Rainbow Six Extraction

Robot
Rainbow Six Extraction

Spelet ingen ville ha, men som vi ändå fick.

#rainbow-six-extraction


NuZ
Testpilot

Släpps väl på Game pass så värt o prova iaf. Tror det är hyffsat mitt tidsfördriv. Tack för bra recension!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Bra recension! Väntade mig inget bättre betyg på detta!:)

Medlem

Har lite svårt att förstå det här med att ett spel ska få ett sämre betyg för att det har ett specifikt namn. Hade spelet varit ett 5/5 spel men heter Mcdonalds: big mac extraction ska spelet få ett sämre betyg då?
Utan att ha spelat spelet är jag helt övertygad att spelet är mellanmjölk men förstår ändå inte argumentet för namnet. Jag håller med att det inte är ett RS spel och borde kanske heta något annat men ska spelet verkligen få ett sämre betyg för det?

Skrivet av NuZ:

Släpps väl på Game pass så värt o prova iaf. Tror det är hyffsat mitt tidsfördriv. Tack för bra recension!

Uppdateras det vid en speciellt tidpunkt? Kan inte se det på PC game pass.
EDIT: ser nu på game pass tråden att det släpps imorgon
https://www.fz.se/forum/trad/447868-xbox-game-pass-januari-20...

Gnällkuk

Jag är positivt inställd, redan innan du själv tog upp det så kände jag snabbt att det var Xcom i fps och realtid. Kan hålla med om att 2/5 känns lite snålt, inget i texten som tar upp anledningen mer än att Ubi bara tagit varumärket och klistrat på det på ett spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Har inte testat själv men låter ungefär som förväntat. Ubisoft har tappat otroligt mycket senaste åren, de är knappt relevanta längre i min bok. Det enda de kan göra är "micro"transaktioner.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Har lite svårt att förstå det här med att ett spel ska få ett sämre betyg för att det har ett specifikt namn. Hade spelet varit ett 5/5 spel men heter Mcdonalds: big mac extraction ska spelet få ett sämre betyg då?
Utan att ha spelat spelet är jag helt övertygad att spelet är mellanmjölk men förstår ändå inte argumentet för namnet. Jag håller med att det inte är ett RS spel och borde kanske heta något annat men ska spelet verkligen få ett sämre betyg för det?

Jag saknar också en motivering med mer substans annat än att brandingen på spelet är fel.

Medlem

Längtar! Har hundratals timmar i Siege utan att ha rört pvp delen så detta kommer bli superskoj med kompisarna.
Co-op till folket!
För övrigt bara kul att Ubisoft vågar spexa till det lite. Klart Tom Clancy behöver lite aliens för tusan!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Detta jag var rädd för, rainbow six har tappat sin identitet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Längtar! Har hundratals timmar i Siege utan att ha rört pvp delen så detta kommer bli superskoj med kompisarna.
Co-op till folket!
För övrigt bara kul att Ubisoft vågar spexa till det lite. Klart Tom Clancy behöver lite aliens för tusan!

Håller med dig, såg när lite streamers spelade för nån vecka sedan. Tyckte det såg svinkul ut.

Visste inte att man kunde köra solo/coop på siege... Trodde det bara var pvp. Hur fungerar det?

Medlem

Tom Clancy's Rainbow Six: Extraction
Detta är nog ett spel Tom Clancy inte hade velat sätta sitt namn eller Rainbow Six i titeln.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av magma:

Detta jag var rädd för, rainbow six har tappat sin identitet.

Tänker du så nu? Det var länge länge sedan det skedde, redan under Vegas! =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Jag är positivt inställd, redan innan du själv tog upp det så kände jag snabbt att det var Xcom i fps och realtid. Kan hålla med om att 2/5 känns lite snålt, inget i texten som tar upp anledningen mer än att Ubi bara tagit varumärket och klistrat på det på ett spel.

Skrivet av superapan:

Jag saknar också en motivering med mer substans annat än att brandingen på spelet är fel.

Kanske hade kunnat vara tydligare, men den största orsaken till betyget är att jag tycker spelet känns tillintetsägande. Även om jag haft lite kul i det och spelet har poänger, hade jag aldrig fortsatt spela om jag inte recenserade. Detta drar ned betyget för mig under medel. Sen gör inte brandingen spelet någon nytta alls när du du inte använder grunderna i vad Rainbow Six är, gruppen heter ju till och med REACT.


signatur

"Writer and Fighter"

Moderator | Testpilot
Skrivet av jehuty:

Har lite svårt att förstå det här med att ett spel ska få ett sämre betyg för att det har ett specifikt namn. Hade spelet varit ett 5/5 spel men heter Mcdonalds: big mac extraction ska spelet få ett sämre betyg då?
Utan att ha spelat spelet är jag helt övertygad att spelet är mellanmjölk men förstår ändå inte argumentet för namnet. Jag håller med att det inte är ett RS spel och borde kanske heta något annat men ska spelet verkligen få ett sämre betyg för det?

Uppdateras det vid en speciellt tidpunkt? Kan inte se det på PC game pass.
EDIT: ser nu på game pass tråden att det släpps imorgon
https://www.fz.se/forum/trad/447868-xbox-game-pass-januari-20...

Jag måste tyvärr hålla med. Det känns som att recensionen överlag är rätt så positiv i hur den är skriven och att recensenten har kul med spelet. Texten får det nästan låta som att bara för att det heter Rainbow Six, med det gameplay som presenteras, gör att det blir dåligt av någon anledning.

Hade det då blivit annorlunda om det var en ny IP? Möjligen, och det känns konstigt. Jag förstår att poängen är att det inte känns som Rainbow Six, men det borde ju inte påverka betyget om det fortfarande är kul att spela.

Får be om ursäkt i stort om det här ses som konstigt då jag också skriver texter på sajten, men kände att jag var tvungen att dela mina två mynt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fattar inte heller hur det kunde bli en 2a och att titeln låter så negativ, men recensionen tar upp typ två stycken positiva saker och en halv negativ, hur kunde det bara bli 2 i betyg? Recensionen får det låta som en 4a nästan.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kanske hade kunnat vara tydligare, men den största orsaken till betyget är att jag tycker spelet känns tillintetsägande. Även om jag haft lite kul i det och spelet har poänger, hade jag aldrig fortsatt spela om jag inte recenserade. Detta drar ned betyget för mig under medel. Sen gör inte brandingen spelet någon nytta alls när du du inte använder grunderna i vad Rainbow Six är, gruppen heter ju till och med REACT.

Missade denna kommentar. Men detta förklarar ju ingenting, vad menar du med tillintetsägande? Jag antar du menar intetsägande? Det kan du ju också förklara varför du känner så, vilket är vitsen med en recension.

Medlem

Jag förstår nog varför ett betyget kan dras ned p.g.a. namnet. Har man spelet en serie (eller läst böcker) med ett visst namn under en lång tid så har man byggt upp en förväntan på vilken sorts upplevelse man kommer att få. Inlevelsen i spelet kan totalt fördärvas om detta slår fel.

Ta en spelserie som står dig varmt om hjärtat och så försöker du föreställa dig att nästa spel som släpps inte alls har något med serien att göra. Visst är det något som skaver?

Man kan ha väldigt roligt med kompisar, men frågan är om någon kommer spela det om tre månader?

Inaktiv

Instant turn off med fiender som bara exploderar i ett moln och försvinner.
Ser även lagom generic "copy paste Siege" ut. Inte mycket nytt.

Medlem

Anledningen till Rainbow Six namnet, är väl för att hela settingen är tagen från Siege.
Nu känner man igen karaktärerna och deras förmågor från Siege, det ser jag bara som positivt.
Lite som ett alternativt universum (tänk Marvel).

Får man minuspoäng för namnet, borde BF2042 fått detsamma, för det är verkligen inte vad jag förväntat mig av ett BF spel.
(Även om jag förmodligen tillhör de äldre gardet, har jag ändå inte kört några "klassiska" Rainbow Six spel. Så för mig är det Siege jag relaterar till).

Tycker även - med mikrotransaktioner låter lite ihåligt, det tas ju upp i recensionen att det är tomt idag? Gissningsvis är det skins, precis som i siege.
Även förmodligen någon exp boost, den skulle de kunna ta bort i mitt tycke.
Men det är knappast någon dealbreaker i ett SP/co-op spel.

Jag skaffar nog en prem på Ubisoft och tester det den vägen, positivt överraskad av det jag sett på Twitch. Tycker de flesta streamers varit rätt positiva också, sedan passar kanske inte speltypen alla.

Medlem

Blir att testa på GP!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Fluffo:

Jag förstår nog varför ett betyget kan dras ned p.g.a. namnet. Har man spelet en serie (eller läst böcker) med ett visst namn under en lång tid så har man byggt upp en förväntan på vilken sorts upplevelse man kommer att få. Inlevelsen i spelet kan totalt fördärvas om detta slår fel.

Ta en spelserie som står dig varmt om hjärtat och så försöker du föreställa dig att nästa spel som släpps inte alls har något med serien att göra. Visst är det något som skaver?

Du har förvisso rätt i sak, men för egen del är en bra bok en bra bok, och samma gäller filmer, serier och spel.

Persona-serien är en spin-off till Shin Megami Tensei. "SMT" har en otroligt mörk, vuxen postapolapytisk värld där storyn inte har mycket fokus. De spelen påminner också om Pokemon då man rekryterar en hög med demoner genom att övertala dem att slåss med dig.

Persona har inte demonsamlandet, har ofantligt mer story och har oftast karaktärer som går på högstadiet/universitet där alltihopa utspelar sig. De är alltså studenter på dagen, och slåss mot demoner och är superhjältar på kvällen. Det är lite av en "high school"-sim.

Grunden är densamme stridsmässigt, men tonen och målet med spelet är totalt annorlunda. Många som gillar "SMT" för demonsamlandet och den mer seriösa och mörka tonen klarar inte av "Persona" då de spelen är mer lättsamma, men erkänner ändå att de är bra spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tacka vet jag Ravenshield!


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tom Clancy's Rainbow Six: Extraction
Detta är nog ett spel Tom Clancy inte hade velat sätta sitt namn eller Rainbow Six i titeln.

Kanske. Clancy var ju väldigt konservativt lagd så jag misstänker att det var fler beslut innan vi kom till rymdvarelser som han hade haft problem med 😁

Skribent
Skrivet av noreason:

Missade denna kommentar. Men detta förklarar ju ingenting, vad menar du med tillintetsägande? Jag antar du menar intetsägande? Det kan du ju också förklara varför du känner så, vilket är vitsen med en recension.

Jag ska lägga in några meningar för att förklara mer vad jag menar. Det verkar ha gått över folks huvud lite


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skönt att veta att jag inte var den enda som inte fick ihop recensionen med betyget.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Game Pass. Så det är lugnt.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Tänker du så nu? Det var länge länge sedan det skedde, redan under Vegas! =D

ja alltså, de har ju vandrat iväg längre och längre ifrån med varje spel. Även om jag tycker Siege backa tillbaka lite till vad äldre R6 var, men just när du går längre och längre från vad grunden var så kommer du tillslut trampa över gränsen när något inte längre är vad namnet säger. För mig var det i just detta spel jag kände att gränsen passerades. För dig kanske det var redan vid Vegas? Men där är det i alla fall fortfarande terrorister och specialstrykor det handlar om. Menar, jag tror Clancy hade kunnat skriva en bok om de händelserna, men jag tror inte han skrivit något om aliens.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Tacka vet jag Ravenshield!

Jag kommer ihåg att jag tyckte Raven Shield var provocerande nog när det kom. Inte alls som orginalen. Det hade bla. vapenmodeller i första person till skillnad från föregångarna som bara hade ett hårkors!!! Vilket trams! Men det visade sig bli standard vart efter.

Och till skillnad mot tillägget av vapenmodeller som trots allt ökade inlevelsen när den första chocken hade lagt sig så är det så mycket som stoppas in i spelen i dagsläget som inte känns som det tillför någonting.

Vad skulle man inte ge för ett rent spel likt Raven Shield utan allt omkringliggande tjafs idag?! Ja just ja. Blir Ready Or Not ikväll.

Medlem
Skrivet av magma:

Detta jag var rädd för, rainbow six har tappat sin identitet.

Saknar tiden då det var spel som Rogue Spear och Rainbow Six 3 vilket var det sista Rainbow Six spelet jag spelade

123
Skriv svar