Halo Infinite ska sänka priserna på kosmetiska föremål

Robot
Halo Infinite ska sänka priserna på kosmetiska föremål

Kritiken har inte fallit på döva öron.

#343-industries, #Halo-infinite


Medlem

De verkar sköta den här lanseringen alldeles utmärkt.

Medlem

Mycket bra!
Då kanske jag faktiskt kan tänka mig att köra något kosmetiskt till slut.

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

De verkar sköta den här lanseringen alldeles utmärkt.

Vet inte om det är sarkasm eller inte men detta kommer knappast göra deras mtx-shop bättre.

Sänker färgen röd från 70 kr till 40 kr möjligtvis

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Vet inte om det är sarkasm eller inte men detta kommer knappast göra deras mtx-shop bättre.

Sänker färgen röd från 70 kr till 40 kr möjligtvis

Det är väl bättre?
Eller vad menas?


signatur

Gamer since day one!

Medlem

Eller, eller, lyssna på det här..... helt otänkbart det här men......

Man behöver inte köpa kosmetika.

Medlem

Det är uträknat att om de istället för att utveckla nytt material sänker priset i butiken kan de dra in lite mer pengar från de spelare som i vanliga fall inte investerar i kosmetiks.
Det här är för att tjäna mer pengar på samma vara en gång till, inte möta spelaren.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Eller, eller, lyssna på det här..... helt otänkbart det här men......

Man behöver inte köpa kosmetika.

Hujeda mig! Nobelpriset 2022 kanske?

Medlem
Skrivet av Ducci:

Det är uträknat att om de istället för att utveckla nytt material sänker priset i butiken kan de dra in lite mer pengar från de spelare som i vanliga fall inte investerar i kosmetiks.
Det här är för att tjäna mer pengar på samma vara en gång till, inte möta spelaren.

Tror inte du förstår den fria marknaden riktigt? Självklart gör de ändringar för att tjäna mer pengar. Genom att erbjuda sina kunder mer attraktiva priser/produkter. Det är att möta spelaren/kunden. Allt du gör är en strategi för att tjäna mer pengar, när CD project red väljer att ge bort massa dlc/kosmetika gratis är det också för att tjäna mer pengar, genom att sälja fler exemplar av huvudspelet. Det är bara två olika vägar till samma mål.

Medlem

Oacceptabelt att ha ingame shop i ett spel man betalar för, hade det varit freetoplay kanske.

Medlem
Skrivet av scirocco:

Oacceptabelt att ha ingame shop i ett spel man betalar för, hade det varit freetoplay kanske.

Kosmetika är för multiplayer, vilket är free to play.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Not good enough. Ingame shop ska plockas bort helt, att det ens existerar är att spotta i ansiktet på Halo fans.

Medlem
Skrivet av vamp:

Tror inte du förstår den fria marknaden riktigt? Självklart gör de ändringar för att tjäna mer pengar. Genom att erbjuda sina kunder mer attraktiva priser/produkter. Det är att möta spelaren/kunden. Allt du gör är en strategi för att tjäna mer pengar, när CD project red väljer att ge bort massa dlc/kosmetika gratis är det också för att tjäna mer pengar, genom att sälja fler exemplar av huvudspelet. Det är bara två olika vägar till samma mål.

Jag har inte kritiserat den fria marknaden,
Tror du missa poängen med vad jag sa

Känner du till begrepet Whales i gaming industrin?,
https://venturebeat.com/2013/03/14/whales-and-why-social-game...

här är en artikel, i huvudsak whales är de som är de viktiga köparna när det kommer till dessa köp, launch priser är satta efter dem till en början och efter tid anpassas priser till casuals, Jag tror att det faktiskt är Sergay Titov som när han jobbade åt LOL som tog fram limiten till hur mycket man kan klämma ur valen innan casuals lämnar och spelet fortfarande är atraktivt.
Här är en artikel om Sergay Titov, spelvärdens största conartist
https://www.eurogamer.net/articles/2016-08-05-the-war-z-serge...

Trevlig läsning

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Not good enough. Ingame shop ska plockas bort helt, att det ens existerar är att spotta i ansiktet på Halo fans.

Hur då? Förutom att co-op saknades vid release av kampanjen tycker jag att 343 gjort nästan alla rätt här (förutom väl höga priser, vilket nu justeras). Jag är ett Halo-fan sedan första spelet och jag tycker helt klart att Infinite bjuder på seriens bästa mp-läge. Att ta betalt för frivilliga kosmetiska produkter, som inte påverkar matchernas resultat, är ett fantastiskt sätt att erbjuda spelet till de som vill spela gratis. Tacka alla som köper skins istället. Det är genom dem som du fått en helgjuten upplevelse kostnadsfritt.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Jag har inte kritiserat den fria marknaden,
Tror du missa poängen med vad jag sa

Känner du till begrepet Whales i gaming industrin?,
https://venturebeat.com/2013/03/14/whales-and-why-social-game...

här är en artikel, i huvudsak whales är de som är de viktiga köparna när det kommer till dessa köp, launch priser är satta efter dem till en början och efter tid anpassas priser till casuals, Jag tror att det faktiskt är Sergay Titov som när han jobbade åt LOL som tog fram limiten till hur mycket man kan klämma ur valen innan casuals lämnar och spelet fortfarande är atraktivt.
Här är en artikel om Sergay Titov, spelvärdens största conartist
https://www.eurogamer.net/articles/2016-08-05-the-war-z-serge...

Trevlig läsning

Känner till begreppet och köper det du säger. Misstolkade tonen i ditt första meddelande, då jag drogs med av kritiken från annat håll. Det är klart att de analyserar marknaden och vill få så bra betalt som möjligt, men jag tycker inte att det ena utesluter det andra. Att justera priserna, är som sagt för att få in mer deg, genom fler aktiva köpare. Står fast vid att det fortfarande är att möta kunden/spelaren.

Kostnad ska alltid jämföras med värde, inte tidigare kostnad. Marknaden har sagt sitt (skinsen är inte värda priset) och nu justeras det. Förhoppningsvis får vi en nöjd säljare och fler nöjda köpare.

Medlem
Skrivet av vamp:

Känner till begreppet och köper det du säger. Misstolkade tonen i ditt första meddelande, då jag drogs med av kritiken från annat håll. Det är klart att de analyserar marknaden och vill få så bra betalt som möjligt, men jag tycker inte att det ena utesluter det andra. Att justera priserna, är som sagt för att få in mer deg, genom fler aktiva köpare. Står fast vid att det fortfarande är att möta kunden/spelaren.

Kostnad ska alltid jämföras med värde, inte tidigare kostnad. Marknaden har sagt sitt (skinsen är inte värda priset) och nu justeras det. Förhoppningsvis får vi en nöjd säljare och fler nöjda köpare.

Det jag säger är att pris sänkningen är efter en tabell som är fram arbetad, och inte på förfrågan.
Att sänka priset har hela tiden varit en del av deras ursprungs plan.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Not good enough. Ingame shop ska plockas bort helt, att det ens existerar är att spotta i ansiktet på Halo fans.

va?!?!


signatur

Gamer since day one!

Medlem
Skrivet av vamp:

Hur då? Förutom att co-op saknades vid release av kampanjen tycker jag att 343 gjort nästan alla rätt här (förutom väl höga priser, vilket nu justeras). Jag är ett Halo-fan sedan första spelet och jag tycker helt klart att Infinite bjuder på seriens bästa mp-läge. Att ta betalt för frivilliga kosmetiska produkter, som inte påverkar matchernas resultat, är ett fantastiskt sätt att erbjuda spelet till de som vill spela gratis. Tacka alla som köper skins istället. Det är genom dem som du fått en helgjuten upplevelse kostnadsfritt.

Varför ska jag tacka för något jag inte har bett om? Det är inget annat än ocker, då även sådant som man förr låste upp igenom gameplay, nu ligger bakom en betalvägg.

Medlem
Skrivet av scirocco:

Oacceptabelt att ha ingame shop i ett spel man betalar för, hade det varit freetoplay kanske.

Facepalm


signatur

“Silence is golden, but duct tape is silver”

1
Skriv svar