Skärmdumpar från spel
Hitta en stuga i Breakpoint som hade en udda cut-out i väggen. : )
https://i.imgur.com/VHcBSwu.jpg
Just ansiktsanimationerna är nog det som imponerar mest.
Mun-syncet är också individuellt, beroende på om man har Japanskt eller Engleskt tal, vilket är jävligt häftigt.
Alla scener är makalöst snyggt regisserade också.
Tror inte jag njutit så här mycket av ett spels cutscenes sedan Metal Gear Solid 3, som har väldigt liknande stil.
Hela kompositionen i FF7R får dom till riktigt bra med fantastisk ljus och färgsättning, skärpedjup, partikelleffekter osv.
Sanslöst imponerad! 😃
Det finns många spel som är riktigt snygga i den här tråden.
Men Fallout 76 måste nog knycka ett slags pris för hur in i h*lvete fult det är.
Eftersom det gled såpass dåligt av någon outgrundlig anledning så drog jag ned alla inställningar till absolut lägsta
och förväntade mig bättre prestanda... but NOPE!
~45fps, för ett spel som ser ut som en påse LEGO. Och kolla på vattnet.....
Det är inte mycket idag som ser såhär dåligt ut när man drar ned reglagen... det måste ju ändå vara någon slags bedrift.
Tycker inte det är helt fult, men visst grafiken är förlådrad. Använder nästan samma grafik och motor som fyran, kanske har lite längre view distance än fallout 4. Motorn är så gammal så man måste ändra i konfig filen för att ha bättre fps. Annars tror spelet att man kör med en single core CPU. Har satt min max fps på 144 och ligger runt där, om jag hamnar över det så får jag andra buggar. Som tex om man kommer upp i 200 fps så kan man inte röra sig i power armor.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
Tycker inte det är helt fult, men visst grafiken är förlådrad. Använder nästan samma grafik och motor som fyran, kanske har lite längre view distance än fallout 4. Motorn är så gammal så man måste ändra i konfig filen för att ha bättre fps. Annars tror spelet att man kör med en single core CPU. Har satt min max fps på 144 och ligger runt där, om jag hamnar över det så får jag andra buggar. Som tex om man kommer upp i 200 fps så kan man inte röra sig i power armor.
https://i.imgur.com/43vSwAO.png
https://i.imgur.com/jM8Ew0z.jpg
https://i.imgur.com/fshNJ4h.png
https://i.imgur.com/7b3wtOh.png
https://i.imgur.com/s4aiJEW.png
Jag har hört mycket genom åren att Bethesda är dåliga på att göra ett helt och fungerande spel... men det här...
Fick Fallout 76 som en plojig present av en kompis för att vi skulle köra nåt utöver det vanliga tillsammans.
Trots att jag inte lagt en krona på spelet så känner jag mig berövad... rånad på min tid typ.
Sitter med ganska hyfsad hårdvara och kan rulla de flesta spel, långt över 100-sträcket (RTX 2080, i7 8086k, 32gb RAM med 170hz g-sync-monitor).
Men alltså... det här spelet... det kan ju inte vara lagligt att sälja ett spel som är så trasigt som det här.
Man sitter mestadels i configfiler å lallar runt, mer än att köra själva spelet. 💩
Återupplever känslan som när Crysis var nytt...
Kan inte för mitt liv nå över 80fps (förutom inomhus där det skjuter upp i 220fps emellanåt), utan bilderna åker som den sjukaste berg-å-dalbanan upp å ner i utomhusmiljöerna. Oftast ligger eländet å kryper på 45-55 sträcket (oavsett inställnig), vilket är helt jävla bisarrt. Skakar huvet åt grafiska grejer såsom att de har lagt DoF ovanpå vatten-reflektionerna... Och SSR som är helt otroligt fläng. Reflektionerna ska väl försvinna när man tittar upp ifrån vattnet och inte tvärt om. Även skuggor verkar vara ScreenSpace-baserade och växlar mellan olika detaljnivåer när man bara börjar titta åt ett visst håll....
Kan man få ta del av en kopia av configfilen? (Klistra in texten i en
spoilertag
kanske?
Edit, såg din signatur och bara skrattar högt att det rullar i lite över 140fps. Det är bannemej nytt rekord.
Ett 3090 i kombo med 5950x och snabbt RAM... ~140fps.... Jösses amalia. 😆 Bra jobbat Bethesda!!
@Razken Här har du konfigen för display settings. Kanske får ändra på upplösningen, jag kör på 4k.
[Display]
iMaxAnisotropy=16
fShadowDistance=120000.0000
fDirShadowDistance=120000.0000
iShadowMapResolution=2048
uiShadowFilter=3
uiOrthoShadowFilter=3
fBlendSplitDirShadow=48.0000
iMaxFocusShadows=4
iMaxDecalsPerFrame=100
iMaxSkinDecalsPerFrame=25
bVolumetricLightingEnable=1
bSAOEnable=1
uWaterShadowFilter=3
iVolumetricLightingTextureQuality=2
iSize H=2160
iSize W=3840
iLocation X=0
iLocation Y=0
bFull Screen=1
bBorderless=1
iGraphicPreset=0
uShadowExpirationMS=5000
uPointLightShadowMapMaxResLog2=10
fShadowBiasScale=1.0000
iDirShadowSplits=4
fTessFactorMaxDistanceScale=500.0000
fTessFactorMinDistanceScale=100.0000
flocalShadowMapHalveEveryXUnit=750.0000
fLeafAnimDampenDistEnd=4600.0000
fLeafAnimDampenDistStart=3600.0000
iMaxFocusShadowsDialogue=4
bComputeShaderDeferredTiledLighting=1
uFaceGenTextureResolution=1024
uPipboyTargetHeight=700
uPipboyTargetWidth=876
sAntiAliasing=TAA
iTiledLightingMinLights=10
fRainOccProjRadiusRejectionSize=0.0100
fRainOccObjRejectionSize=100.0000
fSMProjRadiusRejectionSize=0.0200
fSMObjRejectionSize=250.0000
uSMObjRejectionSplit=2
bEffectShaderAllowPBRShadows=1
iPresentInterval=0
bTopMostWindow=0
bMaximizeWindow=0
iAdapterOutputIndex=0
iAdapterIndex=0
bAllowShadowcasterNPCLights=0
iScreenShotIndex=0
fMaxFocusShadowMapDistance=450.0000
fDepthOfField=10.0000
fDefaultWorldFOV=105.0000
bFadeInCulledGeometries=1
fDepthOfFieldWST=0.0000
sD3DDevice=
bShowOtherPlayersNames=1
fConversationHistorySize=4.0000
Edit: Du kan gå efter denna guiden också för ännu mer fps. https://www.youtube.com/watch?v=byE4qyx8kwA
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
@Razken Här har du konfigen för display settings. Kanske får ändra på upplösningen, jag kör på 4k.
[Display]
iMaxAnisotropy=16
fShadowDistance=120000.0000
fDirShadowDistance=120000.0000
iShadowMapResolution=2048
uiShadowFilter=3
uiOrthoShadowFilter=3
fBlendSplitDirShadow=48.0000
iMaxFocusShadows=4
iMaxDecalsPerFrame=100
iMaxSkinDecalsPerFrame=25
bVolumetricLightingEnable=1
bSAOEnable=1
uWaterShadowFilter=3
iVolumetricLightingTextureQuality=2
iSize H=2160
iSize W=3840
iLocation X=0
iLocation Y=0
bFull Screen=1
bBorderless=1
iGraphicPreset=0
uShadowExpirationMS=5000
uPointLightShadowMapMaxResLog2=10
fShadowBiasScale=1.0000
iDirShadowSplits=4
fTessFactorMaxDistanceScale=500.0000
fTessFactorMinDistanceScale=100.0000
flocalShadowMapHalveEveryXUnit=750.0000
fLeafAnimDampenDistEnd=4600.0000
fLeafAnimDampenDistStart=3600.0000
iMaxFocusShadowsDialogue=4
bComputeShaderDeferredTiledLighting=1
uFaceGenTextureResolution=1024
uPipboyTargetHeight=700
uPipboyTargetWidth=876
sAntiAliasing=TAA
iTiledLightingMinLights=10
fRainOccProjRadiusRejectionSize=0.0100
fRainOccObjRejectionSize=100.0000
fSMProjRadiusRejectionSize=0.0200
fSMObjRejectionSize=250.0000
uSMObjRejectionSplit=2
bEffectShaderAllowPBRShadows=1
iPresentInterval=0
bTopMostWindow=0
bMaximizeWindow=0
iAdapterOutputIndex=0
iAdapterIndex=0
bAllowShadowcasterNPCLights=0
iScreenShotIndex=0
fMaxFocusShadowMapDistance=450.0000
fDepthOfField=10.0000
fDefaultWorldFOV=105.0000
bFadeInCulledGeometries=1
fDepthOfFieldWST=0.0000
sD3DDevice=
bShowOtherPlayersNames=1
fConversationHistorySize=4.0000
Dra mig på en liten vagn!
Visst glider det hutlöst mycket bättre! 😁 Nu kanske man står ut med med spelet när de inte rullar som en påse chips.
Tackar!
Edit, ropade tydligen hej för tidigt. Begav mig mot ett par hus för att bencha lite och då dippa bergådalbanan ner igen.... aja, lite bättre när man springer i skogen iaf. 😂
The Turing Test (PS5 (PS4, bakåtkompatibelt)):
https://i.postimg.cc/JhbKxvMp/CC22-E4-E7-AE1-B-4564-B14-A-8-F...
https://i.postimg.cc/wMBV6BJr/B051-F211-FF3-E-425-D-A0-DC-A5-...
https://i.postimg.cc/GtSj91xm/1070-FFEF-8-CEA-4878-AD00-02441...
https://i.postimg.cc/HxzzDMJ5/0662-A478-7979-4572-982-F-106-C...
Läckra bilder!
Jag verkar ha nån j*vla nojja på snyggt ljussatta korridorer.
Kommer på mig själv granska dessa lite extra noga. 😁 Måste kolla upp spelet också, verkar intressant!
Här kommer några av mina favorit-korridorer i DOOM 2016:
Läckra bilder!
Jag verkar ha nån j*vla nojja på snyggt ljussatta korridorer.
Kommer på mig själv granska dessa lite extra noga. 😁 Måste kolla upp spelet också, verkar intressant!
Här kommer några av mina favorit-korridorer i DOOM 2016:
https://i.imgur.com/BwNTNP4.jpg
https://i.imgur.com/vKW977d.jpg
https://i.imgur.com/KYwF3kN.jpg
https://i.imgur.com/UYfBvXd.jpg
Riktigt fina bilder du skakat fram också! Förstår verkligen vad du pratar om, det där är helt enkelt fantastisk ljussättning. 🙂
Edit:
På tal om spelet förresten - The Turing Test är en förstapersonspusslare i stil med Portal, men utan portaler och humor. Spelets fokus ligger istället, än så länge åtminstone, på någon sorts försök att vara filosofiskt. Dialogen är dock lite småspretig och handlingen är ytligare än den vill vara. Jag har iofs endast kommit halvvägs så det kan ju ändras med tiden.
Konsolgubbe
Mycket gräs att ta hand om.
Tömningen råkade bli på fel sida, mitt bland solrosorna
Hönsens behöver mat, 2 säckar blev tungt för den lilla traktorn.
Skördning av vete
Det tog hela dagen att jobba med höet efter skördarn
The Turing Test (PS5 (PS4, bakåtkompatibelt)):
Ett halvkompetent spel vars pusseldesign dessvärre inte når upp till mästerverk som Portal och Talos Principle. Storymässigt tog det sig dock, och i slutändan centrerar det kring moral på ett intressant och intelligent sätt (även om det presenteras aningen platt och innehåller ett plot hole eller två).
Konsolgubbe
Vilket spel ?
Vilket spel ?
Star Citizen
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
Verkligen grymt hur dom har lyckats fånga atmosfären från filmerna med absolut förstklassig grafik.
Väldigt ironiskt att Battlefront 2015 är det snyggaste spelet DICE någonsin gjort (och Mirror's Edge från 2008).
Och typ den bästa moderna kantutjämnings-implementeringen jag sett. Allt ser väldigt skarpt och fint ut trots att det är "TAA" som används. Annars brukar den metoden se väldigt suddig ut, både i rörelse och även när man står still (Halo Infinite är praktexempel!).
Jag imponeras över att de skippat all hysterisk bloom, lensflares och övermättade färger som sedan följde i både Battlefront 2 och Battlefield-titlarna.
Ljussättningen är helt makalöst snygg!
Gillar verkligen det realistiska utseendet de har lyckats få fram.
Tycker även att det är lite komiskt att ett över sex år äldre spel, slår ut det här andra rymd-spektaklet med råge.
Halo Infinite ser inte så himla bra ut ärligt talat. Väldigt blekt och det är ganska mycket detaljrikedom som jag tycker fattas.
Tycker de borde kunna lagt mer krut på världen man rör sig i då det inte förekommer några andra slags landskap än det på bilden.