Medlem
Fantomen

Vad vi behöver är ett stealth-action 3rd person shooter med:
FANTOMEN DEN VANDRANDE VÅLNADEN
Skulle passa perfekt som spel istället för som usel film

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Kallade du precis Fantomen (1996) med Billy Zane i huvudrollen för en usel film? Var möts vi och slåss?


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Kallade du precis Fantomen (1996) med Billy Zane i huvudrollen för en usel film? Var möts vi och slåss?

Jag är på din sida, skriv upp mig på slåsslistan.


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Vad snackar du om, Billy och Treat! Den filmen är ju asnice. Men jag kan hålla med, det hade varit skitcoolt med ett fantomenspel med lite stealth och djungel och även att man kan gå runt på stan som en vanlig man.

GTA Bengali typ. Fast utan GTA då och inte så oseriöst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bästa sättet att hålla sig hemlig har jag hört ett knallblått ställ i en grön djungel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Det sista jag vill ha är ännu ett superhjältespel. Är inte säker på om Fantomen räknas som en superhjälte men jag ser honom som en. Nu slösar ju redan (enligt mig) Insomniac sin dyrbara tid på Spiderman 2 och Wolverine. Dessutom har vi ju fått massor med Marvelspel känns det som.

Inte menat att låta alltför negativ jag är bara väldigt trött på superhjältespel. Dessutom föredrar jag när man gör helt nya spelkaraktärer istället för att basera dom på böcker, film mm

Medlem

Nu är ju inte fantomen någon superhjälte, även om han själv försöker få oss att tro det, men vi läsare vet ju bättre.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker det är rätt ballt med de "superhjältar" som bara ger sken av att dem är superhjältar, typ batman och fantomen. Plöjt många serietidningar fantomen och håller med trådskaparen om att det gjort sig jäkligt bra som spel.

Fragtjuv
Skrivet av Gustav Höglund:

Kallade du precis Fantomen (1996) med Billy Zane i huvudrollen för en usel film? Var möts vi och slåss?

Såg den på bio med farsan och tyckte att den var jävligt cool minns jag. Jag tror emellertid inte att jag har sett den sedan dess. Vore kul att se hur den har åldrats.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Fragtjuv

Jag tror också att ett spela hade kunnat blir riktigt häftigt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Mr_Drake:

Det sista jag vill ha är ännu ett superhjältespel. Är inte säker på om Fantomen räknas som en superhjälte men jag ser honom som en. Nu slösar ju redan (enligt mig) Insomniac sin dyrbara tid på Spiderman 2 och Wolverine. Dessutom har vi ju fått massor med Marvelspel känns det som.

Inte menat att låta alltför negativ jag är bara väldigt trött på superhjältespel. Dessutom föredrar jag när man gör helt nya spelkaraktärer istället för att basera dom på böcker, film mm

Det är dock grov brist på bra superhjälte spel om man tänker på hur populärt det är med superhjältar. Jag förstår att man kanske inte är jätte sugen på det om man inte är intresserad men för de som gillar superhjältar tänker de nog helt motsatt dig, det behövs göra mer BRA superhjälte spel.

De enda jag kan nämna är Batman Arkham serien och nya Spider Man. Och Injustice om man gillar fighting spel.

Suicide Squad ser lovande ut dock.

Medlem

Dragos💗


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Såg den på bio med farsan och tyckte att den var jävligt cool minns jag. Jag tror emellertid inte att jag har sett den sedan dess. Vore kul att se hur den har åldrats.

Min far älskar också fantomen och denna film. Vågar inte säga vad jag tycker nu. Det är ju värsta hEst emot folkgrupp här ju


signatur

Allätare

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av joelthor100:

Såg den på bio med farsan och tyckte att den var jävligt cool minns jag. Jag tror emellertid inte att jag har sett den sedan dess. Vore kul att se hur den har åldrats.

Mikroskopscenen har åldrats med värdighet, fortfarande lika hårresande som när jag var en liten knodd.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Fragtjuv
Skrivet av Gustav Höglund:

Mikroskopscenen har åldrats med värdighet, fortfarande lika hårresande som när jag var en liten knodd.

Ja, just fan! Den scenen hade jag glömt! Så jävla otäckt!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ser framför mig en Uncharted klon.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Dragos💗

Farsans polare...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag köpte en svensktutvecklat fantomenspel härom året.
https://www.kickstarter.com/projects/gamesbylyck/the-phantom-...

Skribent

Jag spelade ett fantomenspel på Sega Mega Drive för en herrans massa år sedan. Tror det var ett metroidvania och bill minnas att det var riktig skoj.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

och även att man kan gå runt på stan som en vanlig man.

"Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man." - Gammalt djungelordspråk.

Medlem
Skrivet av Menige_Erik:

batman och fantomen

Faktiskt väldigt många likheter mellan dem. Båda skapades på 30-talet. Båda är vanliga människor utan superkrafter. Båda började för att hämnas att en eller båda föräldrar dödades av banditer. Båda använde pistoler från början. Båda typ sätter skräck i vidskepliga dussinskurkar. Båda är detektiver. Båda har hemliga grottor som bas.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Kallade du precis Fantomen (1996) med Billy Zane i huvudrollen för en usel film? Var möts vi och slåss?

Skrivet av Kruxarn:

Jag är på din sida, skriv upp mig på slåsslistan.

Oj då,
Vilka hårdingar vi har här i forumet!
5/10 i betyg för den filmen på IMDB.com.
Många som inte skulle hålla med er.

Nu till ämnet.
Det är ovanligt tyst vad gäller spel för Fantomen karaktären, håller med.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av Carter:

Oj då,
Vilka hårdingar vi har här i forumet!
5/10 i betyg för den filmen på IMDB.com.
Många som inte skulle hålla med er.

Nu till ämnet.
Det är ovanligt tyst vad gäller spel för Fantomen karaktären, håller med.

Förstås menat med glimten i ögat.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Förstås menat med glimten i ögat.

Samma här.

Medlem

Skulle definitivt vara intresserad av ett spel baserat på Fantomen.

Frilansare

Länge sedan man läste Fantomen nu. Är det bara jag som kallar Fantomen för Fantis? Eller är det vedertaget, skrev man kanske till och med det i ledartexterna i tidningen förr?
Ett Fantis-spel kan bli... spännande. Bara jag får spela Guran.

Ion
Medlem

Fantis ja. Det är vedertaget. Precis som Redax, och att Fantomen är svart-vit. Och all random historia man lärde sig. Förövrigt hade man otroligt mycket tid förr innan internet fanns:

1
Skriv svar