Game Pass har nu över 25 miljoner prenumeranter

Skrivet av Thane:

Är det inte ett rykte som cirkulerar om just att Sony och Nintendo går ihop?

Ingen aning faktiskt, men är nog inte en helt främmande ide då dom tidigare faktiskt planerat en gemensam konsol.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hade förväntat mig fler efter all hype och alla 10kr/månaden deals de slängt ut sig.

Väntar ivrigt på den dagen när de går över till Disney + modellen och låser nya storsläpp bakom betalvägg i en månad eller 2. Ska bli kul att se hur det tas emot av alla gamepassförespråkare.

Jag står fast vid att gamepass och tjänster likt den är det sämsta som hänt spelvärlden.

Var ska tillväxten ske för tjänsten fr.o.m nu? Nya xbox-köpare, men var mer? Ett starkt år har gått med halo inifinite och forza 5 släppta. Alla med pc som tänkt skaffa tjänsten borde väl gjort det vid det här laget? Tror ingen som enbart spelar på mobil skaffar gamepass utan det är nog mer som ett komplement för de som normalt sett spelar på pc/xbox. Streaming-delen känns också som ett komplement, tror ingen köper en tv med xbox-app och skaffar gamepass utan att också äga en pc/xbox.

OBS! Detta är seriösa funderingar och jag är inte ute efter att provocera någon, utan är däremot nyfiken på hur ni som ser annorlunda på detta tänker kring var tillväxten ska tas ifrån fr.o.m nu?

Geeks Gaming
Skrivet av Neverwild:

Det kan inte stämma, enligt hardcore xbox fanboys så betalar alla 150kr i månaden och Xbox tjänar miljarder varje månad.

Okey... Inte för jag någonsin hört någon säga de.
Jag känner en viss ilska/negativitet i denna kommentaren. Möjligtvis riktat åt xbox/microsoft från någon som inte använder deras produkter troligtvis iscensatt pga avundsjuka.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Okey... Inte för jag någonsin hört någon säga de.
Jag känner en viss ilska/negativitet i denna kommentaren. Möjligtvis riktat åt xbox/microsoft från någon som inte använder deras produkter troligtvis iscensatt pga avundsjuka.

Man ser det i typ varje gamepass tråd.

Nä jag är inte avundsjuk då jag tror gamepass kommer förstöra spelvärlden.

Jag vill inte att Sony går samma väg bara för att jag själv ska spara in pengar.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Skaffa precis 24 månader för 33kr. Lagom tyckte jag.

Vart?

Geeks Gaming
Skrivet av Kiniguw:

Konvertera Xbox Gold till gamepass.

Medlem
Skrivet av magma:

Än så länge fungerar EA-klienten bra för mig men det är onödigt krångligt att behöva kratta grus på "EA tomt" och befinna sig mellan två klienter. De lyckades fimpa bethesda-klienten, varför inte denna också?

Microsoft skulle ha köpt EA istället så hade vi kanske blivit av med den.

Medlem

Var det inte 25 miljoner senast också för några månader sen?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Skulle vara intressant att se hur många procent av dessa 25 miljoner som faktiskt betalar fullpris för tjänsten. Själv har jag haft Game Pass på pc i omgångar, 1+3+3+3 månader och betalat totalt 10+10+10+99 kronor, så 12,90kr per månad. Skulle personligen aldrig få för mig att betala fullpris mer än någon enstaka månad, till exempel då Starfield släpps, detta då de flesta av de spel jag är intresserad av inte släpps på tjänsten.

Medlem
Skrivet av meanh:

Skulle vara intressant att se hur många procent av dessa 25 miljoner som faktiskt betalar fullpris för tjänsten. Själv har jag haft Game Pass på pc i omgångar, 1+3+3+3 månader och betalat totalt 10+10+10+99 kronor, så 12,90kr per månad. Skulle personligen aldrig få för mig att betala fullpris mer än någon enstaka månad, till exempel då Starfield släpps, detta då de flesta av de spel jag är intresserad av inte släpps på tjänsten.

sånt här är ju svårt, men jag skulle tro att det är många.
hur många av alla som har game pass i england tror du sitter på forum som swec/fz och får tips om att köpa live koder via suspekta sidor och sedan använda vpn för att aktivera koden för att sedan konvertera till game pass?
Jag själv betalar fullpris för att jag tycker att tjänsten redan är billig sett till vad jag får.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

sånt här är ju svårt, men jag skulle tro att det är många.
hur många av alla som har game pass i england tror du sitter på forum som swec/fz och får tips om att köpa live koder via suspekta sidor och sedan använda vpn för att aktivera koden för att sedan konvertera till game pass?
Jag själv betalar fullpris för att jag tycker att tjänsten redan är billig sett till vad jag får.

Håller med, 99 kr i månaden är nästan för billigt för det utbud man får. Är man en person som spelar 1-2 spel per år så kan man börja överväga om det är värt det.

Medlem
Skrivet av Issue:

sånt här är ju svårt, men jag skulle tro att det är många.
hur många av alla som har game pass i england tror du sitter på forum som swec/fz och får tips om att köpa live koder via suspekta sidor och sedan använda vpn för att aktivera koden för att sedan konvertera till game pass?
Jag själv betalar fullpris för att jag tycker att tjänsten redan är billig sett till vad jag får.

Personligen aldrig nyttjat något annat än specialerbjudanden från MS själva, vilket man får 1-2 ggr/år om man säger upp sin prenumeration, eller rea hos ÅF (99kr för 3 månader PC Game Pass köptes från Inet på BF exempelvis). Lägg till att du på många ställen i världen kan få en vecka med ditt flingpaket eller 1-3 månader om du köper exempelvis datordelar, så börjar antalet prenumeranter se mycket mer ointressant ut än antalet som faktiskt betalar fullt ut för tjänsten. Du har dessutom deras reward/points-system som jag vet många i främst USA använder för att "få" Game Pass i stort sett gratis.
Hur som helst utgår jag ifrån att Microsoft går back på Game Pass till dess man redovisar faktiska siffror för intäkter och utgifter rörande tjänsten, dock så har jag full förståelse för varför de väljer att ta den förlusten för att ta marknadsandelar och bygga upp tjänsten i längden.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av SunShine:

Var det inte 25 miljoner senast också för några månader sen?

Nej, senast officiellt redovisade siffra var 18 miljoner.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Konvertera Xbox Gold till gamepass.

Du menar väl 792kr?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nej, senast officiellt redovisade siffra var 18 miljoner.

ah ok. danke!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Geeks Gaming
Skrivet av Lilagröt:

Du menar väl 792kr?

Sorry det ska stå per månad

Medlem
Skrivet av meanh:

Skulle vara intressant att se hur många procent av dessa 25 miljoner som faktiskt betalar fullpris för tjänsten. Själv har jag haft Game Pass på pc i omgångar, 1+3+3+3 månader och betalat totalt 10+10+10+99 kronor, så 12,90kr per månad. Skulle personligen aldrig få för mig att betala fullpris mer än någon enstaka månad, till exempel då Starfield släpps, detta då de flesta av de spel jag är intresserad av inte släpps på tjänsten.

Det kan ju vara så att man räknar folk som faktiskt prenumererar och inte folk som bara kör en månad här och där. Jez Corden sa att han hört upp till 30 miljoner totala användare. Men svårt för vanliga dödliga som oss att veta säkert.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Gen
Medlem
Skrivet av Hullken:

Måste man det? Jag har bara Fifa 21 installerat från EA men det kan jag starta direkt i Xbox appen utan att öppna EA Play.

Jag har ju EA Play installerat såklart men det är inte igång.

Jasså? När jag och frugan körde It Takes Two så installerades spelet via EA Play och fick startas i EA Play. Xbox appen visade till sist inte ens att spelet var installerat utan fick starta EA Play varje gång. Skitjobbigt och ett enormt minus i min bok. Har inget emot att EA ligger någonstans i bakgrunden men man ska mig fan ta kunna starta alla spel i Xbox appen >:-[

12
Skriv svar