En speedrunner har klarat Stardew Valley på imponerande 17 minuter

Robot
En speedrunner har klarat Stardew Valley på imponerande 17 minuter
Medlem

Jag gillar att ni länkar en 26 timmar lång stream till ett 17 minuter långt segment men inte säger vart i streamen det är..

Tror ni att jag tänker kolla på över ett dygns stream för att hitta det ni snackar om i nyheten?

Kom igen nu

Medlem

Ja en liten timestamp hade varit klädsamt.


signatur

IDKFA

Skribent
Skrivet av mrFluffy:

Ja en liten timestamp hade varit klädsamt.

Skrivet av werme:

Jag gillar att ni länkar en 26 timmar lång stream till ett 17 minuter långt segment men inte säger vart i streamen det är..

Tror ni att jag tänker kolla på över ett dygns stream för att hitta det ni snackar om i nyheten?

Kom igen nu

klickar du på länken så är den framspela till där segmentet börjar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Aldrig förstått grejen med speedruns, o de kunde döpa om det till något annat så som glitchrun, buggrun, cheatrun, "hoppa över allt run"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

klickar du på länken så är den framspela till där segmentet börjar.

Vilken länk? Är ju bara en inbäddad video.

Medlem

Nej, ingen länk.

Iaf. : 26h:10m:50s

Skribent
Skrivet av Maysay:

Vilken länk? Är ju bara en inbäddad video.

klickar du på play så är den (ska i alla fall) vara framspelad till Stardew-segmentet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

klickar du på play så är den (ska i alla fall) vara framspelad till Stardew-segmentet.

Nej. Den startar från start.

Skrivet av hest:

Nej, ingen länk.

Iaf. : 26h:10m:50s

Tack. 🙂

Skribent
Skrivet av Maysay:

Nej. Den startar från start.

hmm. så ska det inte vara....sk se om jag kan fixa!

Edit: Weird det funkar här på alla enheter jag provade på.

Men jag la till en timestamp nu i alla fall så blir alla nöjda


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

hmm. så ska det inte vara....sk se om jag kan fixa!

Edit: Weird det funkar här på alla enheter jag provade på.

Men jag la till en timestamp nu i alla fall så blir alla nöjda

Skumt. Provade på både mobil och stationära. Tack iaf 🙂

Medlem

Kollade igenom hela igår, helt otroligt vilken bedrift, även om det är långt ifrån en normal playthrough.
Att starta med bomber, fröer och massa cash hade ju underlättat för de flesta när man börjar spela Stardew Valley för första gången.

KoP
Medlem

Finns det ens ett "slut" på Stardew Valley? Trodde det var ett evighetsspel. 🤔

Medlem

Hur man missbrukar ett spel....

Medlem

Var nån i natt som lirade igenom Sekiro med förbundna ögon!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

exploit alltså ogiltigt enligt mig... rött kort

Medlem

Äh vem bryr sig, jag speedrunnade ikea idag hitta massa genvägar direkt till kassan tog bara 6 minuter. Sedan kunde jag sitta och äta korv medans resten av familjen kunde gå färdigt där

Skribent
Skrivet av Saurfange:

Äh vem bryr sig, jag speedrunnade ikea idag hitta massa genvägar direkt till kassan tog bara 6 minuter. Sedan kunde jag sitta och äta korv medans resten av familjen kunde gå färdigt där

och du filmade inte??


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bättre att köra en sån speedrun med 100% complete no exploits.
Dom grabbarna som speedrunnar GTA 5 mm, där snackar vi. 😛

Men i den videon fanns det ändå lite marginaler att göra det bättre kändes det som.

Och... fy fan va woke det är med dessa kommentatorer som säger "mitt pronomen är han/honom och mitt är hon/henne". Sen såg jag i eftersnacket att just könet och pronomen var det viktigaste efter deras namn...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Aldrig förstått grejen med speedruns, o de kunde döpa om det till något annat så som glitchrun, buggrun, cheatrun, "hoppa över allt run"

Om man kör glitchless liknande runs, är det okej? Eller ska folk inte få spela något dom gillar och bli bra på det?

Medlem
Skrivet av Håkan:

Och... fy fan va woke det är med dessa kommentatorer som säger "mitt pronomen är han/honom och mitt är hon/henne". Sen såg jag i eftersnacket att just könet och pronomen var det viktigaste efter deras namn...

För vissa är det viktigt, andra inte. Det är väl gött för dem att ha en frizon oavsett vad.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Aldrig förstått grejen med speedruns, o de kunde döpa om det till något annat så som glitchrun, buggrun, cheatrun, "hoppa över allt run"

Finns ju olika kategorier, med mer eller mindre glitchar och buggar.

Tycker det kan vara rätt kul att kika på i vissa spel, speciellt när det finns folk som faktiskt suttit och utforskat dessa spel med precision nog att upptäcka hur de ska sätta vissa system ur spel etc.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Gaara:

Aldrig förstått grejen med speedruns, o de kunde döpa om det till något annat så som glitchrun, buggrun, cheatrun, "hoppa över allt run"

Det är det som är hela grejen.
Det finns väll en gren där.man kör 100% legit men helt ärligt, hur kul är det att titta på som speedrun


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns det ens ett "slut" på Stardew Valley? Trodde det var ett evighetsspel. 🤔

Det är helt rätt att det är ett evighetsspel, man sätter sina egna mål kan man väl säga, om inte annat!
I detta fall så är målet att lämna in alla community bundles i det gamla rådhuset.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

eld
Medlem
Skrivet av Håkan:

Bättre att köra en sån speedrun med 100% complete no exploits.
Dom grabbarna som speedrunnar GTA 5 mm, där snackar vi. 😛

Men i den videon fanns det ändå lite marginaler att göra det bättre kändes det som.

Och... fy fan va woke det är med dessa kommentatorer som säger "mitt pronomen är han/honom och mitt är hon/henne". Sen såg jag i eftersnacket att just könet och pronomen var det viktigaste efter deras namn...

Ska vi använda hon eller han när vi pratar om dig, eller kan vi välja?

Medlem

Tycker också speedruns blir tråkiga när det är för glitchat. Svårt att säga vart gränsen går i vissa fall dock, det går ju att argumentera för att bunny hopping i quake är en glitch också

Medlem

Speedrunners? *SNARK*

Skribent
Skrivet av ZkilfinG:

Tycker också speedruns blir tråkiga när det är för glitchat. Svårt att säga vart gränsen går i vissa fall dock, det går ju att argumentera för att bunny hopping i quake är en glitch också

Eller "skiing" i Tribes, som sen blev en feature i resterande delar


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Tycker också speedruns blir tråkiga när det är för glitchat. Svårt att säga vart gränsen går i vissa fall dock, det går ju att argumentera för att bunny hopping i quake är en glitch också

Man får hålla sig till dem kategorierna man gillar då, det finns ju ändå en del. Any %, 100%, Glitched eller Glitch-less o.s.v.

Kan hålla med om att med vissa spel känns glitched runs väldigt tråkiga då det knappt blir gameplay av det hela.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Om man kör glitchless liknande runs, är det okej? Eller ska folk inte få spela något dom gillar och bli bra på det?

Folk får spela hur de vill för min del men det betyder inte att jag tycker de är duktiga för att de fuskar eller hoppar över.

Folk som spelar typ Darksouls "normalt" o gör allt och klarar spelet utan att dö, då skulle jag tycka de är duktiga .

12
Skriv svar