Phil Spencer vill återuppliva spel från Activision Blizzards gamla spelkataloger

Medlem

Måste även säga att dom börjar äga en imponerande stor del av min barndom.

Medlem

Battelzone 3, Lets goooooo !

Medlem

Åhhhh en NOLF-serie Remaster och jag kan dö lycklig.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Aldrig förstått mig på att klaga om att "lägg ner gamla spel! Nytänk är viktigare!"

Så det finns alltså fler än jag som klagar på detta? Vart? Visa mig dit så är ni kvitt mig föralltid.

P.S. Den hypotetiska moderniserade versionen av ett klassiskt spel, som ska kunna se radikalt annorlunda ut från det faktiska spelet i sig bör alltså se ut ungefär som det gamla spelet?

That makes hella sense


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Spännande! Jag håller tummarna!

Medlem
Skrivet av Foldon:

NOLF, G.K. och King’s Quest kunde vara något. Spelade också Laura Bow The Colonel’s Bequest på Amiga 500.

Colonel's Bequest lirar jag för nuvarande på min uphottade A1200 - tyvärr lider det spelet (precis som många andra) av att de krashar när man har accelleratorkort. Så jag måste fixa ett annat där det går att stänga av men endå behålla extraminnet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag skulle älska en retrodoftande nytolkning av Interstate'76.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Så det finns alltså fler än jag som klagar på detta? Vart? Visa mig dit så är ni kvitt mig föralltid.

Jag kan gräva massa nyheter gällande Remakes/Remaster, där finns det flertal som klagar på det. Sa aldrig att flera klagade här, utan att jag aldrig förstått mig på det, då man kan ha fler teams för olika spel samtidigt.

Citat:

P.S. Den hypotetiska moderniserade versionen av ett klassiskt spel, som ska kunna se radikalt annorlunda ut från det faktiska spelet i sig bör alltså se ut ungefär som det gamla spelet?

That makes hella sense

Sa inte att det behöver se ungefär som det gamla spelet. Jag sa att säga Witcher skulle vara ett radikalt ändring från Baldur's Gate är fel jämförelse då ena är ARPG medan den andra är D&D med D&D-regler.

Medlem
Medlem

Blizzard hade väl gjort det själva om de hade trott på det, eller?

Medlem

Monolith äger delvis rättigheterna till No One Lives Forever och det har redan varit en massa strul kring huruvida det skulle funka att göra en uppföljare eller inte, pga att rättigheterna ligger i olika händer hos studior som antingen är nedlagda eller är uppköpta av andra. Så där tror jag inte att det kommer hända något, även om jag skulle älska en uppföljare.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Skribent
Skrivet av bluebird:

Jag skulle älska en retrodoftande nytolkning av Interstate'76.

Ge Interstate'76 till Forza Horizon teamet!!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

No One Lives Forever har jag riktigt glada minnen av. Roliga karaktärer och kul smygande med ljudlösa vapen. *Pew pew*

NuZ
Testpilot

Hexen skulle vara nice som tusan! Men sitter inte Activision även på några av 3DO’s ip? Typ som Killing Time och Heat baseball osv?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hexen....Heretic...Mageslayer. På den tiden då många inte riktigt följde lagen och speltitlarna lät som Death metal. Fina minnen 😀

Har dock alltid stört mig på att Heretic alltid glöms bort medans alla kommer ihåg Hexen.

Medlem
Skrivet av magma:

Glöm inte soldier of fortune, Heretic och magesslayer. Finns hur mycket potential som helst. Frågan är hur mycket resurser MS är villiga att lägga på dessa?

Blev inte SoF poppis mest för att man kunde skjuta bort kroppsdelar? Det var iaf det jag tyckte var fräsigt när det begav sig och jag tror aldrig jag klarade det. Var det verkligen nåt å ha?

Medlem

S.I.N.G.U.L.A.R.I.T.Y

KoP
Medlem

En remaster på Gold Rush vore ju nice. Mysigt Sierra spel där man ska ta sig till Californien för att finna sin bror.

Gillar generellt inte remasters/remakes men då gäller det enbart spel som knappt hunnit bli byxmyndiga innan det ska göras remasters, Gold Rush kom 1988 så det har åldern inne.

Medlem

Tänk på det här. Juni 2023. Då är affären klar. Fram till dess kan/får inte Microsoft göra något som påverkar Activision Blizzard över huvud taget. Och när det är klart. Vilka serier och IPn och framförallt vilka teams som vill göra något är oklart just nu. Men det skulle vara "nya" spel. Utanför kontrakt med den andra plattformen.

Medlem

Heretic 3!!
Ett bloodigt dark fantasy med massor av misär och ett gripande narrativ hade varit drömmen!!

En reboot på interstate 76 hade varit intressant också!


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Ceasar hade varit trevligt, har vagt minne av när jag körde 3:an.

Annars Alien vs Predator skulle vara trevligt och se återupplivas med "modern" grafik

Shit Ceasar hade man glömt av att det fanns. Likt dig har jag ett vagt minne av att jag hade trean eller möjligen tvåan på CD-Rom.

https://youtu.be/S0t3XuiYWGA

Medlem

Sierra on-line med Quest for Glory, Kings quest och Police quest!

Medlem
Skrivet av pjones74:

Sierra on-line med Quest for Glory, Kings quest och Police quest!

Och Torins Passage 🤣

Medlem
Skrivet av Nimin:

Shit Ceasar hade man glömt av att det fanns. Likt dig har jag sett vagt minne av att jag hade trean eller möjligen tvåan på CD-Rom.

https://youtu.be/S0t3XuiYWGA

Det är ju också det bäst citybuildern som gjort.
Finns på gog om man vill uppleva.

SOF saknar spel vars usp var att skjuta bort kroppsdelar. Det var väl kingpin och sof som konkurrerade om antalet träffpunkter på en modell

Medlem
Skrivet av Nimin:

Hexen....Heretic...Mageslayer. På den tiden då många inte riktigt följde lagen och speltitlarna lät som Death metal. Fina minnen 😀

Har dock alltid stört mig på att Heretic alltid glöms bort medans alla kommer ihåg Hexen.

Om heretic var medieval doom så var hexen "dark souls of fps".


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Blev inte SoF poppis mest för att man kunde skjuta bort kroppsdelar? Det var iaf det jag tyckte var fräsigt när det begav sig och jag tror aldrig jag klarade det. Var det verkligen nåt å ha?

Precis, men det har några minnesvärda banor som t ex tågbanan och en bra story för att vara ett fps. Jag har varvat det några gånger och även om det inte är ett mästerverk är det ett klassiskt fps rakt igenom.

Fz har recenserat det för 21 år sedan https://www.fz.se/recension/818-soldier-of-fortune


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ett nytt Kings Quest tack

Medlem

NOLF så klart! GuitarHero också

Medlem
Skrivet av Novdid:

Ett storydrivet FPS i Starcraft-världen där man får lira som en Marine. Helst inte gjort av Blizzard med en tung atmosfär som påminner om cutscenes i Starcraft 1 och Brood War hade ju varit trevligt. Potentialen att göra något som påminner om både Halo och AvP finns om det görs rätt.

Detta gillar jag!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Davisx3m:

Ett nytt Kings Quest hade varit kul. Senaste Re-booten var helt okej, men tror det finns mycket större potential.

Detta hade jag också gärna sett. Något nytt i Sierras gamla quest-serie hade varit en höjdare.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Skriv svar