God of War får glödande betyg av Steam-köparna
Håller på att spela igenom det på Steam Väldigt bra port, samt ett krävande spel. Pushar ner mitt 3080 till 50 fps ungefär i 4k i vissa områden (utan DLSS igång) Endast en krasch på ca 12 timmar speltid.
Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16
Det är ett riktigt bra spel. Har också köpt det på Steam och aldrig spelat på nåt av de gamla eller de nya på PlayStation.
Är än så länge inte superlångt in i mainstoryn då jag gillar att utforska och göra alla sidouppdrag. So far riktigt bra. Gillade även Horizon Zero Dawn som tusan.
Detta är verkligen motsatsen Battlefield 2042.
Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X
MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080
Detta är verkligen motsatsen Battlefield 2042.
Hehe det är allt som bf2042 inte är.
Som dag och natt.
Håller på att spela igenom det på Steam Väldigt bra port, samt ett krävande spel. Pushar ner mitt 3080 till 50 fps ungefär i 4k i vissa områden (utan DLSS igång) Endast en krasch på ca 12 timmar speltid.
Var längesen jag spelade på PC men är det så pass vanligt med kraschar ändå? Och sparades dina framsteg?
Kul med en bra port till ett fantastiskt spel!
Var längesen jag spelade på PC men är det så pass vanligt med kraschar ändå? Och sparades dina framsteg?
Kul med en bra port till ett fantastiskt spel!
Kraschar kan hända, både på dator och konsol Jag är mer förvånad över att det funkar så bra som det ändå gör då det är nytt med PS-spel på dator.
Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16
Detta är verkligen motsatsen Battlefield 2042.
Det kan man verkligen säga. Inte nåt FPS-multiplayer-lir direkt. 😁
Det enda som suger riktigt ordentligt är implementeringen av usel DLSS.
De använder en överskarp variant med horribel white-ghosting som syns väldigt tydligt.
Samma skit som Rockstar lyckats trycka in i RDR2.
Fattar inte att man inte ser sånt, eller är utvecklarna helt förblindade och tycker att överskärpa med vita outlines är snyggt?
Kraschar kan hända, både på dator och konsol Jag är mer förvånad över att det funkar så bra som det ändå gör då det är nytt med PS-spel på dator.
Jo det är ju skitbra om det funkar. Jag har ju bara konsol å jämföra med och det händer ju ibland där också men verkligen inte ofta. Antar att optimeringen till en enda hårdvaruspec spelar ganska stor roll. Kanske haft tur men 40 timmar GoW och hittills 80 timmar Death Stranding utan krascher. Spelar ju mindre roll om sparfilerna klarar sig men gör de det inte är det ju rätt surt.
Var längesen jag spelade på PC men är det så pass vanligt med kraschar ändå? Och sparades dina framsteg?
Kul med en bra port till ett fantastiskt spel!
Beror lite på. Gamla spel som behöver hjärtstartas med olika men (Morrowind, GTA 3, Fallout 3 osv) kan krascha rätt ofta, även hårt moddat Skyrim. Men i regel "ska" spel inte krascha på PC såvida porten inte är helt kass. De flesta moderna AAA-spel jag kört de senaste åren har bara kraschat någon enstaka gång var (inte oftare än på PS4).
Tror en av anledningarna kan vara att i Windows är så mycket annat igång i bakgrunden som kan orsaka krascher (mjukvaran till min Razer-mus fick spel att krascha ex.) och att man kanske minimerar spelet med jämna mellanrum för att göra annat (googla efter guider, byta låt på Spotify, svara på messenger exempelvis). På konsol är ju i princip allt dedikerat åt enbart spelet.
Det kan man verkligen säga. Inte nåt FPS-multiplayer-lir direkt. 😁
Det enda som suger riktigt ordentligt är implementeringen av usel DLSS.
De använder en överskarp variant med horribel white-ghosting som syns väldigt tydligt.
Samma skit som Rockstar lyckats trycka in i RDR2.
Fattar inte att man inte ser sånt, eller är utvecklarna helt förblindade och tycker att överskärpa med vita outlines är snyggt?
Jag stängde av DLSS ganska snabbt, men kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var som kändes fel. Men efter din beskrivning inser jag att det var just överskärpan som gav ett konstigt intryck, nästan som att kanterna var tecknade mot en realistisk bakgrund.
Förutom det tycker jag att porten är helt suverän. Inga kännbara dips i dps med allt på ultra och ett helt fantastiskt spel.
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Beror lite på. Gamla spel som behöver hjärtstartas med olika men (Morrowind, GTA 3, Fallout 3 osv) kan krascha rätt ofta, även hårt moddat Skyrim. Men i regel "ska" spel inte krascha på PC såvida porten inte är helt kass. De flesta moderna AAA-spel jag kört de senaste åren har bara kraschat någon enstaka gång var (inte oftare än på PS4).
Tror en av anledningarna kan vara att i Windows är så mycket annat igång i bakgrunden som kan orsaka krascher (mjukvaran till min Razer-mus fick spel att krascha ex.) och att man kanske minimerar spelet med jämna mellanrum för att göra annat (googla efter guider, byta låt på Spotify, svara på messenger exempelvis). På konsol är ju i princip allt dedikerat åt enbart spelet.
Du har ju förmodligen helt rätt.
Detta med DLSS verkar verkligen vara en vattendelare. Vissa tycker det ser bättre ut än native medan andra inte uppskattar resultatet oavsett hur bra implementeringen är.
Börjar bild bli som ljud, alltså subjektivt?
Har man testat DLSS sedan det kom så ser man att det är nåt som är totalt fel.
Det blev stegvis bättre när 2.0 kom, men sedan fick någon för sig att de skulle vrida upp skärpan nåt hysteriskt. Man kan kan klart och tydligt se artefakter och att bilden ger en tydlig vit rand på skarpa kanter.
DOOM Eternal hade exceptionellt bra DLSS implementering enda tills de gick över till 2.3.
Tror det är fixat nu sist jag testade, men det såg förskräckligt ut när de lanserade en stor patch.
Spelade in en liten video som snabbt jämför de olika varianterna.
Gillar man överskärpa så finns det Reshade eller Nvidia Game Filter och liknande. Det ska inte dras upp till maximum via DLSS, tycker jag iaf. 🙃
Har inte provat än, men man kan lägga in olika versioner av DLSS-dll'er för att bli av med problemet, har inte provat själv i GoW dock.
Tekniskt riktigt bra port men inte alls ett så bra spel som det framställs som. Känner som jag kände med Red Dead 2, väldigt överhypat och känslan av att jag redan spelat det. Alla fiender är i princip färgade varianter på något man redan mött, två hela realms som bara är "arenas". Fetch quests, fram och tillbaka i samma miljöer.
Tekniskt riktigt bra port men inte alls ett så bra spel som det framställs som. Känner som jag kände med Red Dead 2, väldigt överhypat och känslan av att jag redan spelat det. Alla fiender är i princip färgade varianter på något man redan mött, två hela realms som bara är "arenas". Fetch quests, fram och tillbaka i samma miljöer.
Jag gillar striderna och att utforska världen, däremot är jag inte alls så såld på storyn som många verkar vara.