Xbox vill behålla Call of Duty på Playstation

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Sony kan inte gå in och skriva kontrakt nu efter utannonserandet. Activision ligger mitt i en jätteaffär, då kan man inte äventyra den genom att skriva en massa kontrakt med andra.

MS och Activision har redan skrivit förberedande kontrakt för hur uppgörelsen ska utföras. Det finns inget Sony kan göra nu.

Ahh så var det. Nån timme efter jag posta det så fick jag reda på vad som gäller. Inga nya kontrakt. PlayStation ägare får hoppas på att Microsoft är generösa eller köpa Xbox konsol.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

De arbetar på som vanligt till en viss grad, men de gör inte massa stora affärer nu. De enda affärer de gör nu är att gå igenom varenda detalj med MS och bygga upp kontrakten. De börjar ju inte sälja av grejer och låser in saker till andra företag mitt i en jätteuppgörelse.

Och man skriver inte exklusivitet med nån annan mitt i ett uppköp. Det säger sig självt. Och kontrakt som löper ut kommer löpa ut. Självklart.

Jag vet inte hur lagarna ser ut i USA men så länge aktien handlas på börsen är företaget skyldiga att agera för aktieägarnas bästa. Om detta innebär att gå med på en förlängning av ett kontrakt med Sony så kan det bli så.

Att börja agera för att ge fördelar åt ett företag som eventuellt blir ägare i framtiden kan vara direkt olagligt.

Ingen av oss vet hur kontrakten ser ut så alla olika scenarion är bara spekulationer.

Avstängd
Skrivet av Margy:

Jag vet inte hur lagarna ser ut i USA men så länge aktien handlas på börsen är företaget skyldiga att agera för aktieägarnas bästa. Om detta innebär att gå med på en förlängning av ett kontrakt med Sony så kan det bli så.

Att börja agera för att ge fördelar åt ett företag som eventuellt blir ägare i framtiden kan vara direkt olagligt.

Ingen av oss vet hur kontrakten ser ut så alla olika scenarion är bara spekulationer.

-Hej! Vi vill förlänga vårt kontrakt på CoD med 10 år.

-Tyvärr! Vi ligger arbete med att sälja företaget inklusive CoD. Vi kan riskera att förstöra hela affären, eller bli tvungna att omförhandla och sälja billigare. Våra aktieägare hade undrat vad vi var för jävla jubelidioter som gjorde så.

123
Skriv svar