God of War får glödande betyg av Steam-köparna

Robot
God of War får glödande betyg av Steam-köparna

Det mest hyllade Playstation-spelet på Steam.

#god-of-war, #steam


Medlem

Håller på att spela igenom det på Steam Väldigt bra port, samt ett krävande spel. Pushar ner mitt 3080 till 50 fps ungefär i 4k i vissa områden (utan DLSS igång) Endast en krasch på ca 12 timmar speltid.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Det är ett riktigt bra spel. Har också köpt det på Steam och aldrig spelat på nåt av de gamla eller de nya på PlayStation.
Är än så länge inte superlångt in i mainstoryn då jag gillar att utforska och göra alla sidouppdrag. So far riktigt bra. Gillade även Horizon Zero Dawn som tusan.

Medlem

Detta är verkligen motsatsen Battlefield 2042.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Skribent

Det är solid port. Har snart tagit mig igenom det på pc och det är himla trevligt att se att vi inte bara får spelet till pc, utan att det faktiskt är en värdig portning.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Detta är verkligen motsatsen Battlefield 2042.

Hehe det är allt som bf2042 inte är.
Som dag och natt.

Medlem

Det glädjer mig att PC spelare får den bästa versionen av spelet. Helt klart värt att inte köpa en konsol för.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Håller på att spela igenom det på Steam Väldigt bra port, samt ett krävande spel. Pushar ner mitt 3080 till 50 fps ungefär i 4k i vissa områden (utan DLSS igång) Endast en krasch på ca 12 timmar speltid.

Var längesen jag spelade på PC men är det så pass vanligt med kraschar ändå? Och sparades dina framsteg?

Kul med en bra port till ett fantastiskt spel!

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Var längesen jag spelade på PC men är det så pass vanligt med kraschar ändå? Och sparades dina framsteg?

Kul med en bra port till ett fantastiskt spel!

Kraschar kan hända, både på dator och konsol Jag är mer förvånad över att det funkar så bra som det ändå gör då det är nytt med PS-spel på dator.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

verkar vara en bra port så det är ju skönt för det är ett så bra spel som förtjänar en stor pc publik nu.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Detta är verkligen motsatsen Battlefield 2042.

Det kan man verkligen säga. Inte nåt FPS-multiplayer-lir direkt. 😁

Det enda som suger riktigt ordentligt är implementeringen av usel DLSS.
De använder en överskarp variant med horribel white-ghosting som syns väldigt tydligt.

Samma skit som Rockstar lyckats trycka in i RDR2.
Fattar inte att man inte ser sånt, eller är utvecklarna helt förblindade och tycker att överskärpa med vita outlines är snyggt?

Medlem
Skrivet av marsson90:

Kraschar kan hända, både på dator och konsol Jag är mer förvånad över att det funkar så bra som det ändå gör då det är nytt med PS-spel på dator.

Jo det är ju skitbra om det funkar. Jag har ju bara konsol å jämföra med och det händer ju ibland där också men verkligen inte ofta. Antar att optimeringen till en enda hårdvaruspec spelar ganska stor roll. Kanske haft tur men 40 timmar GoW och hittills 80 timmar Death Stranding utan krascher. Spelar ju mindre roll om sparfilerna klarar sig men gör de det inte är det ju rätt surt.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Var längesen jag spelade på PC men är det så pass vanligt med kraschar ändå? Och sparades dina framsteg?

Kul med en bra port till ett fantastiskt spel!

Beror lite på. Gamla spel som behöver hjärtstartas med olika men (Morrowind, GTA 3, Fallout 3 osv) kan krascha rätt ofta, även hårt moddat Skyrim. Men i regel "ska" spel inte krascha på PC såvida porten inte är helt kass. De flesta moderna AAA-spel jag kört de senaste åren har bara kraschat någon enstaka gång var (inte oftare än på PS4).

Tror en av anledningarna kan vara att i Windows är så mycket annat igång i bakgrunden som kan orsaka krascher (mjukvaran till min Razer-mus fick spel att krascha ex.) och att man kanske minimerar spelet med jämna mellanrum för att göra annat (googla efter guider, byta låt på Spotify, svara på messenger exempelvis). På konsol är ju i princip allt dedikerat åt enbart spelet.

Medlem
Skrivet av Razken:

Det kan man verkligen säga. Inte nåt FPS-multiplayer-lir direkt. 😁

Det enda som suger riktigt ordentligt är implementeringen av usel DLSS.
De använder en överskarp variant med horribel white-ghosting som syns väldigt tydligt.

Samma skit som Rockstar lyckats trycka in i RDR2.
Fattar inte att man inte ser sånt, eller är utvecklarna helt förblindade och tycker att överskärpa med vita outlines är snyggt?

Jag stängde av DLSS ganska snabbt, men kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var som kändes fel. Men efter din beskrivning inser jag att det var just överskärpan som gav ett konstigt intryck, nästan som att kanterna var tecknade mot en realistisk bakgrund.

Förutom det tycker jag att porten är helt suverän. Inga kännbara dips i dps med allt på ultra och ett helt fantastiskt spel.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Beror lite på. Gamla spel som behöver hjärtstartas med olika men (Morrowind, GTA 3, Fallout 3 osv) kan krascha rätt ofta, även hårt moddat Skyrim. Men i regel "ska" spel inte krascha på PC såvida porten inte är helt kass. De flesta moderna AAA-spel jag kört de senaste åren har bara kraschat någon enstaka gång var (inte oftare än på PS4).

Tror en av anledningarna kan vara att i Windows är så mycket annat igång i bakgrunden som kan orsaka krascher (mjukvaran till min Razer-mus fick spel att krascha ex.) och att man kanske minimerar spelet med jämna mellanrum för att göra annat (googla efter guider, byta låt på Spotify, svara på messenger exempelvis). På konsol är ju i princip allt dedikerat åt enbart spelet.

Du har ju förmodligen helt rätt.

Skribent

Ett par krascher har jag faktiskt också åkt på nu. Osäker på vad de berodde på.

Medlem

Detta med DLSS verkar verkligen vara en vattendelare. Vissa tycker det ser bättre ut än native medan andra inte uppskattar resultatet oavsett hur bra implementeringen är.

Börjar bild bli som ljud, alltså subjektivt?

Medlem
Skrivet av Novdid:

Detta med DLSS verkar verkligen vara en vattendelare. Vissa tycker det ser bättre ut än native medan andra inte uppskattar resultatet oavsett hur bra implementeringen är.

Börjar bild bli som ljud, alltså subjektivt?

Har man testat DLSS sedan det kom så ser man att det är nåt som är totalt fel.
Det blev stegvis bättre när 2.0 kom, men sedan fick någon för sig att de skulle vrida upp skärpan nåt hysteriskt. Man kan kan klart och tydligt se artefakter och att bilden ger en tydlig vit rand på skarpa kanter.
DOOM Eternal hade exceptionellt bra DLSS implementering enda tills de gick över till 2.3.
Tror det är fixat nu sist jag testade, men det såg förskräckligt ut när de lanserade en stor patch.
Spelade in en liten video som snabbt jämför de olika varianterna.

Gillar man överskärpa så finns det Reshade eller Nvidia Game Filter och liknande. Det ska inte dras upp till maximum via DLSS, tycker jag iaf. 🙃
Har inte provat än, men man kan lägga in olika versioner av DLSS-dll'er för att bli av med problemet, har inte provat själv i GoW dock.

Medlem

Tekniskt riktigt bra port men inte alls ett så bra spel som det framställs som. Känner som jag kände med Red Dead 2, väldigt överhypat och känslan av att jag redan spelat det. Alla fiender är i princip färgade varianter på något man redan mött, två hela realms som bara är "arenas". Fetch quests, fram och tillbaka i samma miljöer.

Skribent
Skrivet av justabit:

Tekniskt riktigt bra port men inte alls ett så bra spel som det framställs som. Känner som jag kände med Red Dead 2, väldigt överhypat och känslan av att jag redan spelat det. Alla fiender är i princip färgade varianter på något man redan mött, två hela realms som bara är "arenas". Fetch quests, fram och tillbaka i samma miljöer.

Jag gillar striderna och att utforska världen, däremot är jag inte alls så såld på storyn som många verkar vara.

1
Skriv svar