Klassiska varumärket Psygnosis kan vara på väg tillbaka

Medlem

Dom flesta spelen man minns i samband med namnet och loggan var dom väl bara utgivare för? Lemmings, Hired Guns (BÄST!), Shadow of the Beast osv.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Fina minnen, i denna ring spenderade man många timmar

Medlem
Medlem

Psygnosis var en av mina favoritstudios under Amiga-eran. De var där uppe i toppen bland LucasArts, Team 17, Westwood, Bullfrog och Bitmap Brothers.

Men det var en livstid sedan.

Medlem

Skulle gråta glädjetårar om vi fick ett nytt Destruction Derby eller Wipeout !!! :´)

Medlem

Jag hoppas de tänker öppna spelstudion för att skapa innovativa spel, så som de gjorde back in the day.
Men mest av allt hoppas jag att de kommer sätta in en musiker som kan få till samma magiska musik som jag upplevde när jag lirade Shadow of the Beast serien. <3
Edit: Såg att Ian Hetherington, en av skaparna till studion, dog i slutet av förra året.
Och mer till verkar det vara praxis att Sony "förnyar" studion så de får behålla all copyright vart tionde år, så troligtvis kommer de inte göra något mer än så :/

Medlem
Skrivet av TyranoCyruz:

Du får väldigt gärna berätta vart du hittade dem spelen. Jag saknar dem spelen

Jag har dem på cd i en kartong här hemma, så kunde ta filerna från dem Båda spelen funkar bra via scummvm. Om mitt minne är rätt så är de abandonware, så de borde gå att hitta lagligt om du googlar. Jag är dock inte helt hundra på hur det funkar med abandonware och rättigheter..?

Medlem

Spelade Destruction Derby på Sega Saturn, annars är jag osäker om jag sett loggan någon annan stans.

Medlem

Utsidorna till deras boxar var alltid magnefika! Lite meningen också då de behövde "lysa upp" i affärerna så fler köpte deras spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag undrar hur trycket på mina gamla Shadow of the Beast T-shirts står sig?

De har legat i någon låda i sådär 30 år sedan jag använde någon av dem sist.

Medlem

Barbarian

Obliterator

Det är de två Psygnosis jag minns bäst


signatur

I drank what?

JRA
Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Lemmings serien har många utvecklare

Ja, från Lemmings gjordes ju av DMA från början. Samma DMA som sedan gjorde GTA och gick och blev rockstjärnor. ^_^

12
Skriv svar