Rainbow Six Extraction

Medlem

Bra att jag har Game pass (inte fanboy för det spelar PS också). Laddade hem och kände direkt inget för mig och avinstallerade.

Medlem

Blev positivt överraskad då jag provade spelet med några polare. Kommer nog kunna få ihop ett tiotal timmar av underhållning. Men hade känts mer lämpligt som en 200-300 kronors expansion till Siege.

Får 3/5 hittills, har låst upp bana 3/4.

Medlem
Skrivet av rosski:

Blev positivt överraskad då jag provade spelet med några polare. Kommer nog kunna få ihop ett tiotal timmar av underhållning. Men hade känts mer lämpligt som en 200-300 kronors expansion till Siege.

Får 3/5 hittills, har låst upp bana 3/4.

Känner samma sak, ska bara hitta folk att spela med.
Riktigt kul och utmanande när man kommit förbi första mapsen och inte längre kan gå in Gunz Blaziing.
Blivit rejält skrämd ett par gånger också

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Ska försöka vara snäll här... Men publicerar man en sådan här recension så får man ta kritiken.
Rubriken borde vara "spelet jag personligen inte ville ha så då tänker jag såga det vare sig det är bra eller inte"

Extraction är en fortsättning på R6 Siege eventet Outbreak som kom i mars 2018.
Det var extremt omtyckt (även om jag personligen inte va impad) så när du säger att ingen ville ha det, så ljuger du! Bara för att du själv inte gillar konceptet.
Jag vet att recensioner är personliga åsikter, men detta va ju bara löjligt.
Trodde att spelet skulle vara en svag 3/5 men efter den beskrivning du gett så verkar det vara en stabil 4/5.

Någon som vet om det finns en recension som kan beskriva spelet och är skriven av en kompetent människa nånstans?

Du har en del bra poänger. Responsen har väl minst sagt varit ganska mild och många har önskat sig mer (eller något annat) av vad som erbjudits. Jag har kanske inte sett att spelet fått så lågt som en motsvarande 2/5 i betyg, men sen är det ju ganska stor skillnad på betyget 3/5 jämfört med 2/5, så denna måttstock som FZ använder är kanske lite svår att använda i vissa situationer. Men om man ger ett lågt betyg ska man ju oavsett betygssystem ha en bra motivering förstås. Du har en poäng med att författaren här kunde utveckla mer varför spelet inte är någon stor höjdare enligt honom och inte endast hänvisa till sina egna förväntningar på det underliggande temat i Rainbowsix-serien, men att antyda att han är inkompetent för den sakens skull är ju helt onödigt, så jag anser att vi kan vara mer konstruktiva. Detta är nog min enda kritik mot din kommentar.

Jag ger din kommentar 6/10 i betyg!

/er kommentarsrecensent HerrPuffy

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Du har en del bra poänger. Responsen har väl minst sagt varit ganska mild och många har önskat sig mer (eller något annat) av vad som erbjudits. Jag har kanske inte sett att spelet fått så lågt som en motsvarande 2/5 i betyg, men sen är det ju ganska stor skillnad på betyget 3/5 jämfört med 2/5, så denna måttstock som FZ använder är kanske lite svår att använda i vissa situationer. Men om man ger ett lågt betyg ska man ju oavsett betygssystem ha en bra motivering förstås. Du har en poäng med att författaren här kunde utveckla mer varför spelet inte är någon stor höjdare enligt honom och inte endast hänvisa till sina egna förväntningar på det underliggande temat i Rainbowsix-serien, men att antyda att han är inkompetent för den sakens skull är ju helt onödigt, så jag anser att vi kan vara mer konstruktiva. Detta är nog min enda kritik mot din kommentar.

Jag ger din kommentar 6/10 i betyg!

/er kommentarsrecensent HerrPuffy

Personligen kan jag känna med nuvarande betygssystem att det blir lite som du antyder. Skillnaden mellan olika poäng på skalan 0-5 , om man tänker att noll är ospelbart (Cyberpunk till ps4 kändes ospelbart när det släpptes), känns lite för stor.
Skulle gärna ha betygsystemet 1-10 för att börja med halva poäng känns inte som någon förbättring. Ja så tycker jag iaf. 🙂
Redigerat: har även läst FZs förklaring om sitt betygsystem. Vissa siter har betyg 1-10 och FZ anser att det gått inflation i det systemet. Jag förstår. Dock gillar jag inte betyg 1-5 för det påminner mig om min skoltid vilket är för laddat för att gå närmre in på här. Så känslomässigt och personligt är min anledning till att jag vill ha 1-10 på FZ.😉
Dessutom kan ju FZ börja om med betygsystem 1-10 och dra ner på inflationstakten genom att visa att man minsann är bäst på betygsättning.

Skribent
Skrivet av herrPuffy:

Du har en del bra poänger. Responsen har väl minst sagt varit ganska mild och många har önskat sig mer (eller något annat) av vad som erbjudits. Jag har kanske inte sett att spelet fått så lågt som en motsvarande 2/5 i betyg, men sen är det ju ganska stor skillnad på betyget 3/5 jämfört med 2/5, så denna måttstock som FZ använder är kanske lite svår att använda i vissa situationer. Men om man ger ett lågt betyg ska man ju oavsett betygssystem ha en bra motivering förstås. Du har en poäng med att författaren här kunde utveckla mer varför spelet inte är någon stor höjdare enligt honom och inte endast hänvisa till sina egna förväntningar på det underliggande temat i Rainbowsix-serien, men att antyda att han är inkompetent för den sakens skull är ju helt onödigt, så jag anser att vi kan vara mer konstruktiva. Detta är nog min enda kritik mot din kommentar.

Jag ger din kommentar 6/10 i betyg!

/er kommentarsrecensent HerrPuffy

Tack, jag uppskattar konstuktiv kritik och tar med mig att jag ska vara lite tydligare i framtiden. La även till några meningar för att försöka förtydliga. Sen är ju betygsystem alltid svårt. Jag hade spelet som en 3a ett tag, men när jag spelat några timmar så frågade jag mig själv om jag skulle fortsätta spela om jag inte recenserade spelet. Svaret blev "nej", och då kände jag att jag inte kan ge spelet "godkänt" som en 3:a innebär för mig.

Trevligt att du tar dig tid att läsa i alla fall!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Över45:

Personligen kan jag känna med nuvarande betygssystem att det blir lite som du antyder. Skillnaden mellan olika poäng på skalan 0-5 , om man tänker att noll är ospelbart (Cyberpunk till ps4 kändes ospelbart när det släpptes), känns lite för stor.
Skulle gärna ha betygsystemet 1-10 för att börja med halva poäng känns inte som någon förbättring. Ja så tycker jag iaf. 🙂
Redigerat: har även läst FZs förklaring om sitt betygsystem. Vissa siter har betyg 1-10 och FZ anser att det gått inflation i det systemet. Jag förstår. Dock gillar jag inte betyg 1-5 för det påminner mig om min skoltid vilket är för laddat för att gå närmre in på här. Så känslomässigt och personligt är min anledning till att jag vill ha 1-10 på FZ.😉
Dessutom kan ju FZ börja om med betygsystem 1-10 och dra ner på inflationstakten genom att visa att man minsann är bäst på betygsättning.

Intressant! Ja, det där med inflation låter rimligt Kanske har det varit nån artikel om det för länge sen här på fz, för det känns som att vissa av dom sakerna du skriver om känns bekanta! Jag kan tänka mig att en recensent nästan får tänka mer när den jobbar med FZ:s betygssystem innan han eller hon kommer fram till huruvida det ska vara en 2a, 3a eller 4a, etc.. Man blir ju tvungen att sätta sig in i vilka fördelar och nackdelar som finns och väga dom mot varandra innan man drar en slutsats! Det är ju ganska få siffror att välja mellan, så det kan ju kanske vara något positivt ibland för analysen när man inte upplever det som tydligt vilken siffra i betyg ett spel ska ha Men håller nog med om att ett betygssystem från 1-10 vore bäst i många fall.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tack, jag uppskattar konstuktiv kritik och tar med mig att jag ska vara lite tydligare i framtiden. La även till några meningar för att försöka förtydliga. Sen är ju betygsystem alltid svårt. Jag hade spelet som en 3a ett tag, men när jag spelat några timmar så frågade jag mig själv om jag skulle fortsätta spela om jag inte recenserade spelet. Svaret blev "nej", och då kände jag att jag inte kan ge spelet "godkänt" som en 3:a innebär för mig.

Trevligt att du tar dig tid att läsa i alla fall!

A tack för svaret Ja, vilket betygssystem som används eller vad betyget blir i slutändan är ju inte hela världen enligt mig, men det kan ju bli svårt ibland att argumentera för varför ett spel ska ha ett visst betyg. Bra recension annars

Medlem

Jag har spelat sedan det släpptes på gamepass och har haft riktigt roligt med spelet. Igår testade jag med en kompis för första gången efter att ha kört med randoms bara och då blev det såklart ännu roligare. Tycker detta spel får oförtjänt mycket skit och tror inte det hade fått det om dom utelämnat Tom Clancy i namnet och bara kallat det för Extraction eller nåt, spel idéen är riktigt rolig!

Skribent
Skrivet av magma:

Detta jag var rädd för, rainbow six har tappat sin identitet.

Frågan är om de kan hitta tillbaka till den nu, när andra tar över stafettpinnen. Tänker på Ready or Not etc.


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Johan Olander:

Frågan är om de kan hitta tillbaka till den nu, när andra tar över stafettpinnen. Tänker på Ready or Not etc.

Måste ta mig för och testa det spelet. Ser ju riktigt bra ut.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Måste ta mig för och testa det spelet. Ser ju riktigt bra ut.

Samma här! Säg till om du skaffar det, så kan vi vara taktiska tillsammans.


signatur

I am the black wizards.

Skribent
Skrivet av Johan Olander:

Samma här! Säg till om du skaffar det, så kan vi vara taktiska tillsammans.

Absolut! Kanske fler på forumet som vill vara med också


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Nu när jag har spelat spelet en vecka så är spelet en stabil 4/5.
Jämfört med de anda nya Coop spel som släppts, back 4 blood och alien fireteam elite, så är detta helt klart bäst.
kul mekanik så det känns om man dör. Man vill inte ta skada heller för det påverkar de närmaste omgångarna.
Har bara kört i de två första städerna än men gillar banorna so far.
Har inte spelat med matchmaking eller på några värre svårighetsgrader än men jag antar att det är då som kommunikationen sätts på prov.
Det enda som jag klagar på just nu är att det är lite för få gubbar (men jag antar att de kommer fler) samt att vissa operatörer är helt klart bättre än andra. Men lite obalans är det alltid i början på dessa spel.

Något som slog mig nu är hur förvånansvärt buggfritt spelet är. Hade ett problem med musen i menyerna första gången jag spelade men inget efter det.
Sen vill jag gärna att de lägger in en "cancel matchmaking" knapp.
Har hänt flera gånger som man startar en bana med en polare och just då kommer en annan online. Lite irriterande bara.

Men ett riktigt bra spel om du har 2 att spela med.

123
Skriv svar