Rainbow Six Extraction

Skribent
Skrivet av Ringo:

Jag kommer ihåg att jag tyckte Raven Shield var provocerande nog när det kom. Inte alls som orginalen. Det hade bla. vapenmodeller i första person till skillnad från föregångarna som bara hade ett hårkors!!! Vilket trams! Men det visade sig bli standard vart efter.

Och till skillnad mot tillägget av vapenmodeller som trots allt ökade inlevelsen när den första chocken hade lagt sig så är det så mycket som stoppas in i spelen i dagsläget som inte känns som det tillför någonting.

Vad skulle man inte ge för ett rent spel likt Raven Shield utan allt omkringliggande tjafs idag?! Ja just ja. Blir Ready Or Not ikväll.

Hela grejen med att INTE ha vapenmodeller var väl att du inte "ser" ditt eget vapen i verkligheten när du håller upp det, allt du ser är toppen och siktet. Så att se hela vapnet DOOM-style var ju heeeelt fel och jag minns att det var massa kritik mot detta i ett "simulatorspel". Min favorit var nog Rogue Spear sen var grafiken ett rejält upplyft i Raven Shield, men behöll ändå samma känsla som tidigare spel. Själv så gillade jag att vapenmodellerna kom med, var ju ändå kul att se vapet du så omsorgsfullt valt innan uppdraget.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Helt ärligt denna recension säger absolut ingenting om spelet.

Medlem

Extraction är ju en spinoff från Siege (eller var tanken iaf), då ett Halloween event i Siege vart så pass populärt och efterfrågad att Ubi bestämde sig för att göra en stand-alone version, alá Extraction. Så det är ju klart att spelet har Rainbow Six i namnet, och vore väldigt konstigt om de inte hade det.

Sen kan ju inte MTX dra ner ett betyg om man inte vet vad som kommer innehålla i affären? En sak om det redan innehöll saker såsom Exp boost eller dyl. som kan förstöra spelet såsom Battlefront 2 hade, men om det är bara kosmetiska saker så borde det inte påverka betyget.

Jag kan inte säga om spelet förtjänar en 2:a eller inte då jag inte spelat spelet än, men hade förväntat mig en recension som har under medel i betyg då även lyfta upp fler nackdelar än fördelar i texten för att reflektera det också. Som många andra påpekat, så känns det att största minuset spelet har är alltså att den heter Rainbow Six? Borde spelnamn kunna påverka betygen när det är ändå hur bra/dåligt spelet är som betygen ska reflektera?

Edit: Sen så stämmer inte "spelet ingen ville ha"; spelet gjordes just pga att många ville ha det. Projektet föddes pga stor efterfrågan efter Sieges Halloween event som vart extremt omtyckt...

Medlem
Skrivet av robbis:

Håller med dig, såg när lite streamers spelade för nån vecka sedan. Tyckte det såg svinkul ut.

Visste inte att man kunde köra solo/coop på siege... Trodde det bara var pvp. Hur fungerar det?

Man väljer bana och sedan spelar med upp till 4 vänner i co-op mot terrorister utspridda på banan, finns tre svårighetsgrader som påverkar hur träffsäkra och hur snabba reflexer ai:n har samt hur mycket tid man har på sig att eliminera dom.

Sedan har man 4st olika spellägen.
Terrorist hunt är bara att röja packet ur vägen,
Protect hostage så gäller det att skydda en gisslan så att inte busarna knäppen denne.
i Extraction så gäller det att frita en gisslan från slempropparna
och i Disarm bombs så gäller det att hitta ett gäng utplacerade bomber på banan innan det smäller och skurkarna försöker försvara bombplatserna.

Ingen story eller så, men grymt kul om man är ett gäng och eftersom man i princip dör på en kula eller två blir det spännande.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd

Tycker recensionen var strålande!

Blir inget köp för egen del iaf. Trött på Ubisoft.

Medlem

Ska försöka vara snäll här... Men publicerar man en sådan här recension så får man ta kritiken.
Rubriken borde vara "spelet jag personligen inte ville ha så då tänker jag såga det vare sig det är bra eller inte"

Extraction är en fortsättning på R6 Siege eventet Outbreak som kom i mars 2018.
Det var extremt omtyckt (även om jag personligen inte va impad) så när du säger att ingen ville ha det, så ljuger du! Bara för att du själv inte gillar konceptet.
Jag vet att recensioner är personliga åsikter, men detta va ju bara löjligt.
Trodde att spelet skulle vara en svag 3/5 men efter den beskrivning du gett så verkar det vara en stabil 4/5.

Någon som vet om det finns en recension som kan beskriva spelet och är skriven av en kompetent människa nånstans?

Avstängd
Skrivet av Phyrino:

Ska försöka vara snäll här... Men publicerar man en sådan här recension så får man ta kritiken.
Rubriken borde vara "spelet jag personligen inte ville ha så då tänker jag såga det vare sig det är bra eller inte"

Extraction är en fortsättning på R6 Siege eventet Outbreak som kom i mars 2018.
Det var extremt omtyckt (även om jag personligen inte va impad) så när du säger att ingen ville ha det, så ljuger du! Bara för att du själv inte gillar konceptet.
Jag vet att recensioner är personliga åsikter, men detta va ju bara löjligt.
Trodde att spelet skulle vara en svag 3/5 men efter den beskrivning du gett så verkar det vara en stabil 4/5.

Sen kan man bara skratta att en tidsresenär testat spelet imorgon
"Fotnot: Testat på Xbox Series X. Spelet släpps till Xbox, Playstation, pc och Stadia den 20/1."

Någon som vet om det finns en recension som kan beskriva spelet och är skriven av en kompetent människa nånstans?

Du kan ju inte på allvar mena att det finns hype kring det här spelet?

Vi får väl se vad försäljningssiffrorna säger om en månad, men flera youtubers och gamingsiter tycker detta är en trött titel.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag är positivt inställd, redan innan du själv tog upp det så kände jag snabbt att det var Xcom i fps och realtid. Kan hålla med om att 2/5 känns lite snålt, inget i texten som tar upp anledningen mer än att Ubi bara tagit varumärket och klistrat på det på ett spel.

Jag känner likadant!
Jag har verkligen väntat på ett xcom i fps-läge. Kan detta vara det?

Jag skulle verkligen vilja se hela xcom i Coop, men även där du som spelare skall kunna välja en specifik del av spelet. Vill du ha just fps-delen så skall man kunna välja den, flygdelen så skall du kunna välja den osv.

Jag hade lätt kunnat lägga många timmar på ett riktigt coop med vänner med allt från basbyggande till fps. Make it happen!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av QanonTrumpLover:

Du kan ju inte på allvar mena att det finns hype kring det här spelet?

Vi får väl se vad försäljningssiffrorna säger om en månad, men flera youtubers och gamingsiter tycker detta är en trött titel.

Förlåt.. Men jag kan inte hitta någonstans i det jag skrev att det fanns en hype. Att många vill ha det behöver absolut inte betyda en "hype".
Men att skriva att "ingen vill ha" betyder just det som det står.

Avstängd
Skrivet av Phyrino:

Förlåt.. Men jag kan inte hitta någonstans i det jag skrev att det fanns en hype. Att många vill ha det behöver absolut inte betyda en "hype".
Men att skriva att "ingen vill ha" betyder just det som det står.

Du är förlåten.

Det borde var underförstått vad han menar med "ingen". Men jag får väl be om ursäkt å recensentens vägnar om han trampade på dina små tår.

Skriv till mig om du tyckte spelet var kul så ska jag förklara varför du har fel.

Medlem
Skrivet av QanonTrumpLover:

Du kan ju inte på allvar mena att det finns hype kring det här spelet?

Vi får väl se vad försäljningssiffrorna säger om en månad, men flera youtubers och gamingsiter tycker detta är en trött titel.

Det finns en hype kring spelet. Kanske inte bland de sidor/YTers du följer, men finns en skara.
Samma hype som gjorde att Ubi bestämde sig för att göra ett event till ett stand-alone spel.

Avstängd
Skrivet av Shamanfox:

Det finns en hype kring spelet. Kanske inte bland de sidor/YTers du följer, men finns en skara.
Samma hype som gjorde att Ubi bestämde sig för att göra ett event till ett stand-alone spel.

Samma Ubi gör även event till mobilspel, så vad är din poäng?

Medlem
Skrivet av QanonTrumpLover:

Du är förlåten.

Det borde var underförstått vad han menar med "ingen". Men jag får väl be om ursäkt å recensentens vägnar om han trampade på dina små tår.

Skriv till mig om du tyckte spelet var kul så ska jag förklara varför du har fel.

Jag har inte testat spelet och vet inte om jag kommer göra det.
Recensionen är kass i vilket fall.

Avstängd
Skrivet av Phyrino:

Jag har inte testat spelet och vet inte om jag kommer göra det.
Recensionen är kass i vilket fall.

Ja, det kan man givetvis få tycka såklart.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Man väljer bana och sedan spelar med upp till 4 vänner i co-op mot terrorister utspridda på banan, finns tre svårighetsgrader som påverkar hur träffsäkra och hur snabba reflexer ai:n har samt hur mycket tid man har på sig att eliminera dom.

Sedan har man 4st olika spellägen.
Terrorist hunt är bara att röja packet ur vägen,
Protect hostage så gäller det att skydda en gisslan så att inte busarna knäppen denne.
i Extraction så gäller det att frita en gisslan från slempropparna
och i Disarm bombs så gäller det att hitta ett gäng utplacerade bomber på banan innan det smäller och skurkarna försöker försvara bombplatserna.

Ingen story eller så, men grymt kul om man är ett gäng och eftersom man i princip dör på en kula eller två blir det spännande.

Men kan man spela helt solo med AI polare oxå eller?

Medlem
Skrivet av robbis:

Men kan man spela helt solo med AI polare oxå eller?

Du kan spela solo, men då är du just solo. Inga ai polare i siege tyvärr, det hade varit super.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Mellanmjölk var ordet ja.

Medlem

Personligen tycker jag serien gick åt skogen när de begränsade antalet spelare i samma lag till endast 4. Lite tråkigt då vi har diverse lan och vi brukar vara 6 pers och brukade lira vegas. Men det löste ju spelet zero hour åt oss 😀


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Spelet som ingen frågade om.

Medlem

Jätteförvånande. Eller inte. Vad rökte de på mötet där man beslutade att detta är något som bör gå under Rainbow Six?

Skribent
Skrivet av vbgbasse:

Personligen tycker jag serien gick åt skogen när de begränsade antalet spelare i samma lag till endast 4. Lite tråkigt då vi har diverse lan och vi brukar vara 6 pers och brukade lira vegas. Men det löste ju spelet zero hour åt oss 😀

Här är det till och med bara tre, men det har nog varit en räddning under recensionsperioden. Kanske hade varit svårt att få ihop en full grupp att spela med annars.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har spelat en hel del siege och gillat det skarpt. Denna utgåva har inte fått mig att tråna direkt. Från stunden man såg första trialern så har det mer och mer kännts som något som inte tilltalar mig. Trist kan jag tycka då det vore trevligt med ett nytt lir i denna r6 andan.

Medlem

Jag såg lite gameplay av detta för ca en vecka sedan när några stora streamers hade en 2 timmars session i spelet. Måste säga att jag blev mäkta oimponerad, kan vara bland det sämsta UIt jag någonsin sett i ett spel. Det går knappat att se vad man gör på grund av allt som är på skärmen. Dött inom en vecka eller två. Men då har dom tjänar sina pengar.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Tänker du så nu? Det var länge länge sedan det skedde, redan under Vegas! =D

Rainbow Six har inte varit bra sen Raven Shield och deras expansions.
Men fascinerande att det fortsätter gå utför.

Medlem

6-12 månader tills spelet blir F2P. Någon som vill satsa emot?

Medlem

Måste kännas jävligt trist för ett team när deras spel släpps och de får så dåliga reviews. Tänkte mest på de som inte designat utan gjort allt annat.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

International
Man of Mystery

Jag spelade lite igår, både med kompisar och solo, och ja, det är lite mellanmjölk.. eller som en kompis kallade det: Alien Fortnite

GTFO har ju betydligt mer stämming och läsklighet, Ready or not (eller swat4:eliteforce7) har klart bättre taktisk känsla.. det här blir liksom aldrig nåt som utmärker sig i nån riktning.
Visst är det intressant med att ens operatörer måste räddas om de blir poddade, och de varierande uppdragen blir säkert bra för längre spel, även om de säkert blir lite repetativa efter ett tag. Tidsgränsen är dock en sak som jag stör mig på, det känns som en artificiell försvårning som inte hör hemma i ett smygspel


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Har nu provat köra runt 4 timmar totalt och visst är det kul i goda vänners sällskap i någon timme eller två max, sen börjar tråkigheten infinna sig snabbt. AI:n är undermålig och kartorna tillför egentligen inget nytt alls. Vissa uppdrag är också för enkla och svårighetsgraden skalar inte särskilt bra mellan de olika nivåerna heller. Antingen är det för enkelt eller för svårt. Det positiva är att det är väl optimerat och ser emellertid bra ut. Ljudbilden är trevlig också. Att man får rotera operatörer är ett intressant koncept och ger variation. Tyvärr hjälper det föga då resten av "paketet" är mediokert.

Det här är ett spel man kör om det inte finns något annat. Ungefär som 3 dagar gamla överblivna matraster i kylen som fortfarande smakar "gott" bara för att man är hungring och behöver få mat i magen. Påminner mycket om aliens fireteam, kul i några timmar men sen tröttnar man snabbt och går vidare med något annat spel.

Återgå till siege istället då det har betydligt mer innehåll och väldesignade kartor och uppdrag.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Trist att Rainbow Six verkar ha tappat sin identitet och att Ubisoft verkar ha noll lyhördhet för vad fansen vill ha. Jag undrar nästan lite hur det gick till på mötet där de klubbade igenom denna idé - känns helsnurrigt. Som att Grand Theft Auto VI helt plötsligt till stora delar skulle handla om konståkning.

Skribent
Skrivet av Spelfantast:

Trist att Rainbow Six verkar ha tappat sin identitet och att Ubisoft verkar ha noll lyhördhet för vad fansen vill ha. Jag undrar nästan lite hur det gick till på mötet där de klubbade igenom denna idé - känns helsnurrigt. Som att Grand Theft Auto VI helt plötsligt till stora delar skulle handla om konståkning.

Med tanke på vad som hände Tonya Harding, så känns det inte helt ologiskt att blanda gangsters med konståkning....


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar