PS3-spel dyker upp i PS5-butiken, men bakåtkompatibilitet är troligen inte på väg

Robot
PS3-spel dyker upp i PS5-butiken, men bakåtkompatibilitet är troligen inte på väg

Den här buggen har dykt upp tidigare, så ha inte för höga förhoppningar.

#Playstation-3, #Playstation-now


Medlem

Det dök väl upp ett patent för ett tag sedan som pekade på emulering/bakåtkompabilitet också?

One
Medlem

Spela PS3 spel på PS5?
Why? 😂

Medlem
Skrivet av One:

Spela PS3 spel på PS5?
Why? 😂

Löser de bra bakåtkompatibilitet finns det många pärlor på PS3 som hade varit kul att spela om som inte finns på PS4/PS5.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Dantes inferno, ja tack!


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Kontot avslutas

Ja, skulle PS5 bli bakåtkompatibel med mer än bara PS4 så skulle det kunna finnas en möjlighet för mig att införskaffa en PS5 i framtiden.
Just nu är det bara Xbox One, Series X som låter intressant för mig.


signatur

ゼルダの城

Tänk

Tänk Mw2 bakåtkompatibel ,
De bästa Codet igenom tiderna !

Medlem

Bryr mig inte alltför mycket om PS3 BC, även om det vore trevligt, men jäklar vad glad jag skulle bli om den hade PS1 & PS2 BC och diverse JRPGs gick att köpa digitalt som Suikoden 1-5, Chrono Cross, Xenogears, Shadow Hearts, Shadow Hearts: Covenant osv. Nyare JRPGs har generellt sådana tråkiga berättelser i jämförelse.

Medlem

Med alla spel och ps4 spel så finns det def ingen brist på något att spela. Men det ser jag tidigare som något positivt. Brukade lägga ner mycket mer tid på dom första titlarna som kommer ut. Nu har jag istället spela mer förbättrade ps4 spel.

Medlem

Okej, då beställer jag sega rally ps3 och motorstorm ps3, de var de roligaste bilspelen till 3an

Medlem
Skrivet av Zphynx:

Dantes inferno, ja tack!

Jag har försökt spela genom det på gamepass på xbox series x och kommit en bit in i det, men blev rätt trist efter ett tag.

Det finns dock en hel del andra intressanta ps3 spel som är låst på just ps3.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

De kan ju tjäna lappar om de släpper ps3 classic istället........

Medlem
Skrivet av Sille:

De kan ju tjäna lappar om de släpper ps3 classic istället........

Tveksamt. PS3 är fortfarande för kraftfull för att emuleras med billig generisk hårdvara som alla mini-konsoller som släppts använder sig av. Så den behöver fortfarande ha riktigt PS3 hårdvara, vilket är dyrt.

Medlem

Antingen har jag missat eller missförstått något men skulle inte PS5 vara bakåtkompatibel mot PS3? Det var en av anledningarna till varför jag var intresserad PS5:an.

Kontot avslutas
Skrivet av KonradA:

Antingen har jag missat eller missförstått något men skulle inte PS5 vara bakåtkompatibel mot PS3? Det var en av anledningarna till varför jag var intresserad PS5:an.

Det enda Sony har sagt av vad jag hörde när PS5 var på väg var det att PS5 endast skulle vara bakåtkompatibel med PS4.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Det enda Sony har sagt av vad jag hörde när PS5 var på väg var det att PS5 endast skulle vara bakåtkompatibel med PS4.

Då måste jag ha missuppfattat något. Tänkte sälja av mig PS3:an för att spara på utrymme. Då behåller jag den ett tag till.

1
Skriv svar