Total War: Warhammer 3 får systemkrav, kräver 120 GB:s uttrymme

Robot
Total War: Warhammer 3 får systemkrav, kräver 120 GB:s uttrymme
Inaktiv

Synd bara att om man har WH 1 och 2 på Steam så verkar det inte vara kompatibelt med Xbox live versionen om jag tolkat det jag läst till mig rätt.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Synd bara att om man har WH 1 och 2 på Steam så verkar det inte vara kompatibelt med Xbox live versionen om jag tolkat det jag läst till mig rätt.

Stämmer. Det är helt olika platformar så känns ganska naturligt. Jag älskar Warhammer serien så det är inte ett spel jag heller skulle vilja ha på Game Pass eftersom då kommer spelet definitivt bli dyrare än om jag köper det.

Medlem

120 gb är mycket men det är säkert som med TWW2 att du bara behöver ha ett av spel installerade för att kunna spela allt material från tidigare spel.

Medlem

Är det Twitter pöbel högern nere i vänstra hörnet på bilden?
edit: eller kanske en reboot på Smurfarna?

Jag hoppas verkligen dom fixar balanseringen i trean, tvåan lider av otroligt konstiga saker rent balansmässigt när man kommer från Total Wars historiska delar.

Avstängd

Slår ju inte ARK som tar runt 360gig med alla expansioner. Samtidigt, är lagringsutrymme ett problem i herrens år 2022?

Skrivet av General White:

Slår ju inte ARK som tar runt 360gig med alla expansioner. Samtidigt, är lagringsutrymme ett problem i herrens år 2022?

På Playstation 5 är 640gb inte så mycket över, Xbox Serie X har mer utrymme över mindre reserverat till systemet.


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Dags att damma av råttorna för en omgång till då? Kill-Slay Demon-things! Yes! Yes!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Visst märker man att spelen blir större.
Men sen i detta fall så tar man ju väck 60GB när man avinstallerar 2:an endån så.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av General White:

Slår ju inte ARK som tar runt 360gig med alla expansioner. Samtidigt, är lagringsutrymme ett problem i herrens år 2022?

Kan man spela det på en Steamdeck, så JA det kan vara ett problem beroende på flera faktorer.
https://forums.totalwar.com/discussion/294498/will-total-war-...

Det handlar inte bara om lagringsutrymmet utan också att man måste ladda ner det och det tar minst 2 timmar med vanligt bredband(för oss med bra internet) och under den tiden har man modem hastighet till övriga ärenden.

Är det inte bra att man talar om detta i förväg så man kan planera lite

Medlem

120 gb.... Det blir 185st cd-skivor det. Varje cd-skiva, med fodral är 1cm tjock. Alltså gör spelet anspråk på 1,85 meter bokhylla. Då ett hyllplan i Billybokhyllan är 76cm bred upptar spelet nästan två och en halv hylla. Är det bara jag, eller var det enklare att vara gamer förr?

Inaktiv
Skrivet av Dergo218:

Stämmer. Det är helt olika platformar så känns ganska naturligt. Jag älskar Warhammer serien så det är inte ett spel jag heller skulle vilja ha på Game Pass eftersom då kommer spelet definitivt bli dyrare än om jag köper det.

Vet inte om det är logiskt eller naturligt ärligt talat. Det är ju fortfarande samma klient i slutändan som körs. Och varför inte på game pass? Man har det ju ändå för andra spel. T ex AoE 4, Forza, WH3, Halo. Det blir snabbt värt de få pengar man lägger. Plus alla kommande releaser..

Skrivet av Hajfena:

Kan man spela det på en Steamdeck, så JA det kan vara ett problem beroende på flera faktorer.
https://forums.totalwar.com/discussion/294498/will-total-war-...

Det handlar inte bara om lagringsutrymmet utan också att man måste ladda ner det och det tar minst 2 timmar med vanligt bredband(för oss med bra internet) och under den tiden har man modem hastighet till övriga ärenden.

Är det inte bra att man talar om detta i förväg så man kan planera lite

Dock behöver du inte ladda ner det var gång du skall starta det.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

rip alla små SSDs.

Medlem

Hur många spel behöver man ha installerat samtidigt? Är väl en prioriteringsfråga.

Medlem

Fysiskt eller digitalt. Det här spelet gillar att ta plats.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

120 gb.... Det blir 185st cd-skivor det. Varje cd-skiva, med fodral är 1cm tjock. Alltså gör spelet anspråk på 1,85 meter bokhylla. Då ett hyllplan i Billybokhyllan är 76cm bred upptar spelet nästan två och en halv hylla. Är det bara jag, eller var det enklare att vara gamer förr?

Please insert disc 2 to continue the installation…

8 timmar senare

Please insert disc 180 to continue the installation…

There was an unexpected error in the installation.
Please try again.

BSOD


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

kul min ssd är på 250 tror jag. skit kul.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Dags att damma av råttorna för en omgång till då? Kill-Slay Demon-things! Yes! Yes!

Kommer dock dröja ett tag innan fraktionerna från första & andra spelet kommer att kunna spelas i tredje spelet.

Medlem

Har länge varit sugen på Warhammer, men aldrig gett det en chans. Nu blir det definitivt att testa Warhammer III när det släpps på Game Pass.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

120 gb.... Det blir 185st cd-skivor det. Varje cd-skiva, med fodral är 1cm tjock. Alltså gör spelet anspråk på 1,85 meter bokhylla. Då ett hyllplan i Billybokhyllan är 76cm bred upptar spelet nästan två och en halv hylla. Är det bara jag, eller var det enklare att vara gamer förr?

Nej, det var verkligen inte enklare förr

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

120 gb.... Det blir 185st cd-skivor det. Varje cd-skiva, med fodral är 1cm tjock. Alltså gör spelet anspråk på 1,85 meter bokhylla. Då ett hyllplan i Billybokhyllan är 76cm bred upptar spelet nästan två och en halv hylla. Är det bara jag, eller var det enklare att vara gamer förr?

Du ska se mängden av disketter till de Amiga 500 spel jag har hos farsan.
De första spelen låg på en eller två disketter, men de sista spelen vi köpte låg runt 20-30 eller fler disketter. Det var rejält många diskettbyten under en spel session, och då hade vi ändå 2 extra disketläsare till amigan.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Du ska se mängden av disketter till de Amiga 500 spel jag har hos farsan.
De första spelen låg på en eller två disketter, men de sista spelen vi köpte låg runt 20-30 eller fler disketter. Det var rejält många diskettbyten under en spel session, och då hade vi ändå 2 extra disketläsare till amigan.

Skydda dem med ditt liv. De kommer bli värdefulla en vacker dag.

Kontot avslutas

Jag kommer troligtvis aldrig spela spelet ändå men tappar ändå hakan när jag läste att det kräver över 100GB.
Ja, ja. Får väl vara glad för att vi inte än är vid spel över 1TB. (Eller?)


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Zero303:

kul min ssd är på 250 tror jag. skit kul.

Samma här


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Dock behöver du inte ladda ner det var gång du skall starta det.

Ja, jag förstod som det men ändå, majoriteten av alla spel är hälften så stora eller mindre, fortfarande.
Sen om Cloud gaming fungerar till detta spel så tekniskt sett laddar man ner det varje gång.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

120 gb.... Det blir 185st cd-skivor det. Varje cd-skiva, med fodral är 1cm tjock. Alltså gör spelet anspråk på 1,85 meter bokhylla. Då ett hyllplan i Billybokhyllan är 76cm bred upptar spelet nästan två och en halv hylla. Är det bara jag, eller var det enklare att vara gamer förr?

Yes I 'member. Varför inte ta disketter när du ändå håller på? NES kassetter? Eller varför inte bandminne?

Vill man ha snyggare grafik med 4k texturer, fetare ljud, tusentals, dialoger och gigantiska kartor så får hårddisken betala för det.

Medlem
Skrivet av employed:

Yes I 'member. Varför inte ta disketter när du ändå håller på? NES kassetter? Eller varför inte bandminne?

Vill man ha snyggare grafik med 4k texturer, fetare ljud, tusentals, dialoger och gigantiska kartor så får hårddisken betala för det.

×SWOSCH!×

Medlem
Skrivet av Rock the top:

Hur många spel behöver man ha installerat samtidigt? Är väl en prioriteringsfråga.

Ju större spelen blir desto mer ökar ju behovet att ha de installerade.
Blir ju svårt att spontan spela om man inte har spelet installerat.
Ex om jag blir sugen på att spela nya cod eller msfs2020 med några vänner tar det en bra stund innan jag är igång trots att jag har 500Mbit fiber.
200GB tar ju nästan en timme i bästa fall.

1
Skriv svar