Diskutera - Vilket spel har gjort dig mest besviken?

Medlem

Command & Conquer 4. Det enda spelet jag någonsin inte kunnat få ut minsta möjliga nöja utav, allt var dåligt, och kanske är det inte så konstigt att IP'n mer eller mindre gick i graven efteråt.

Medlem

Halo 1 på första Xboxen.

Hade varit så upphypat då det först skulle komma till PC. Stora världar, djurliv, någon sorts SCI-FI spel med otrolig grafik och design.
Kommer ihåg screenshotsen man såg på kartongen till mitt gamla Vodoo-grafikkort.

Åren gick, Halo skulle bli det Xbox-exklusivt. Okay tänkte tonårs jag och samlade ihop pengar till en Xbox vid releasedagen. Svindyr var den med.
Hämtade ut den och Halo, satte i skivan och började spela....och blev illamående av besvikelse hahaha..

Första banan, där inne i skeppet. Grått, färglöst, cappat 30 fps och fula Disney-aliens som pratade engelska som chipmunks.
Sen blev det lite bättre när man fick köra runt på planeten, för att sedan bli totalt skit igen.

Somnade när jag spelade den där banan när man går inne i "the library". Försökte mitt bästa att gilla spelet men det var verkligen en sådan enorm besvikelse. Tack och lov så blev det mycket split-screen multiplayer med polarna, men kom aldrig över att Halo aldrig blev det som det kunde varit. To this day känner jag så!

Var många SNES spel som blev besvikelser efter att man pungat ut 700 spänn bara baserat på hur spelet såg ut på kartongen med.
För egen del tar dock Halo priset med råge.

På senare tid, Last of us 2. Så otroligt trist när politisk korrekthet och wokeism måste smyga sig in i spel.
Inte alls ett dåligt spel, men de uppenbara virtue signaling vägval utvecklarna gjorde lämnade en riktigt besk smak i käften på mig i alla fall då det var så uppenbart och övertydligt. Man verkligen tryckte upp det i ansiktet på spelarna istället för att göra det snyggt och proffsigt.

Medlem

Duke Nukem Forever måste väl ändå vara det största antiklimaxet i spelhistorien?

Möjligen the Last Ninja 3 - men det är historia nu.

Medlem
Skrivet av BigD:

På senare tid, Last of us 2. Så otroligt trist när politisk korrekthet och wokeism måste smyga sig in i spel.
Inte alls ett dåligt spel, men de uppenbara virtue signaling vägval utvecklarna gjorde lämnade en riktigt besk smak i käften på mig i alla fall då det var så uppenbart och övertydligt. Man verkligen tryckte upp det i ansiktet på spelarna istället för att göra det snyggt och proffsigt.

Vad är woke i TLOU2?
Är det att dom pratar om 2 lesbiska kvinnor i typ 5 minuter och nämner en transsexuell person i 10 sekunder i ett 25 timmars spel?

Verkligen hemska saker att såna människor existerar i spel.
Borde vara som förr i tiden när 2meters killar med steroider muskler va i typ alla spel eller hur?

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Vad är woke i TLOU2?
Är det att dom pratar om 2 lesbiska kvinnor i typ 5 minuter och nämner en transsexuell person i 10 sekunder i ett 25 timmars spel?

Verkligen hemska saker att såna människor existerar i spel.
Borde vara som förr i tiden när 2meters killar med steroider muskler va i typ alla spel eller hur?

Oj vilka halmgubbar. Hade inga problem med protagonistens sexuella läggning (speciellt inte så som den implementerades i DLCn till Last of us 1. På ett snyggt, verklighetstroget sätt.

Vad som är woke i TLOU2?

Har du sovit under en sten? How about Lev/Lilly? Transexuellt barn som kämpar mot fördommar.
Eli/Dina och scenen i baren i början?
Jo, för LGBT-frågor skulle ju verkligen ha högsta prioritet när hela världen kollapsat.

Hela karaktären Abby. "Strong woman" som utformas som någon unlikable body builder med en svag back story. Girl power, på helt fel sätt. Påtvingat.
Herregud, Neil Druckmann som skrivit storyn anklagar alla som kommer med kritik för att vara transfober/homofober och ser spelet som ett political statement. Det är han helt öppen med.
Finns inte en enda manlig person i spelet i ledarställning, utöver Isaac m.m.

Shall I go on?
Du kan inte koka ner folks problem med detta spel till att det innefattar 2 lesbiska kvinnor. Kom igen.

Ett helt okay spel, men jag tycker det är för jävligt att utvecklarna tvingar in så mycket av sina politiska ställningstaganden i spel som de bara kan. My 2 cents.

Medlem
Skrivet av BigD:

Oj vilka halmgubbar. Hade inga problem med protagonistens sexuella läggning (speciellt inte så som den implementerades i DLCn till Last of us 1. På ett snyggt, verklighetstroget sätt.

Vad som är woke i TLOU2?

Har du sovit under en sten? How about Lev/Lilly? Transexuellt barn som kämpar mot fördommar.
Eli/Dina och scenen i baren i början?
Jo, för LGBT-frågor skulle ju verkligen ha högsta prioritet när hela världen kollapsat.

Hela karaktären Abby. "Strong woman" som utformas som någon unlikable body builder med en svag back story. Girl power, på helt fel sätt. Påtvingat.
Herregud, Neil Druckmann som skrivit storyn anklagar alla som kommer med kritik för att vara transfober/homofober och ser spelet som ett political statement. Det är han helt öppen med.
Finns inte en enda manlig person i spelet i ledarställning, utöver Isaac m.m.

Shall I go on?
Du kan inte koka ner folks problem med detta spel till att det innefattar 2 lesbiska kvinnor. Kom igen.

Ett helt okay spel, men jag tycker det är för jävligt att utvecklarna tvingar in så mycket av sina politiska ställningstaganden i spel som de bara kan. My 2 cents.

Som jag skrev dom pratar typ om transsexuell person i 10 sekunder.
Folks känslor slutar inte fungera bara för att det är en annan sorts värld.

Så bara för att folk lever i annan typ av värld så får inte folk tycka illa om homosexuella människor precis som det tyvärr gör nu.
Den person som ogillar det växte upp i normal värld.

Så bara för att det finns en stor välbyggd tjej så är det fel, liksom man får se ett enormt gym i början av Abbys story.
Hade det varit en steroid man hade det varit okej?

Så bara för att det inte finns många manliga ledare så är det fel?

Tror du behöver omvärdera lite saker i ditt liv faktiskt.

Jag stör mig inte på något av detta då dels jag är öppen för saker och liksom det är ett spel.

Letar man bara fel så hittar man bara fel.

Medlem
Skrivet av Manner:

Day of defeat: Source

Oh ja. Modversionen var så mycket bättre.

Medlem

Lätt, Mach Rider till NES. Med flitigt sparade pengar köpte jag det på egen hand och besvikelsen var enorm, satan så dåligt det var. Kommer ihåg att mitt 10-åriga jag upplevde hela spelupplevelsen, grafiken, spelmekaniken, ja hela upplevelsen som "brun"

Medlem

Aliens: Colonial Marines

Besvikelsen var stor.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Master of Orion 3. Master of Orion 2 är fortfarande än idag bästa spelet i sin genre, 3an tog bort nästan alla features som gjorde 2an bra.... Vi vill ha utveckling, inte avveckling.

Ett mer modernt spelsläpp som enligt mig är ett fiasko är: Imperator.
Jag är ett stort fan av de spel paradox gör sedan EU2, men Imperator var riktigt kasst.

Gen
Medlem

Just Cause 4 : Efter att ha fullkomligt älskat 3an och gjort allt i spelet så var jag extremt taggad på fyran, men vilken besvikelse det blev!! Kassa texturer, århundradets fulaste vatten, demolition borta, något konstigt frontline system och riktigt kass tangentbordslayout. Usch!

ARK : Det kanske har blivit bättre nu men när det släpptes så var det en fullkomlig sörja med lågupplösta texturer, extremt kass prestanda och mängder av olika buggar.

Duke Nukem Forever : Försökt att spela det några gånger men det går bara inte. Duke Nukem Never Play This Ever!

Far Cry 2 : Spelet om återupplivning där man var tvungen att döda fienderna vid varje checkpoint gång på gång vilket gjorde hela spelet otroligt utdraget.

Medlem

Cyberpunk 2077...

Medlem

Jag har svårt att tänka mig enskilda spel som har varit sura rönbär, men det är klart att jag önskar att spelen hade varit mer tilltalande för min del, te.x. jag fick mer ut av Ghost of Tsushima än Red Dead Redemption 2 för RDR2 blev bara tröttsamt för mig att spela för jag slutade bry mig om karaktärerna.

Likadant kan sägas med The Last of Us Part 2 och Death Stranding, där det senare blev närmast en katartisk upplevelse, jag kände bara att jag kunde slappna av med Death Stranding. TLOU2 var ju bara en enda lång sekvens av blodig smörja i jämnförelse.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem

Anthem tror jag :(.

Har även vid två tillfällen försökt plöja igenom rdr2. Verkar vara ett fantastiskt spel på många sätt, har såklart hört att storyn är top notch, men kontrollerna går inte för mig. Gamle Arthur är för seg och otymplig helt enkelt, både rörelsemässigt och med bössan.

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Exakt samma för mig, hade höga förväntningar och vad jag kan minnas det enda spelet jag någonsin förbokat. Spelade det inte länge innan jag lessnade. Det är för länge sedan för att jag ska minnas varför, men troligen beroende på att det inte stämde med mina förväntningar, trots att det förmodligen var ett rätt bra spel.

Det är intressant att läsa den här tråden, många spel som vissa älskar hatar andra. Det verkar ha mycket med förväntningar att göra.

De enda förväntningar och förhoppningar jag har är att det ska vara bra spel som jag köper.
Det är ju ändå ganska mycket pengar som man lagt på spel genom åren.


signatur

autograph

Medlem

Resident evil 6
Breath of fire dragon quarter
Och värst av alla är utan tvekan Last of us 2. Riktigt jävla dåligt.

Skriv svar