Monster Hunter Rise spränger 8-miljonersvallen efter pc-releasen

Robot
Monster Hunter Rise spränger 8-miljonersvallen efter pc-releasen

Och ett av de större Steam-spelen första veckan.

#monster-hunter-rise


Medlem

Spelet hade väl sålt 7.5 milj till Switch? Det betyder ju att det sålt runt en halv miljon till pc hittills.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Spelet hade väl sålt 7.5 milj till Switch? Det betyder ju att det sålt runt en halv miljon till pc hittills.

Har hört att det finns en sparfils bug som raderar data, det med 59;99 tag kanske får folk att avvakta lite.
Jag har inte tid för det just nu heller så får vänta att par veckor i alla fall.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Har hört att det finns en sparfils bug som raderar data, det med 59;99 tag kanske får folk att avvakta lite.
Jag har inte tid för det just nu heller så får vänta att par veckor i alla fall.

Absolut, tänkte mest att det i nyheten står att det sålt 4 miljoner till Switch enligt senaste siffrorna, jag hittade att det sålt över 7 milj till Switch.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Absolut, tänkte mest att det i nyheten står att det sålt 4 miljoner till Switch enligt senaste siffrorna, jag hittade att det sålt över 7 milj till Switch.

Jaha.. det missade jag helt, såg det du skrev bara och tänkte att 500k verkade lite lågt med tanke på succen med World på PC.
Tror det kommer öka i försäljningen innom kort ändå.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Har hört att det finns en sparfils bug som raderar data, det med 59;99 tag kanske får folk att avvakta lite.
Jag har inte tid för det just nu heller så får vänta att par veckor i alla fall.

Jupp, jag var riktigt nära att köpa det till fullpris i helgen. Men jag nöjde mig med demot i 2-3 timmar. De får fixa sparfilsbuggen först.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Välförtjänt

Det är ett ruskigt bra spel.
Fördelarna med PC är många.
Bättre upplösning och FPS, 32:9 support (via mods), färre nätverksproblem.
(Själv har jag inte råkat ut för sparfilsbuggen. Kör med backup då och då av mina sparade filer).

1
Skriv svar