Robot
Game Room

Idag börjar det regna arkadspel på Live Arcade. Äkta arkadspel som Asteroids, Centipede och Scramble. Vi har provat nya tjänsten Game Room och hoppas på en nytändning för 80-talet.

#microsoft, #atari, #konami, #trials-hd, #forza-motorsport-3


KoP
Medlem
Game Room

Som man längtat efter detta! Har alltid drömt om att ha en egen arkadhall. Blir till att öppna upp och bjuda in några vänner ikväll.

Medlem

Någon som sett dokumentären King of Kong? =P

Medlem

Game Room hänger sig när det ska ladda, verkar som problemet drabbar dom flesta.

Medlem

Ser ut att vara bättre än Home i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hm, ja, roligare än Home, förstås. Men inte alls en Home-liknande tjänst, heller. Man kan inte gå runt fritt, inte chatta, inte skaffa lägenhet och möblera. Bara designa sin hall och spela sina spel. Det tycker jag bara Game Room tjänar på. Det enda jag saknar är att kunna gå runt fritt och kika på grejor i förstapersonsvy.


signatur

Vincere vel mori.

Medlem

Väldigt intressant för alla retro-fans! Bra initiativ


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv

mitt funkar inte. Fastnar på loading....
Har testat ta bort det och tanka ner det igen men samma sak. Stannar när den laddat en 5:de del.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Argh! Hänger sig för mig med. I needz my arkadspel!


signatur

Vincere vel mori.

Medlem

bästa med detta är att dom kör med nästan uteslutande helt original roms som användes i original maskinerna ^^ sämsta är att det inte funkar som det ska än xD

Medlem

Ge den 1 vecka lr 2 så funkar allting som det ska..ni som har problem med loading etc

Inaktiv

Blir nog bra det här. Ska in och testa några spel, när jag har tid! :$

Medlem

Bra idé det här.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Funkade för mig utan o hänga sig, men ni som har problem, det ska visst bara vara o signa ut från live, ladda upp game room och sedan signa in igen.

Loggade på o tog en del achievements man kan utan o köpa nått, kommer nog aldrig starta det igen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Gu så dåligt att inget var gratis. Tycker man kan få mycket roligare arkadspel för pengarna.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Fungerar utmärkt för mig iaf, och visst fanns det vissa gamla godingar man kan tänka sig att spela, om man nu vill "slösa" på det. 5kr per spelning, drygt 27kr om man vill ha "hela spelet" på boxen (finsn såklart billigare). Tror nog jag hellre spenderar mna pengar på indie-games som ger snyggare och mer större spel för samma/mindre pengar.
Dock är det väl Game Room kul om man vill köra lite retro

Medlem

Jag har jäkligt kul med mitt Game Room. Har köpt Asteroids Deluxe, Scramble, Road Fighter och Centipede. Ska bli roligt när lite friends börjar tävla om high score. Just nu har en friend satt ett jobbigt high score i Scramble som jag måste slå på något vis.


signatur

Vincere vel mori.

1
Skriv svar