Moderator | Testpilot
Skrivet av Kane:

Mest nyfiken på hur man tänker sig hantera det.

Ganska sällan håller sig en person till ett ämne eller en sak i en post. Ska en post som inleder glatt medhårs men byter i mitten och kanske sen går tillbaka till strykning medhårs raderas, redigeras eller uppmanas att ändras?

Precis som vilken annan tråd som helst när folk inte håller sig till ämnet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ni som pratar censur, yttrandefrihet och "safe space" - är ni på riktigt?

Varför ska inte en trådskapare få skapa en tråd för alla som gillar ett visst spel?

Det är som att skapa en klubb på det lokala biblioteket för alla som gillar mumin. Inte skulle väl muminhatare öppna dörren och skrika "mumin är skit!" under klubbmötena? Så varför vill folk göra detta här på FZ? Obegripligt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mikaelh:

Ni som pratar censur, yttrandefrihet och "safe space" - är ni på riktigt?

Varför ska inte en trådskapare få skapa en tråd för alla som gillar ett visst spel?

Det är som att skapa en klubb på det lokala biblioteket för alla som gillar mumin. Inte skulle väl muminhatare öppna dörren och skrika "mumin är skit!" under klubbmötena? Så varför vill folk göra detta här på FZ? Obegripligt.

Folk trodde att det här skulle göra att man stängde ut åsikter mer än vanligt och att oss moderatorer skulle rensa mer kommentarer än vad vi gör (väldigt kortfattat).

Precis som du är inne på gör en sådan här hashtag någon skillnad egentligen. Det skulle bara vara ett extra sätt att visa vad för ton trådskaparen vill ha med sin tråd, som folk redan kan och gör i vissa fall.

EDIT: Jag tar tillfället i akt och stänger tråden då diskussionen bara cirkulerar och folk missar inlägg som förklarar situationen. Är ni förvirrad över vad allt detta innebär skulle jag vilja hänvisa till dessa inlägg: #1, #2 och #3.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar