Star Wars Jedi: Fallen Order-uppföljaren ryktas släppas i slutet av året

Robot
Star Wars Jedi: Fallen Order-uppföljaren ryktas släppas i slutet av året
Medlem

Fan va kul. Första spelet var riktigt riktig bra så ser verkligen fram emot en uppföljare.

Medlem

+1

Medlem

Wohoo! Älskade ettan så detta är goda nyheter. Nått annat som gör mig glad är att dom inte annonserar det 3 år innan och så får man vänta (ser det ut som iaf enligt ryktet).

Medlem

Kanske att man skulle testa det första då. Ligger ju nästan konstant på rea.

Medlem

Har försökt med första spelet men det är så jäkla segt och fightingen känns bara konstig.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tyckte första var ganska ok till att börja med, men tröttnade på att fiender som du dödat en gång uppstod igen. Spelade aldrig klart det.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Har försökt med första spelet men det är så jäkla segt och fightingen känns bara konstig.

Och utforskande belönas med... cosmetics? Vilket fick mig att helt tappa lusten på spelet, som annars verkade lite coolt

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tamazin:

Och utforskande belönas med... cosmetics? Vilket fick mig att helt tappa lusten på spelet, som annars verkade lite coolt

Jag tappade inte lusten helt, men att bara få kosmetiska belöningar är skräp.

Finns vissa HP och "Force"-grejer man kan hitta, but thats it.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hoppas helt ärligt de gör det lite roligare med force powers. Misstänker att man var så limiterad i användningen av dem för att det hade blivit för lätt annars.

Men saknar att ha lika kul som man hade i Jedi Academy när man hade force power som automatiskt återhämtade sig så man kunde slänga runt med folk här och där. Hade varit grymt att få den upplevelsen i ett nyare spel.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Hoppas helt ärligt de gör det lite roligare med force powers. Misstänker att man var så limiterad i användningen av dem för att det hade blivit för lätt annars.

Men saknar att ha lika kul som man hade i Jedi Academy när man hade force power som automatiskt återhämtade sig så man kunde slänga runt med folk här och där. Hade varit grymt att få den upplevelsen i ett nyare spel.

Ja jedi academy serien är/var guld. Inte bara force krafterna utan även combat med lightsabern. Får fortfarande rysningar när man tänker på combat i de spelen. Det bara flöt på något gudomligt med allting.

Medlem

hoppas inte maplayouten blir lika förvirrande o krånglig bara.. gick fan vilse ett par gånger o tog timmar innan man hittade tillbaka till skeppet det var fan inte roligt....

Extremt trevlig nyhet!
Bortser man från det meningslösa utforskandet för att få sketna skins så är 1:an ett grymt bra och roligt spel!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

En uppföljare som får ändra på mycket för att bli attraktiv. Som många redan nämnt var det inte särskilt bra combat, fiender som respawnar, återbesök samma bana om och om igen och otillfredsställande utforskning.

Spelade aldrig klart det...

Medlem

Tråkigt att så många är negativa, jag hade en väldigt trevlig upplevelse faktist.
Jag hade bara svårt att hitta en gång och tyckte storyn var rätt bra, perfekt som sidstory(ett äventyr i Star Wars världen).

Störde mig inte alls på uppgraderingar eller cosmetics, tanken var väl inte heller att man skulle bli Jedi badass såhär tidigt i storyn, om ens någonsin.

Men visst, det finns ju rätt mycket man kan vidareutveckla, men jag skulle nog ge det typ en 8 ändå.
Sista bossen kändes dock väldigt svår jämfört med resten av spelet.

Skulle beskriva det som Dark souls/Uncharted lite i ett Star Wars äventyr.

Ser fram emot uppföljare, men känner dock ingen brådska.
Vart klar med spelet i mellandagarna, får se om jag går tillbaka och tar platinum när jag får mer tid över.

Medlem

Låter rimligt baserat på tid sedan förra, team och ambition med mera...

Men det är typ bara en parameter som avgör när man annonserar ett releasedatum: Att man är relativt säker på att man kan få ut det tills dess..

My point is om vi inte vet datumet så är det antagligen för att dom inte är helt säker på datumet själva..


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av BlackBen:

Tyckte första var ganska ok till att börja med, men tröttnade på att fiender som du dödat en gång uppstod igen. Spelade aldrig klart det.

Det, tillsammans med avsaknaden av fast travel, var egentligen de enda irritationsmomenten för mig. I övrigt tyckte jag att det var ett riktigt bra spel.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Hoppas dom skippa en del kryptiska pussel


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Köpte första på rea till Ps5 och håller på att spela just nu. Tycker det stundtals är roligt och häftigt, men har nog aldrig blivit så frustrerad på bandesign tidigare… Hade det inte varit Star Wars så hade jag inte spelat vidare tror jag. Hade kanske lite för höga förväntningar efter att ha läst mycket gott.

Medlem

Spelade första på Gamepass (Xbox One X) och gillade det skarpt! Ser mycket fram emot att ta del utav en uppföljare, och hoppas det stämmer att det blir redan i år!

Må kraften vara med alla som kört igenom detta spelet, lär dom sig av vad som folk störde sig på i första spelet så kan vi ha ett mästerverk på G.

1
Skriv svar