Activision Blizzards VD Bobby Kotick spås avgå när Microsoft-affären är klar

Robot
Activision Blizzards VD Bobby Kotick spås avgå när Microsoft-affären är klar
Avstängd

Snacka om att kasta Kotick under bussen. De riktiga förövarna och skurkarna får sitta kvar och jobba i det dolda som vanligt.

Tycker ärligt talat synd om Kotick och hoppas han får ett drägligt liv när mobben byter offer till någon annan oskyldig.

Medlem

Han lär väl ändå få en fin avgångshacka?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av QanonTrumpLover:

Snacka om att kasta Kotick under bussen. De riktiga förövarna och skurkarna får sitta kvar och jobba i det dolda som vanligt.

Tycker ärligt talat synd om Kotick och hoppas han får ett drägligt liv när mobben byter offer till någon annan oskyldig.

Buhu,

Snubben har känt till alla skandaler med sexuella trakasserier under flera år som har hänt under hans ledning. Tycker du borde kolla upp alla skandaler som har skrivits om honom så kommer du nog ändra dig.

Avstängd
Skrivet av TheRob:

Buhu,

Snubben har känt till alla skandaler med sexuella trakasserier under flera år som har hänt under hans ledning. Tycker du borde kolla upp alla skandaler som har skrivits om honom så kommer du nog ändra dig.

Nej, han säger att han är oskyldig. Jag väljer att tro på honom.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Buhu,

Snubben har känt till alla skandaler med sexuella trakasserier under flera år som har hänt under hans ledning. Tycker du borde kolla upp alla skandaler som har skrivits om honom så kommer du nog ändra dig.

Svårt att övertyga folk som styrs av "Brand loyalty"

Medlem
Skrivet av QanonTrumpLover:

Nej, han säger att han är oskyldig. Jag väljer att tro på honom.

"I think we definitely have been able to instill the culture, the skepticism and pessimism and fear that you should have in an economy like we are in today. And so, while generally people talk about the recession, we are pretty good at keeping people focused on the deep depression." -Bobby Kotick

“The goal that I had in bringing a lot of the packaged goods folks into Activision about 10 years ago was to take all the fun out of making video games.” -Bobby Kotick

“There will continue to be opportunities for us to exploit the PC platform in ways that we haven’t yet.” -Bobby Kotick

Tycka synd om honom får du göra, men gamers hatar honom av den anledningen att hans drivkraft är enbart pengar, vilket inte gynnar passionen som fanns hos spelutvecklare tidigare.
Jag tror du sitter på fel forum om jag ska va ärlig, även om du gillar ActiBlizz spel, så är det inte honom du ska tacka för de spelen...

Medlem

Varför ödslar ni er tid på att svara på ett uppenbart troll?

Medlem

Kotten får gärna lämna fartyget.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Avstängd
Skrivet av SypherZ:

"I think we definitely have been able to instill the culture, the skepticism and pessimism and fear that you should have in an economy like we are in today. And so, while generally people talk about the recession, we are pretty good at keeping people focused on the deep depression." -Bobby Kotick

“The goal that I had in bringing a lot of the packaged goods folks into Activision about 10 years ago was to take all the fun out of making video games.” -Bobby Kotick

“There will continue to be opportunities for us to exploit the PC platform in ways that we haven’t yet.” -Bobby Kotick

Tycka synd om honom får du göra, men gamers hatar honom av den anledningen att hans drivkraft är enbart pengar, vilket inte gynnar passionen som fanns hos spelutvecklare tidigare.
Jag tror du sitter på fel forum om jag ska va ärlig, även om du gillar ActiBlizz spel, så är det inte honom du ska tacka för de spelen...

I vilket uttalande säger han att han sexuellt ofredar kvinnor?

Att han är ett girigt kapitalistsvin är jag helt medveten om. Men det är samtliga VD:ar och mellanchefer i alla bolag oberoende bransch. Ersätter du Kotick får du en ny likadan. Tror du annat så är det lite sött.

Medlem
Skrivet av QanonTrumpLover:

Snacka om att kasta Kotick under bussen. De riktiga förövarna och skurkarna får sitta kvar och jobba i det dolda som vanligt.

Tycker ärligt talat synd om Kotick och hoppas han får ett drägligt liv när mobben byter offer till någon annan oskyldig.

Är detta ett skämt som är svårt att förstå i textformat?

Kotick ska aldrig röra något som handlar om spel. Han kunde inte bry sig mindre om spel. Han är bara där för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Han är en av de värsta personerna som har funnits i spelvärlden och har nog förstört mycket inom spelvärlden genom sin tid.

Avstängd
Skrivet av Karmak:

Är detta ett skämt som är svårt att förstå i textformat?

Kotick ska aldrig röra något som handlar om spel. Han kunde inte bry sig mindre om spel. Han är bara där för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Han är en av de värsta personerna som har funnits i spelvärlden och har nog förstört mycket inom spelvärlden genom sin tid.

Se svar ovan.

Medlem

Blir väl no love lost direkt, utifall han gör det..

Har ju varit hatobjekt från dag 1


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av QanonTrumpLover:

I vilket uttalande säger han att han sexuellt ofredar kvinnor?

Att han är ett girigt kapitalistsvin är jag helt medveten om. Men det är samtliga VD:ar och mellanchefer i alla bolag oberoende bransch. Ersätter du Kotick får du en ny likadan. Tror du annat så är det lite sött.

Jag skrev aldrig något om sexuellt ofredande, jag försökte bara göra det tydligt varför han inte kommer få mycket medhåll på detta forum om hans åsikt kring Bobby Kotick tidigare.

Bortsett från de aktuella anklagelserna...

Medlem

Värt varenda krona om det leder till att han "slutar".

Avstängd
Skrivet av SypherZ:

Jag skrev aldrig något om sexuellt ofredande, jag försökte bara göra det tydligt varför han inte kommer få mycket medhåll på detta forum om hans åsikt kring Bobby Kotick tidigare.

Bortsett från de aktuella anklagelserna...

Jag är medveten om att den här siten är en enda stor echo chamber. Jag har inget behov att någon ska hålla med mig, tvärtom.

Medlem

Kotick lär väl inte bli saknad , och nog har man drivit med att han och Activision har noll intresse för spelen, men med det sagt och alldeles oavsett vart kolossen är idag så har företaget Activison en viktig del i mängder med titlars uppkomst inte minst på 90 och 00-talet. Allt från Quake 2,3 & Doom 3, Return to Castle Wolfenstein till Call of Duty & Soldier of Fortune osv. Hade flera av dessa kommit till liv ändå ? Fullt möjligt men nu är det inte den tidslinjen vi lever i.

Jag känner mer en oro för att dessa privata kolosser är så enormt stora och har sådan oerhörd makt och inflytande. Cod är ju mer av en politisk produkt idag.

Avstängd
Skrivet av QanonTrumpLover:

Nej, han säger att han är oskyldig. Jag väljer att tro på honom.

"QanonTrumpLover
Medlem
Medlem sedan: jan 2022
Online"

Hoppsan, Boris! Är det du som kör kvällstidens psy ops-arbetspass?

Avstängd
Skrivet av QanonTrumpLover:

I vilket uttalande säger han att han sexuellt ofredar kvinnor?

Att han är ett girigt kapitalistsvin är jag helt medveten om. Men det är samtliga VD:ar och mellanchefer i alla bolag oberoende bransch. Ersätter du Kotick får du en ny likadan. Tror du annat så är det lite sött.

Skrivet av Karmak:

Är detta ett skämt som är svårt att förstå i textformat?

Kotick ska aldrig röra något som handlar om spel. Han kunde inte bry sig mindre om spel. Han är bara där för att tjäna så mycket pengar som möjligt.

Han är en av de värsta personerna som har funnits i spelvärlden och har nog förstört mycket inom spelvärlden genom sin tid.

Skrivet av SypherZ:

Jag skrev aldrig något om sexuellt ofredande, jag försökte bara göra det tydligt varför han inte kommer få mycket medhåll på detta forum om hans åsikt kring Bobby Kotick tidigare.

Bortsett från de aktuella anklagelserna...

Skrivet av AplAy:

"QanonTrumpLover
Medlem
Medlem sedan: jan 2022
Online"

Hoppsan, Boris! Är det du som kör kvällstidens psy ops-arbetspass?

Jag pratar om anklagelserna angående sexuella trakasserier och dålig företagskultur inom Blizzard. Det är ju det artikeln handlar om. Vad pratar ni om?

Det är helt klart intressant att det verkar som att hos var och varannan spelutvecklare så sker det sexuella trakasserier. Det verkar vara unikt för just spelbranschen. Hur kan det vara så? Är spelintresserade per automatik ena riktiga snuskgubbar eller vad är det frågan om? Det skulle jag gärna vilja veta.

Jag är medveten om att majoriteten av spelutvecklarna hyser så kallade snowflakes och då kan sexuella trakasserier lika gärna vara: "vad fin du är i håret, har du klippt dig?". Och det verkar ju tyvärr vara på den nivån när man tittar närmare på "bevisen".

Medlem

jag kan inte själv påstå att Kotick är ensam ansvarig för alla problem som har varit genom åren, det är kanske lite naivt.
Däremot som högsta hönset så ansvarar man för hela företaget mer eller mindre och då är det VDn som får ta smällen för allt som är både goda som dåliga.

Så antingen var han för inkompetent för att se problemen eller så ignorera han problemen. Vad det än är så har han misslyckats i delar av sitt uppdrag att leda Activision Blizzard.

Inaktiv

Ja, det finns nog ingenting annat han kan göra än att avgå när allt är klart.

Medlem
Skrivet av AplAy:

"QanonTrumpLover
Medlem
Medlem sedan: jan 2022
Online"

Hoppsan, Boris! Är det du som kör kvällstidens psy ops-arbetspass?

det tog 5 timmar för den att bli avstängd.
Man kände igen beteendet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är väl inte bara som det spås? Det står ju rent av i pressreleasen om köpet av Activision Blizzard att han endast är kvar som CEO under en övergångsperiod tills köpet är fullbordat.
Det vore väl självmål av Microsoft att låta honom sitta kvar längre med tanke på hans usla ledarskap. Han är ju anledningen till varför aktien nu är låg nog för Microsoft att köpa upp hela rubbet.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Kan tänka mig att det är en skön känsla att få Phil Spencer som chef istället för Kotick. Phil verkar ju vara en sån jävla mysgubbe


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Det är väl inte bara som det spås? Det står ju rent av i pressreleasen om köpet av Activision Blizzard att han endast är kvar som CEO under en övergångsperiod tills köpet är fullbordat.
Det vore väl självmål av Microsoft att låta honom sitta kvar längre med tanke på hans usla ledarskap. Han är ju anledningen till varför aktien nu är låg nog för Microsoft att köpa upp hela rubbet.

Jag tycker Bobben verkar vara en idiot... men kika på aktievärdet på Blizzard. Visst , de var en dipp nyligt, men det har ändå mycket högre än det var för 14 år sedan.
Ska man bajsa på honom för senaste dippen kanske man ska ge honom cred för värdeökningen med?

Med det sagt så verkar ju arbetssituationen varit horribel för vissa, och deras jakt på vinst till ägarna har utarmat företaget på flera sätt. Bortblåst är tanken att allt Blizzard rör är guld...

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Kan tänka mig att det är en skön känsla att få Phil Spencer som chef istället för Kotick. Phil verkar ju vara en sån jävla mysgubbe

Haha, han kan nog bita ifrån han också. 😉

Jag hoppas dock på att detta blir riktigt bra... Sitter fortfarande och väntar på utvecklingen med bethesda.

Medlem
Skrivet av Molotov:

det tog 5 timmar för den att bli avstängd.
Man kände igen beteendet

För användarnamnet? Lite väl extremt och politiskt i sådana fall. Ser inget konstigt med hens inlägg. Håller inte med hen, men alla har väl rätten till att uttrycka sin åsikt?

Medlem
Skrivet av nDreaZ:

För användarnamnet? Lite väl extremt och politiskt i sådana fall. Ser inget konstigt med hens inlägg. Håller inte med hen, men alla har väl rätten till att uttrycka sin åsikt?

Det är ju så solklart att hela grejen va att han ville baita folk till att argumentera med honom så att han skulle kunna testa sin intelligens i ett skarpt läge efter att ha tränat genom att kolla Stephen Crowder och Ben Shapiro debatter. Användarnamnet va ju bara för att han visste att det är en opopulär åsikt att ha online. Du får inte glömma att han minsann inte klappar katter medhårs, sån är inte han!

Det verkligen skriker edgy 13-åring om personen, Men nog om den det nu.

Medlem

spås? vem är denna visa trollkarl?

Medlem
Skrivet av nDreaZ:

För användarnamnet? Lite väl extremt och politiskt i sådana fall. Ser inget konstigt med hens inlägg. Håller inte med hen, men alla har väl rätten till att uttrycka sin åsikt?

Nej det är en användare som skapar nya användare och stängs av flera ggr om.
Man känner igen beteendet, en person som har det svårt på ett eller annat sätt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar