50 spel att hålla koll på 2022!

Medlem

Starfield ska bli så jäkla fett. Alltid tyckt om både Fallout och Elder Scrolls-serierna. Det finns en anledning att folk köper Skyrim för femte gången igen. Hoppas att det inte blir en besvikelse.

Februari ♥️


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Fantastisk sammanställning och ett bra exempel på varför man hänger på FZ! 2022 ser ut att bli ett fint spelår och redan nästa månad smäller det med flera tunga titlar

Medlem

Många spel att se fram emot men God of War blir årets spel 2022, annars äter jag upp min hatt

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hade inte koll på att Sifu var Playstation-exklusivt, liten besvikelse. Annars ser jag mest fram emot nextgen-uppgraderingarna av CP2077 och The Witcher 3. Första året jag inte känner någon press att ha håll koll på alla kommande spel och kan bli överraskad istället.

Kommer även till PC - https://www.epicgames.com/store/en-US/p/sifu


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

Ah, nice!


signatur
Inaktiv
Skrivet av Lasrod:

Mortal Online 2 faller nog under spel som gått under radarn. Ett svenskutvecklat hardcore MMORPG som kanske inte är för alla men med en väldigt unik spelupplevelse. Släpps 25e Januari i år.

Har kikat lite på det men blir lite avskräckt av subscription-modellen.
Ser bra ut och jag är en sucker för low-fantasy.
Hur är spelet?

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Har kikat lite på det men blir lite avskräckt av subscription-modellen.
Ser bra ut och jag är en sucker för low-fantasy.
Hur är spelet?

Det är ganska många som verkar ogilla en månadskostnad för ett MMO. Fördelen är att alla expansioner är gratis och det kommer inte finnas några mikrotransaktioner eller köp av kosmetiska prylar vilket man vanligtvis blir överöst av i många andra spel.

Spelet är riktigt bra men inte ett spel för alla. Det finns inte några quests exempelvis så därav kan nog många tycka att det är svårt att veta vad man ska göra. Men när man börjar inse vad spelet är och hur det fungerar så är det riktigt bra.

Jag gillar det då det ger den där känslan av att man är en person i en stor värld. Det är en unik upplevelse att spela spel på det sättet som man gör i Mortal Online 2. Samtidigt ger det även den där känslan jag verkligen gillar i exempelvis souls spelen där man riskerar att förlora mycket om man dör. Gilla man Souls spel, death stranding (enorma världen) eller spel med mycket fokus på inlevelse så kan nog detta pricka rätt.

Hittills har det varit väldigt trevliga spelare man mött i spelet också.

Kan absolut rekommendera spelet. Och just nu innan release får man 100x mer experience så det går snabbt att skapa en karaktär och lära sig skills. Spelet nollställs på releasedagen den 25e och alla karaktärer tas bort.

Medlem

Riktigt angenäm lista. Måste säga att Horizons gör mig riktigt taggad, jag njöt verkligen av originalet.

Också försiktigt nyfiken på Starfield, hoppas dom reder ett vettigt combat-system.


signatur

1338 - One Step Above

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Vilket år det kan bli!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Eiyuden Chronicle: Rising ser ut att bli likt Ys-spelen, alltid välkommet.

Medlem

OOOOHHHH ELDEN RiNG

Medlem
Skrivet av Flower Knight:

Många spel att se fram emot men God of War blir årets spel 2022, annars äter jag upp min hatt

Finns det en remindme-funktion här som på reddit?

Medlem

Vill slå ett slag för detta, släpps om tre dagar!

Medlem

Mycket att sätta tänderna i. Ser fram emot att äntligen låta PS5:an gå varm.

Medlem

Min topp 3 för hype i år:
Dying Light 2
Baldur's Gate 3
Stalker 2

12
Skriv svar