EA vill testa demo-försäljning

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

...i dessa tider oxå när arbetslösheten i världen inte ALLS är så stor kommer fittorna EA och ska ta betalt för halvdana spel, som man vill prova innan man betalar för fulla spelet... GJ!:up:

Ville först arbeta inom spelbranschen, men jag har ändrat mig successivt. Det är ju BARA stress, stress och alldeles för mkt girighet inom företagen.

Vart finns passionen nu för tiden, el det finns ingen?

Jag vill tillbaka till 90-talet!!! Det var roligare att äga en PC då...

+1

Medlem

Tror knappast Blizzard hade lockat kunder till World of Warcraft om deras "10 days free trial" hade kostat pengar. Här ser vi vad som händer när ett företag som i dagsläget är ledande på marknaden kommer och gör en dålig ändring, ingen uppskattar det. Nu får vi bara hålla tummarna för att inte flera företag ser chansen att tjäna snabba pengar och gör likadant.

Medlem

Det var ingen som gillade alla "fel" som gjordes med Modern Warfare 2 som att slopa dedikerade servers tex men det sålde ändå. Det blir nog samma sak här, det klagas lite på communities men sen köper folk det till slut.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Demo´s är till för att kunna pröva ett spel gratis, era dumma jävlar på EA


signatur

Game long and prosper

Medlem

Dom kan ju försöka... Men att kasta skit på sina kunder brukar i dom flesta fall inte vara någon bra ide...

Som tidigare sagt så är demo produkter till för att konsumtenter ska kunna få en uppfattning om hur en produkt är innan man köper. Skulle någon prova kläder i en affär om man var tvungen att betala för det?

Medlem

Ok, har alla missat att det handlar om en ny typ av demo som enligt EA INTE ska ersätta vanliga demos? vi kommer med andra ord fortfarande ha våra vanliga demos som vi alla älskar som är gratis, men samtidigt kommer det finnas större demos, som visar mer av spelet och som kanske ger lite mer värde åt de som köper dem, vid sidan om de vanliga demosarna. så jag förstår verkligen inte vad det är ni klagar på.

om det nu inte är så att detta är första steget i en trappa där man siktar på att på lång sikt ta bort vanliga demos helt och börja ta betalt för allt. då är surheten befogad, men nu? nej. sluta klaga ärligt talat.

Medlem

HAHAHA! Fy fan dom är bra fräcka, never ever att jag ska lägga en spänn på demos. Död åt tegil!

Vad är poängen med demot om det kostar? Skulle någon betala för att se en filmtrailer? Helt Bakvänt.

Medlem

Heh, om de har det vid sidan av vanliga gratis Demos så går det väl an.
Börjar de komma med att de som köper detta PDLC på nåt sätt får extragrejer i det fulla spelet senare så... ja... den tanken har säkert slagit dem.

Jag kommer i alla fall aldrig att betala för en prova-på-produkt. Vare sig det är ett datorspel eller ett hårchampoo. Det vore ju lite som att betala för att få reklam.

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av PaLL3:

Hahaha, finns det något annat att göra än att skratta åt eländet?
Spelindustrin seglar rakt in i piraternas hamn....

Au contraire. Tvärtom. Ju mer intressen från kommersiellt håll, desto fler lagar och regleringar som minskar våra möjligheter att undvika dom.

Hm vad för droger går du på Vi pratar om spel här inte nåt jädrans Kommunistiskt samverkan. sluta använd droger inte bra för din hjärna.

Medlem
Skrivet av moberg:

Ok, har alla missat att det handlar om en ny typ av demo som enligt EA INTE ska ersätta vanliga demos? vi kommer med andra ord fortfarande ha våra vanliga demos som vi alla älskar som är gratis, men samtidigt kommer det finnas större demos, som visar mer av spelet och som kanske ger lite mer värde åt de som köper dem, vid sidan om de vanliga demosarna. så jag förstår verkligen inte vad det är ni klagar på.

om det nu inte är så att detta är första steget i en trappa där man siktar på att på lång sikt ta bort vanliga demos helt och börja ta betalt för allt. då är surheten befogad, men nu? nej. sluta klaga ärligt talat.

Håller inte med dig alls. För mig e en demos en demos! Helvete heller att jag skulle betala för en Demos, Punkt Slut.

Medlem

EA tar ju fan priset. Blodsugande jävlar. De har ingen som helst kärlek till spel, enbart till pengar. Och det lyser igenom i så många av deras spel.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

F A I L ... Säger inget mer!..

Medlem
Skrivet av moberg:

Ok, har alla missat att det handlar om en ny typ av demo som enligt EA INTE ska ersätta vanliga demos? vi kommer med andra ord fortfarande ha våra vanliga demos som vi alla älskar som är gratis, men samtidigt kommer det finnas större demos, som visar mer av spelet och som kanske ger lite mer värde åt de som köper dem, vid sidan om de vanliga demosarna. så jag förstår verkligen inte vad det är ni klagar på.

om det nu inte är så att detta är första steget i en trappa där man siktar på att på lång sikt ta bort vanliga demos helt och börja ta betalt för allt. då är surheten befogad, men nu? nej. sluta klaga ärligt talat.

Hur många gratis demo kommer finnas kvar när de väl infört betalning på deras "ickedemo" versioner av PDLC's?
Jag skulle våga påstå att ett demo är ett PDLC.
Du tankar hem ett demo i form av DLC innan spelet är färdigt. Eller hur?!
Som jag skrev tidigare; dom kan klä upp det till sin gamla mormor och kalla det Arne, det är fortfarande som att betala för ett demo.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Ea...
ffffffuuuuuu

Medlem

Umm... jag... ergh... FY FAN VILKA JÄVLA SVIN DOM FÅR INGA PENGAR AV MIG NÅGOT MER DRA ÅT HELVETE ERA FUCKERS!!! Så, nu fick jag ur min ilska, tack o hej.

Medlem

Detta är larvigt.

Lite som om jag skulle fundera på att köpa ny bil hos BMW, och de ska ha 10-20% av nybilspriset för en längre provkörning innan köp! lycka till med det.

Enda sättet att rättfärdiga det är givetvis om man får dra av priset man betalat för demon, när man köper hela spelet. Tycker ändå iden är mycket besynerlig.

Iden med en demo är väl att visa upp något man gjort, visa hur bra det är och få folk att vilja köpa.

Är väl ingen chock dock ifs, att EA inte vill att demos på deras spel skall vara tillgänliga för alla hur som helst, då man sannolikt skulle upptäcka hur de allra flesta helt saknar själ, och därefter välja att inte köpa.

Bättre att få konsumeterna att köpa grisen i säcken.

Medlem

Tragiskt! Själv har jag väntat på BF43 men nu hoppar jag över! Kommer aldrig att köpa ett spel från EA längre. BF43 plockar jag hem från nån piratsida!

Medlem

Nog för att det är en helt befängd idé.. Men det värsta är att det kommer finnas dumjävlar som faktiskt kommer att betala för dem.. Vilket gör det till en win/win situation för EA. *suck*

Medlem

Nu får ni fan i helvete ge er EA, inte nog med att ni släpper halvfärdiga spel i princip hela tiden, nu ska ni ta betalt för demon?

Önskar verkligen jag kunde bojkotta skiten men nu släpps sportspelen jag vill ha av EA och de äger bioware...

Medlem

Hahaha det är alltid lika roligt att läsa sådana här fördummande ideer från företag.

1. EA står inte för Electronic arts om det var det ni trodde.
Nope utan, Eclectic Assfuck!

2. Ni som gnyr över hur EA behandlar er och era plånböcker, enkel lösning, ge fan i att köpa deras skit, det gör jag, mkt lyckligare nu än innan. EA är värre är langare för dem är iaf ärliga i sin intention då det gäller att tjäna pengar och blåsa folk.

3. EA gör det med allmänhetens goda minne, och ingen reagerar förrän nu *lol*

4.Någon sa att man skulle ta betalt vaje gång man sparar, en lyyysande ide tycker jag, kan ni betala 5 spänn för ett sms som inte betyder ett skvatt, så kan ni betala en 5a varje gång ni sparar eller som då i mitt tycke, så fort man skall ändra något på Slive eller i setupen.

Där kan man tjäna grymma cash, eller det att vissa av oss väljer att lira spel från hårddisken, borde ju gå att ta ut någon form av kassettersättning där eller hur?

Vi sliter ju inte så mkt som det var tänkt på DVDspelare eller skivor, och då lider industrin.

Wlan, setup, spara, ventrilo, skype eller xboxslive, och där borde man ta betalt när folk tjötar hål i huvudet på en.

nej jag tror EA har funnit modellen för att rofknolla er ytterligare, det är bara att bita ihop och se glad ut, ni får ju ändå en ofullständig demo och buggarna kommer med på köpet.

Det är ju ändå något så var lite glada att EA vill ha era pengar.

EA var grymma en gång i tiden, sen blev dem för stora, älskar att klampa runt som en gravid åsna i en porslinsbutik, dock skjuter dem sig själva i foten eller huvudet.

Någon nämde något om piratkopiering, neeeej det menar ni inte, jag kan aldrig tro att något sådant påhitt skulle öka PKn.

nej nej folk älskar att köpa samma varor flera ggr om, eller det att dem är så fulla med buggar och att det inte finns en patch i hela världen som kan städa upp dem.

Vad blir nästa grejj

PLAY PER VIEW?


signatur

Denon / Pioneer

MFC
Medlem
Skrivet av Odin:
Skrivet av MFC:
Skrivet av PaLL3:

Hahaha, finns det något annat att göra än att skratta åt eländet?
Spelindustrin seglar rakt in i piraternas hamn....

Au contraire. Tvärtom. Ju mer intressen från kommersiellt håll, desto fler lagar och regleringar som minskar våra möjligheter att undvika dom.

Hm vad för droger går du på Vi pratar om spel här inte nåt jädrans Kommunistiskt samverkan. sluta använd droger inte bra för din hjärna.

Jag använder inte droger. Spel för dig är underhållning, spel för industrin är en marknad och marknad drivs av efterfrågan. När efterfrågan kan styras med lagar har industrin uppnått sitt mål.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skriv svar