Pandemic har tagits bort från Steam

Robot
Pandemic har tagits bort från Steam

Men ägare kan fortfarande ladda ner spelet.

#pandemic-the-board-game


Medlem

Ska vi inte ta bort Firewatch från Steam också? Det är ju skogsbränder med där och i både Brasilien och Australien har det varit svåra skogsbränder som har dödat många djur och även en del människor. Tänk på alla krigsspel som finns där och hur många soldater som kommer hem med PTSD från världens alla krig. Vi måste skydda alla från alla skadliga spel! /s


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Löjligt, slår vad att dom fortfarande gör affärer i diktaturer utan problem, gäng jävla hycklare dessa företagen.

Medlem

Ser inget konstigt här eftersom självaste utvecklarna tagit bort det? de får göra som de vill med sitt eget spel

Skulle steam tagit bort det skulle det varit en helt annan sak

Medlem

Pandemin är väl antagligen inte anledningen med tanke på hur länge den har hållit på redan, och om så hade varit fallet skulle de väl inte försökt gömma det?

Det låter snarare som något licensproblem eller annat legalt tjafs...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har brädspelet och ser inget som helst fel med det i dessa tider. Man slåss ju för att stoppa pandemin. Måste vara nåt annat som ligger bakom beslutet.
Mig veterligen har jag inte stött på något som skulle kunna ha problem med licenser heller.

Skrivet av Dunder:

Pandemin är väl antagligen inte anledningen med tanke på hur länge den har hållit på redan, och om så hade varit fallet skulle de väl inte försökt gömma det?

Det låter snarare som något licensproblem eller annat legalt tjafs...

Håller med. Asmodee köptes av Embracer nyligen och Asmodees steamspel baseras sannolikt på licens-/utgivningsavtal från utvecklarna av det fysiska brädspelet. Det är vanligt i sådana avtal att de upphör om ena partens ägandestruktur förändras (och det brukar också finnas sekretessåtaganden om att man inte får berätta om det sker).

Om det är att dom tagit väck det för att där är en pågående pandemi nu så tycker jag dom har gjort fel.. kan ju tycka att ett sånt spel kan vara bra istället för att få folk att lära sej mer om det


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Håller med. Asmodee köptes av Embracer nyligen och Asmodees steamspel baseras sannolikt på licens-/utgivningsavtal från utvecklarna av det fysiska brädspelet. Det är vanligt i sådana avtal att de upphör om ena partens ägandestruktur förändras (och det brukar också finnas sekretessåtaganden om att man inte får berätta om det sker).

Fast brädspelet har väl utvecklats av Z-man games. Som i sin tur ägs av Asmodee. Så det skulle vara ifall de som gjort den digitala versionen inte ingick i köpet kanske?

Medlem

Så det är FOMO på konsol, skynda.

Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Håller med. Asmodee köptes av Embracer nyligen och Asmodees steamspel baseras sannolikt på licens-/utgivningsavtal från utvecklarna av det fysiska brädspelet. Det är vanligt i sådana avtal att de upphör om ena partens ägandestruktur förändras (och det brukar också finnas sekretessåtaganden om att man inte får berätta om det sker).

Tack. Det är kommentarer som denna som gör att jag älskar FZs community!

Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Håller med. Asmodee köptes av Embracer nyligen och Asmodees steamspel baseras sannolikt på licens-/utgivningsavtal från utvecklarna av det fysiska brädspelet. Det är vanligt i sådana avtal att de upphör om ena partens ägandestruktur förändras (och det brukar också finnas sekretessåtaganden om att man inte får berätta om det sker).

Låter rimligt, synd bara att de inte går ut med riktiga orsaken. Känns annars som de vill dölja nåt obekvämt... För det låter ju inte så hemskt annars om de får stänga ner pga licensieringsproblem :).

Medlem

Påminner mig om när Tomas Arnroth recenserade Plague Inc i TV och det blev ett jäkla liv för han döpte viruset till Ebola.

Medlem

Herregud vad nervöst

Medlem

Om skälet var att det är en pågående pandemi, så kan de ju ta bort alla zombie-relaterade spel med.

Men förmodligen har det att göra med ägarbytet.

Medlem

Det är väl bra med ett spel där man försöker STOPPA en pandemi? Plague Inc är väl värre isåfall.

eld
Medlem
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Håller med. Asmodee köptes av Embracer nyligen och Asmodees steamspel baseras sannolikt på licens-/utgivningsavtal från utvecklarna av det fysiska brädspelet. Det är vanligt i sådana avtal att de upphör om ena partens ägandestruktur förändras (och det brukar också finnas sekretessåtaganden om att man inte får berätta om det sker).

Exakt, här har vi det mest rimliga svaret.

Medlem

Fånigt värre om det beror på Covid.

Skrivet av Youjimbo:

Fast brädspelet har väl utvecklats av Z-man games. Som i sin tur ägs av Asmodee. Så det skulle vara ifall de som gjort den digitala versionen inte ingick i köpet kanske?

Helt riktigt att Z-man är under Asmodee! Jag tänkte snarare på avtalsrelationen mellan asmodee/Z-man och brädspelutvecklaren (givetvis baserat på en del spekulation från min sida, bla att personerna som utvecklat brädspelet inte varit anställda av Z-man).

Glömde såklart skriva att Pandemic-brädspelen är SUVERÄNA och ovanligt lättillgängliga för ovana brädspelare. Testa testa!

Skribent
Skrivet av mrpijey:

Låter rimligt, synd bara att de inte går ut med riktiga orsaken. Känns annars som de vill dölja nåt obekvämt... För det låter ju inte så hemskt annars om de får stänga ner pga licensieringsproblem :).

De kanske förhandlar om licenserna as we speak och får inte säga något om det förrän allt är klart.


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Skrivet av GenitaliskaGardet:

Håller med. Asmodee köptes av Embracer nyligen och Asmodees steamspel baseras sannolikt på licens-/utgivningsavtal från utvecklarna av det fysiska brädspelet. Det är vanligt i sådana avtal att de upphör om ena partens ägandestruktur förändras (och det brukar också finnas sekretessåtaganden om att man inte får berätta om det sker).

Bra spanat, jag uppdaterade nyheten. Tack!


signatur
Medlem

NEJ! Allting är konspirationer mot oss som inte är scheeple-people och ENBART cencurkultur. Kan lova att FZ tar bort detta inlägg innan jag ens hinner skriva klart det! Det är Greta som ligger bakom detta då det i spelet flygs och det är GARANTERAT deepstate med 5G master som ligger bakom varför vi ALDRIG kommer att få veta sanningen varför STEAM cencurerar sitt sortiment. Woke up!

/sarcasm

Redaktör
Skrivet av Ruskendrul:

*Inlägget censurerat. /Storebror


signatur
Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

NEJ! Allting är konspirationer mot oss som inte är scheeple-people och ENBART cencurkultur. Kan lova att FZ tar bort detta inlägg innan jag ens hinner skriva klart det! Det är Greta som ligger bakom detta då det i spelet flygs och det är GARANTERAT deepstate med 5G master som ligger bakom varför vi ALDRIG kommer att få veta sanningen varför STEAM cencurerar sitt sortiment. Woke up!

/sarcasm

Äntligen någon som är tillräckligt modig, sanningen må va kontroversiell men någon måste säga det!

Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Bra spanat, jag uppdaterade nyheten. Tack!

Jag skrev till och med om det för några helger sedan.

https://www.fz.se/nyhet/288727-embracer-har-kopt-upp-franska-...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

De kanske förhandlar om licenserna as we speak och får inte säga något om det förrän allt är klart.

Ja så kan det absolut vara.

Redaktör
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag skrev till och med om det för några helger sedan.

https://www.fz.se/nyhet/288727-embracer-har-kopt-upp-franska-...

Jag får skylla på att det inte var Embracers enda affär förra året.


signatur
Skribent
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag får skylla på att det inte var Embracers enda affär förra året.

haha, nä de dammsuger ju marknaden tillsammans med Tencent.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vad löjligt.
Är väl bra så att aniwaxers lär sig något. 😂😂😂

1
Skriv svar