Släpps idag: strategiska rollspelet Expeditions: Rome

Robot
Släpps idag: strategiska rollspelet Expeditions: Rome

Turordningsbaserade strider, dialoger och armémanagement i antikens Rom.

#expeditions-rome, #nyhetstips


FM-guru
F.d. Sisyr

Kan vara värt att nämna att Logic Artists efter detta släpp nu ska byta namn till Dynasty Studios och satsa på NFT/blockchain. Nej, jag skojar inte. Källa.

Alla följer dock inte med. Studions Creative Director, Jonas Waever, gör det exempelvis inte vilket han har skrivit här på Steam. Vidare är det THQ Nordic som äger rättigheterna till Expeditions och man kommer enligt Waever fortsätta stödja såväl Rome som att satsa vidare på serien i allmänhet (om spelet säljer tillräckligt, såklart).

Medlem

Intressant! Jag har helt missat den här serien. Kanske värt att kolla in.

Frilansare
Skrivet av Sisyr:

Kan vara värt att nämna att Logic Artists efter detta släpp nu ska byta namn till Dynasty Studios och satsa på NFT/blockchain. Nej, jag skojar inte. Källa.

Alla följer dock inte med. Studions Creative Director, Jonas Waever, gör det exempelvis inte vilket han har skrivit här på Steam. Vidare är det THQ Nordic som äger rättigheterna till Expeditions och man kommer enligt Waever fortsätta stödja såväl Rome som att satsa vidare på serien i allmänhet (om spelet säljer tillräckligt, såklart).

Oj! Trist! Uppdaterade nyheten med din info.

Medlem

Het debatt. Men, NFT. Är det någon egentlig moralisk skillnad gentemot att äga digitala objekt kopplade till ditt konto på en server i t.ex. ett MMO-spel? Om man som t.ex. Eve Online tillåts köpa en valuta för riktiga pengar (PLEX), dessa pengar används för att köpa normal valuta i spelet (ISK) som sedan används för att köpa saker spelare gjort (player driven economy, visst du kan köpa av AI men de bästa sakerna skapas av spelare).
Man kan också köpa PLEX från andra spelare med ISK, valutan man tjänar i spelet. Alltså indirekt konvertering från in-game till riktig valuta. När du vill köpa premium-konto i spelet så gör du det med antingen riktiga pengar eller PLEX, som du alltså kan köpa för valuta du tjänar i spelet av andra spelare som säljer PLEX.

Så, vad är skillnaden? NFT skulle ju i teorin kunna exporteras och ägas även utanför spelets servrar. Men moraliskt för speltillverkaren? Nåt jag inte riktigt förstått i hela NFT-debaklet som verkar väcka oerhörda känslor

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av I am Grööt:

Intressant! Jag har helt missat den här serien. Kanske värt att kolla in.

Gillar du RPG:n ska du absolut göra det! Expeditions: Viking är väldigt vasst.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Gillar du RPG:n ska du absolut göra det! Expeditions: Viking är väldigt vasst.

Ja och även historia! Låter som en perfect match. Bara för mig att invänta nästa Steam-rea och slå till.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Ja och även historia! Låter som en perfect match. Bara för mig att invänta nästa Steam-rea och slå till.

Definitivt! Expeditions: Viking blev en mycket trevlig överraskning när jag spontantköpte det för ett par år sedan

Tips: Expeditions: Rome-demot är fyra timmar långt och om man köper fullversionen så kan man föra över ens save och progress från demot. Riktigt nice!

Medlem

Ser intressant ut! Blir att lägga i någon wish-list.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Definitivt! Expeditions: Viking blev en mycket trevlig överraskning när jag spontantköpte det för ett par år sedan

Tips: Expeditions: Rome-demot är fyra timmar långt och om man köper fullversionen så kan man föra över ens save och progress från demot. Riktigt nice!

Oj det var inte dåligt. Tack för tipset!

1
Skriv svar