Noclip snackar med Hotline Miami-skaparna om spelens design

Robot
Noclip snackar med Hotline Miami-skaparna om spelens design

Männen bakom det svenska spelfenomenet talar ut.

#Dennation-games, #Hotline-miami


Medlem

Inget fel med Hotline Miami 2 utan det var väll att spelet "bara" stort sett var mer av samma. dvs egentligen inget fel, båda spelen tillsammans, en mycket bra duo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Första spelet är bland den bästa shootern som gjorts senaste tio åren. Klockren känsla och flow, med underbart soundtrack. Typiskt klassiskt grymt spel, gjort för spelare av spelare.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget fel med Hotline Miami 2 utan det var väll att spelet "bara" stort sett var mer av samma. dvs egentligen inget fel, båda spelen tillsammans, en mycket bra duo.

Tvåan saknade dock magin som gjorde ettan till något speciellt, iaf för mig. Första spelet lyckades ju
vara väldigt enkelt att spela, men svårt att bemästra, och hade en story som drog in en utan att bli "för mycket".

I uppföljaren kändes det mest som storyn var i vägen, och gameplayet hade blivit mer komplicerat men det tillförde inte riktigt något meningsfullt. Sen är det ju väldigt subjektivt, men jag tyckte inte musiken var lika bra heller - och det är ju en stor del av det hela.

Både spelen är riktigt bra i ett vakuum, men jämför man titlarna med varandra bleknar tvåan.

Medlem

Hotline miami kändes som en urban kopia av cannon fodder eller inomhus GTA2 med dunka dunka musik i bakgrunden och en total nonsens story. Kul en stund men i mina ögon inte mycket mera. Dussinspel.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget fel med Hotline Miami 2 utan det var väll att spelet "bara" stort sett var mer av samma. dvs egentligen inget fel, båda spelen tillsammans, en mycket bra duo.

Tvåan var också bra men nådde inte riktigt upp till det första.

Jag kanske hade en TV med mycket overscan på den tiden men jag störde mig på att man ibland blev skjuten av fiender som inte ens var i bild än.

ELF
Medlem

Älskade ettan. Har tvåan men ej kört den ännu. Musiken passar spelet riktigt bra dessutom.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Margy:

Tvåan var också bra men nådde inte riktigt upp till det första.

Jag kanske hade en TV med mycket overscan på den tiden men jag störde mig på att man ibland blev skjuten av fiender som inte ens var i bild än.

Det upplevde jag var problemet i 2an, man blev skjuten av fienden som var utanför bild hela tiden. Jag saknade maskerna i 2an också. Det var fint i 1an när man kunde välja "teman" på hur man mördade sig igenom uppdragen. Annars så var 2an trevlig. Svårt, men lite mer variation i story med mera.

Ettan var förmodligen ett av de mest underhållande spelen jag spelade det decenniet. Witcher 3 var väl bra, men man kan inte hälla kokande vatten i ansiktet på folk där. Hotline miami hade dessutom större variation på uppdragen; leverera en pizza (mörda alla i huset), ordna barnvakt (mörda alla i huset) eller fixa ett strömavbrott (mörda alla i huset).

1
Skriv svar