Senaste spelet du klarade?

Ori and the will of wisps. Riktigt bra, har nu klarat av båda och skulle vilja ha det ogjort

Medlem

Brothers - A Tale of Two Sons

Vilket mästerverk!

https://store.steampowered.com/app/225080/Brothers__A_Tale_of...


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av jagärinteenrobot:

Ori and the will of wisps. Riktigt bra, har nu klarat av båda och skulle vilja ha det ogjort

Det är verkligen ett riktigt bra spel men av någon anledning som jag inte kan precisera exakt gillar jag det första spelet bättre.

Medlem

Klarade av The Pedestrian, mysigt pusselspel som var riktigt kul. Inte jättesvårt men där var några gånger man fick stanna upp och tänka lite.

Och det är kort! Tog bara några timmar att köra igenom, riktigt skönt.

Medlem

Spelade ut Ghost of Tsushima director's cut till PS5,an. Tog platinum för andra gången på detta spel. Fortfarande riktigt underhållande.

Tog tag i Cyberpunk 2077 till PC efter jag blev klar med Ghost of Tsushima, kan inte påstå att jag blev imponerad.
Bitvis trasigt sina stunder, tvungen att ladda om sparfiler för att klara uppdrag, medioker story.
Man kan inte tro att det är samma studio som har gjort Witcher 3.


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem

Resident evil 2: hade inte kört något resident evil tidigare (förutom några korta delar när det lanserades till ps1). Var skeptisk till en början då jag egentligen inte gillar överlevnadsspel. Körde det på series X med handkontroll och jäklar vad klumpigt det är att sikta.
Storyn och karaktärerna är tillräckligt intressanta för att man vill veta vad som ska hända härnäst. Bossarna är väl sådär, blev mest frustrerad. Pusslen var nog inte riktigt min grej heller, totalt ologiska en del av dom också.... Men förstår varför många gillar RE2 remake. Tycker det förtjänar 3,5-4/5.

Nu blir det Dark messiah; might and magic och dead space 1.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Tog mig äntligen igenom Metroid Dread i fredags. Har nämnt i några andra inlägg på siten att det är ett helt okej spel men långt ifrån ett nytt favorit-Metroid. Den åsikten står nog fast. Men en aspekt jag gillat hela tiden har ju varit svårighetsgraden på bossarna. Med slutbossen besegrad efter många välförtjänta om och men så kan jag konstatera att det helt klart är spelets höjdpunkt. Kände verkligen att jag blev en bättre spelare, skönt att man fortfarande har tålamodet bara.:P


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Spelade precis klart Assassins Creed Valhalla. Så djävla bra spel!

Flakmonkey

Final Fantasy VII Remake Integrade. Spelade det när det begav sig men har aldrig spelat om det så mina minnen från originalet är suddiga. Kanske var det positivt för jag gillade verkligen det här. Först kändes det lite konstigt att inte ha turbaserat i FFVII men det gick snabbt över. Tycker de fångat både Midgar och karaktärerna bra, men då har jag som sagt inte någon förutfattad bild av hur Cloud, Barret, Tifa, etc ska agera och låta.

Hursom så är väl det bästa omdömet jag kan ge det att jag verkligen ser fram emot nästa del.

Medlem

Bloodborne gav jag mig på och klarade i Fredags! :0)


signatur

Enjoy!

Medlem

Halo 5

Spelade på heroic. Det har en del bra idéer men dras ner av de dåliga som tex partierna där man inte får skjuta, och det närmast hädiskt inkluderande påprackandet av den väldigt ointressanta karaktären Locke som framställs som nån slags jämlike till chiefen. Ett väldigt underhållande och bra spel men kasst för att vara Halo.

Medlem

Scarlet Nexus..
Mitt första jrpg någonsin. Vet inte vad jag tycker.
Jag har femtioelva saker jag inte gillade med spelet, men i slutändan kände jag nog ändå att det var ett bra spel.
Kan inte förklara mig, när jag i mitt huvud går igenom allt så borde det bli 1/5 men det slutar nog på 3/5.
Knepigt


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av ItsmrD:

Kan rekommendera Secret Of Mana, en riktigt fin klassiker fast nu i 3D

Är det remaken sen några år tillbaka eller nån nyare?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Det är verkligen ett riktigt bra spel men av någon anledning som jag inte kan precisera exakt gillar jag det första spelet bättre.

Gillade också det första spelet bättre. Tycker man blev insugen på ett helt annat sätt och musiken var helt ypperlig.
I slutet av första spelet var mina ögon våta, i slutet av andra, torra som fnöske.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är det remaken sen några år tillbaka eller nån nyare?

Det är ju remaken men 3D nu

Medlem
Skrivet av ItsmrD:

Det är ju remaken men 3D nu

Ok har hafg spelet i widhlist läbge meb aldrig blivigt att köpa.
Gillar originalet men remaken har mixade omdömen, minns inte riktigt vad "felet" var


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok har hafg spelet i widhlist läbge meb aldrig blivigt att köpa.
Gillar originalet men remaken har mixade omdömen, minns inte riktigt vad "felet" var

Ja de va ett härligt spel men lite bökig meny, tar några min tills man blir van men efter så va spelet väldigt trevligt. Gäller och lvl alla gubbar i början annars kan de bli rätt svettigt 😀

Medlem

Spelade klart Watch Dogs 2 tidigare idag...Det var en vidrig upplevelse till stora delar. Har aldrig varit med om att jag hatat karaktärer lika intensivt som här. Ens vänner i DeadSec är bland de mest obstinata och tonårsdoftande som jag stött på i något spel tror jag. Marcus är väl okej, men det rimmar så oerhört dåligt att han porträtteras som den här happy go lucky snubben som ena stunden mejar ner 20 vakter för att sekunden senare dra skämt med en snubbe i LED-mask och autotunad röst....Vidrigt...Gameplay var dock bättre och tyckte om hur de utvecklat hackningen sedan föregångaren.

I min bok så är dock og Watch Dogs många mil bättre, Aiden Pearce må vara en karikatyr av en "troubled" man, men jösses vad det håller ihop bättre där än här.

Medlem

Halo 3 ODST

Musiken när man smyger omkring på gatorna skapar något alldeles eget, jag älskar den biten. I övrigt ett lite spretigt spel. Känns nästan som att jag uppskattar denna version av open world mer än i Infinite. Ett underbart litet spel.

Medlem
Skrivet av piddau:

Klarade av The Pedestrian, mysigt pusselspel som var riktigt kul. Inte jättesvårt men där var några gånger man fick stanna upp och tänka lite.

Och det är kort! Tog bara några timmar att köra igenom, riktigt skönt.

Körde också igenom The Pedestrian igår. Lagomt trevligt spel. Uppskattade den sista biten lite extra fast den var lite väl kort - fick lite The Witness känsla

Medlem

Klarade precis Nobody Saves the World som släpptes för några dagar sedan, skapade av utvecklarna bakom Guacamelee 1 och 2. Väldigt trevligt och roligt spel! Jag kan nog säga att om man tycker om Rogue Legacy finns det nog chans att man tycker om detta också. Rekommenderas starkt! Tog ungefär 20h för mig att klara men då gjorde jag nästan allt.

Medlem

Spelade om senaste Tomb Raider
Älskar dessa reboots av serien

Medlem

Inscryption blev jag färdig med i går. Trevligt spel.

Medlem

Jedi: Fallen Order

Ganska platt spel tycker jag tyvärr. Ett skill-träd att sätta sina poäng i och i kistorna man hittade var bara kosmetiska prylar. Det var lite souls-like men tycker kontrollen var alldeles för klumpig och "wonky". Storybiten helt okey, kaaanske spelar en tvåa om det kommer.

Men hade önskat att saker man hittade tillförde att man kanske fick mer stamina, mer force, etc etc så att man får en mer personlig genomspelning och att det ska kännas kul att hitta loot.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av AndyZedd:

Spelade om senaste Tomb Raider
Älskar dessa reboots av serien

Visst är de bra? Rise är min favorit, men Shadow hade bättre strider.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Frilansare

It Takes Two! Mycket bra skit. Ett av förra årets bästa.

Medlem

Spelade klart Days Gone igår. Gillade det verkligen, men känner att det var liiite för långt.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Visst är de bra? Rise är min favorit, men Shadow hade bättre strider.

Jag har svårt att välja favorit av dem då jag är en sucker gällande Lara 😁

Gen
Medlem

Demon's Souls. Håller på och ta mig igenom genomspelning nr 2 i jakten på Platinum som dessvärre kommer kräva en tredje genomspelning (alla ringar). Måste dock säga att om jag jämför spelet med Dark Souls 3 så föredrar jag Dark Souls då det har flera QoL bitar som tar bort grindet. Helt ärligt skulle jag säga att Bloodborne är ännu bättre än dem båda. Tänk när det väl kommer en remake Ja...man kan alltid hoppas.

It's not a lake, it's an ocean

Hellblade.

Inte min kopp te alls. Ninja Theory har lyckats med berättelsen, atmosfären, ljudbilden och den mentala leken med spelaren genom att göra något spelmässigt relevant av ämnet psykisk ohälsa. Det är ganska unikt och för detta ska de ha cred. Tyvärr har de inte lyckats skapa en tillräckligt underhållande spelmekanik. Det är helt enkelt inte kul att spela. Jag hoppas att uppföljaren blir något mer. Det första spelet skapades ju av ett väldigt litet team.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skriv svar