Bobby Kotick vill se både Guitar Hero och Skylanders återupplivas

Robot
Bobby Kotick vill se både Guitar Hero och Skylanders återupplivas
Ambassadör
Xbox

Phil Spencer har innan den här affären sagt angående uppköp att de letar specifikt efter att kunna bredda sitt E-rated content. Bortom allt fokus på Call of Duty så innehåller ActiBlizz-affären en mängd möjligheter för just den typen av innehåll. Både på studio- och IP-fronten.

Vi lär få se nya Crash Bandicoot, Spyro och kanske Skylanders-spel till Xbox framöver. Eller varför inte Banjo-Kazooie från Toys for Bob?


signatur

Jump in.

Medlem

Så nu får jag möjlighet att spela Guitar Hero på min mobil i framtiden via en prenumerations tjänst…och Candy Crush..fast, det kan jag ju.

Inte de mest spännande titlarna att vifta runt med efter de gnuggat tankeknölarna mot varandra.

Det finns snaskigare IPn om jag skall överväga GamePass

NuZ
Testpilot

Alltså Candy Crush drog in 652 miljoner $ Q3 2021. Mycket pengar för 3 månader det och mer än vad COD drar in. Jag vill också skapa ett hjärndött mobilspel som drar in de pengarna

https://www.shacknews.com/article/128392/how-much-money-does-...

Och ontopic så tror jag gitarrspel inte kommer funka längre. Dog väl ut av en anledning?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tror Guitar Hero kan bli en enorm men kortvarig framgång om man lyckas träffa ett fönster när pandemihysterin börjar släppa hos folk. Har ju skett ett par gånger nu mellan diverse superdupervarianter.

Skribent

Jag tror både plastgitarrerna och plastfigurernas-tid är förbi faktiskt. De försökte ju med GH för några år sen och även om det var ett bra spel tror jag inte det är något folk spelar idag. Som man brukar säga - Allt har sin tid.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

StarCraft 3, Phil. Kom igen nu.

Medlem

Quake III II kom igen nu MS...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Åh! Guitar Hero.. Vilken nostalgi. Så många partyn som det spelades på


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:

Tror Guitar Hero kan bli en enorm men kortvarig framgång om man lyckas träffa ett fönster när pandemihysterin börjar släppa hos folk. Har ju skett ett par gånger nu mellan diverse superdupervarianter.

Fan, bara att bundla det med en ny version av Kinect och Teams, online Guitar hero fest deluxe


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

När jag läste det här så kände jag spontant bara att det här är säkert herr Koticks initiativ, han känner att han måste leka seriöst chef ett tag för han vet att han ligger jävla risigt till nu.
Och varför inte försöka komma med förslag att återuppliva två st ip'n som var väldigt omtyckta?

Medlem

Så Phil Spencer sitter ner med Bobby och planerar för framtiden? Mysigt värre, härlig gubbe den där Bobby.

Medlem

Men ursh, hoppas inte phil blir för nerlusad med dumma idéer från den där bobby.

Medlem

Phil Spencer måste avinstallera Bobby från Activision.

Medlem

Jag kan fortfarande inte släppa att Bobby Kotick var 28 år när han blev VD för Activision. Sjukt imponerande!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av lasselason:

Så Phil Spencer sitter ner med Bobby och planerar för framtiden? Mysigt värre, härlig gubbe den där Bobby.

Kotick försöker framstå som seriös, men är mest den där lustige figuren som Phil står ut med tills affären är klar.

Skrivet av Cooling23:

Phil Spencer måste avinstallera Bobby från Activision.

Det finns faktiskt anledning att argumentera för att den absolut största vinsten med den här affären är just det, att Kotick är körd.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av dannedante:

StarCraft 3, Phil. Kom igen nu.

Eller bara supporta SC2 igen. Nu kommer inga patchar, inga nya kartor - trots att fans gjort dom, rankingsystemet trasigt. Förra julen låg servrarna nere hela december över julledigheten, utan ett pip från Blizzard. Inte ens FZ var intresserade att skriva en nyhet om det. MS kanske gillar RTS mer och vill blåsa liv i det?

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Kotick försöker framstå som seriös, men är mest den där lustige figuren som Phil står ut med tills affären är klar.

Lol.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Varför återuppliva Guitar Hero, vad mer kan man göra med den serien förutom att pumpa ut DLC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sååå, Activision har inte haft "resurser" för att göra ett nytt Guitar Hero. Riiiight. Inte att ett nytt guitar hero är vettigt kanske, men snubben snackar som vanligt sk-t.

Under Kotick har alla studios som Activision sugit upp blivit mer eller mindre CoD-support. Det enda som betyder något för Activision har under lång tid varit kortsiktig vinst. Microsoft verkar onekligen ha en längre horisont i planeringen. Bra, även om det totalt sett inte är bra för konkurrensen.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Varför återuppliva Guitar Hero, vad mer kan man göra med den serien förutom att pumpa ut DLC.

Om de släpper ett nytt gh år 2022 så lär det sälja bättre än om de släpper ett DLC till sen senast släppta utgåvan. Gissar på att det är något sånt.
Men de får även möjlighet till att erbjuda bättre grafik och kanske bättre gitarrer om de släpper ett helt nytt spel.
Har inte hängt med sedan gh3 var nytt men då var gitarrerna väldigt plastiga och begränsade.

Medlem
Skrivet av dannedante:

StarCraft 3, Phil. Kom igen nu.

Skrivet av superapan:

Eller bara supporta SC2 igen. Nu kommer inga patchar, inga nya kartor - trots att fans gjort dom, rankingsystemet trasigt. Förra julen låg servrarna nere hela december över julledigheten, utan ett pip från Blizzard. Inte ens FZ var intresserade att skriva en nyhet om det. MS kanske gillar RTS mer och vill blåsa liv i det?

Gick ju tyvärr inte så bra med Age of Empire 4, det såg ju ut som om det hade släppts 2013 eller något😕

Hoppas då mer på något annat i Starcraft världen, typ expanded universe reboot.
3rd person med Gears of war gänget?
Måste inte vara ghost, men det är ju första man tänker på då.

Expandera det gärna med tv serie också, kvittar för egen del ifall det är animerat eller CGI typ.
Får ju gärna vara lite brutalt, men vet inte om Microsoft vågar sig på det.
Diablo serie i stil med Netflix Caslevania hade ju varit en match made in heaven också😀

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Om de släpper ett nytt gh år 2022 så lär det sälja bättre än om de släpper ett DLC till sen senast släppta utgåvan. Gissar på att det är något sånt.
Men de får även möjlighet till att erbjuda bättre grafik och kanske bättre gitarrer om de släpper ett helt nytt spel.
Har inte hängt med sedan gh3 var nytt men då var gitarrerna väldigt plastiga och begränsade.

Än mer skulle jag vilja se ett Guitar Hero som satsar allt på låg latsens. Vi har goda förutsättningar nu med nya konsoler och TV-apparater som stödjer 120hz, VRR och ALLM! GH3 funkar rätt bra på Tjock-TV men är bristfälligt när man kör det på plattskärm.

Även ljudet bör pushas så att det håller lägsta möjliga latens, kräver främst att man förhindrar Dolby Digital/DTS eller dyl. att användas, som alltid lägger på skapligt med fördröjning.

Försökte själv spela Rocksmith, är musiker sen innan, men fördröjningen förstörde hela spelglädjen och kom därmed aldrig in i det :/
Så skulle definitivt vilja se ett låglatens-gitarrspel, särskilt med riktiga instrument men de gamla plastgitarrerna är kul också!

Medlem

Säger som så vad som sägs nu eller ryktas inte blir bekräftat förrens avtalet är godkänt av diervse instanser så nån gång 2023 kanske man börjar se vad som faktiskt kommer hända tills dess.

Så kommer jag bara luta bakåt o fortsätta äta popcorn, kanske händer grejer innan men tills det händer så är jag avaktades.

Perosnligen vet jag vad jag vill ska hända har inte så mycket med xbox mer med spcifika spel/studios.,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Är det någon spelrelaterad grej som man väldigt ofta ser i soprummet, soptippen och annonssidor så är det plastgitarrerna och trummorna till dehär spelen...
Tror nog inte det kommer tillbaka den närmaste tiden.

Skrivet av fzusr:

Än mer skulle jag vilja se ett Guitar Hero som satsar allt på låg latsens. Vi har goda förutsättningar nu med nya konsoler och TV-apparater som stödjer 120hz, VRR och ALLM! GH3 funkar rätt bra på Tjock-TV men är bristfälligt när man kör det på plattskärm.

Även ljudet bör pushas så att det håller lägsta möjliga latens, kräver främst att man förhindrar Dolby Digital/DTS eller dyl. att användas, som alltid lägger på skapligt med fördröjning.

Försökte själv spela Rocksmith, är musiker sen innan, men fördröjningen förstörde hela spelglädjen och kom därmed aldrig in i det :/
Så skulle definitivt vilja se ett låglatens-gitarrspel, särskilt med riktiga instrument men de gamla plastgitarrerna är kul också!

Tja, det finns ett spel för dig som heter Clone Hero som ändå börjar bli ett rytmspel med relativt stor community. Kort och gott så är det ett fanskapat spel från grunden som tar alla bra saker från alla guitar hero spel, plus ett lätt sätt att lägga till och göra custom charts. Dessutom så är det här med latencyn också fixad. När det kommer till kontroller så kan man ha vad som, själv har jag en original ps2-gitarr med en adapter, men det går även att använda helt trådlösa kontroller eller plastgitarrer med usb-stöd.

eld
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Quake III II kom igen nu MS...

Quake champions var tyvärr Quake III 2

Medlem

Det sista jag vill höra (vilken dag som helst i veckan) är hur Bobby Kotic sitter och planerar framtid med företaget som köpte upp dem. Självklart handlar ju samtalet om att dra upp något gammalt IP att mjölka

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Jag kan fortfarande inte släppa att Bobby Kotick var 28 år när han blev VD för Activision. Sjukt imponerande!

Det är imponerande.
Tyvärr som men VDs i många branchers så råkar vissa ut för det man brukar kalla "kusi nousi päähän"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är imponerande.
Tyvärr som men VDs i många branchers så råkar vissa ut för det man brukar kalla "kusi nousi päähän"

Ligger nog nånting i det.

12
Skriv svar