Battlefield 2042 uppdaterat - scoreboarden fixas i nästa patch

Medlem

Nice!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Varför ska det vara så svårt att göra ett enkelt scoreboard.
Fält för namn, poäng,kills,deaths, revives, ping. Uppdelat på två lag, varför göra det så komplicerat?

Det är standard i alla lagbaserade mp FPS spel.

Nä jag fattar inte heller. När jag hörde att dom skulle fixa scoreboarden, antog jag att man skulle göra som i alla andra spel. Men man måste ha någon liten twist på den, så klart. Som ingen bett om för övrigt
Det är som att man bestämt sig för att man inte på något sett ska vara som dom andra BF spelen.

Inaktiv
Skrivet av ChriL:

De vill inte kränka någon

Man dör aldrig i BF för det hade ju varit otäckt, man har bara korta perioder av tid då man inte är riktigt vid liv

Medlem
Skrivet av snubben:

Yeey.... 3 månader efter release får vi en scoreboard..

Hm. På PC kan man trycka på tab sedan dag 1 och se hur många kills och Death man gjort.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Är det inte lite försent? Bara en aning sådär...? 🙃

Medlem

Fortfarande konstanta DirectX krascher hela tiden. Ibland är det inte ens lönt att försöka spela då spelet kraschar direkt vid start ändå.

Inaktiv
Skrivet av lonian:

Hm. På PC kan man trycka på tab sedan dag 1 och se hur många kills och Death man gjort.

Ja men man kan inte se alla spelares poänger vilket är problemet

Medlem

Enligt Tom Hendersson så är EA så besvikna på hur det presterar försäljningsmässigt att man tom kollar på möjligheterna att göra det F2P.

https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/148426113781852571...

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Man dör aldrig i BF för det hade ju varit otäckt, man har bara korta perioder av tid då man inte är riktigt vid liv

*Korta perioder då man får välja nya vapen och skapa sig en överblick över situationen på kartan

Medlem

Och som vanligt fokuserar man på något som inte har någon större betydelse medan dom viktigaste sakerna som kräver update förblir oberörda.... Dice spottar sina fans rakt i ansiktet.


signatur

* 🖥️ i9 9900K | Z390 | 32GB | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* 915 TKL | 🖱️ Rival 310 | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Medlem

Bara jag som tycker det är lite roligt att de kallar detta för "update 0.3.2" av Battlefield 2042, borde inte ett släppt spel i alla fall ha version 1.0 minst? 😂

Inaktiv
Skrivet av RaXha:

Bara jag som tycker det är lite roligt att de kallar detta för "update 0.3.2" av Battlefield 2042, borde inte ett släppt spel i alla fall ha version 1.0 minst? 😂

Vart fick du nollan ifrån? Jag hittar bara 3.2 och 3.3

Edit: haha nu hitta jag! Kul att de erkänner själva att BF2042 är Early access

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Vart fick du nollan ifrån? Jag hittar bara 3.2 och 3.3

Edit: haha nu hitta jag! Kul att de erkänner själva att BF2042 är Early access

Ja det står bara med begynnande nolla i översta raden på patch notes, och vad jag vet har det varit så hela tiden sedan spelet lanserades. 😅

Medlem
Skrivet av blackidus:

Enligt Tom Hendersson så är EA så besvikna på hur det presterar försäljningsmässigt att man tom kollar på möjligheterna att göra det F2P.

https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/148426113781852571...

Ironiskt.. Sägs det inte att EA ofta stressar på spelutvecklare så att deras spel blir lidandes pga det? Så om det stämmer så har de INGEN rätt alls att gnälla sen.


signatur
Medlem

Med "Plåster på såren" menas iaf vad jag förstått att man har en ambition att ge något extra för att väga upp för en tidigare miss...

Vet inte om det kvalificerar som "plåster på såren" riktigt att säga att man har som ambition att göra något åt det som var det största klagomålet sedan betan.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Vilken katastrofal lansering och onödig hypenman haft till detta haveri till spel. Måste vara riktig kris inne på EA/Dice nu. Också trampar man på mina efter mina, varför lyssnar man inte på konsumenterna?

Tänk om Volvo skulle bygga bilar med styre istället för ratt, eller Ikea skulle bygga Billy bokhyllor i plast. Man får väl lyssna till vad konsumenterna VILL ha?!

Medlem
Skrivet av RaXha:

Ja det står bara med begynnande nolla i översta raden på patch notes, och vad jag vet har det varit så hela tiden sedan spelet lanserades. 😅

Haha ja fan det var rätt oväntat. Sen vet man ju inte (eller?) hur de använder versionsnummer men är det semver så är det mycket riktigt i typ alfa fortfarande 😂

12
Skriv svar