Då blir jag sur 😉

Om det inte inkräktar och stör i din singleplayer-upplevelse då?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar