Uncharted: Legacy of Thieves Collection får lanseringstrailer

Robot
Uncharted: Legacy of Thieves Collection får lanseringstrailer

På fredag är det dags, men bara på Playstation 5.

#Naughty-dog, #Uncharted-legacy-of-thieves


It's not a lake, it's an ocean

Hoppa, klättra och putta lådor. Upprepa.

Nej, jag är faktiskt inte sugen på att spela om något av dessa spel. Tiden har sprungit ifrån Uncharted. Men visst är de tekniskt imponerande fortfarande.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

KoP
Medlem

6 år gammalt och redan dags för en remaster? 🙄 Kan nog spela om det på PS4'an om jag blir sugen.

Medlem

Snyggt redan på PS4, så förstår inte varför man skulle skaffa detta. Är det någon som missat att spela dem hade dock rekommendaterat ett köp.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ruffles:

Hoppa, klättra och putta lådor. Upprepa.

Nej, jag är faktiskt inte sugen på att spela om något av dessa spel. Tiden har sprungit ifrån Uncharted. Men visst är de tekniskt imponerande fortfarande.

Förstår vad du menar men storyn man spelar för. Kliar Indiana jones nerven


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Till alla som inte förstår varför det uppdateras till ps5 är för att spelen kommer till pc.

Medlem

Haha, fan vilket gnäll och oförstående. Hur svår är det att förstå.. Finns fortfarande folk som inte lirat det som säkert skulle vilja lira det på PS5 och PC. Sony ser väl hur mycket pengar de drar in på sina PC portar. Megalogiskt!

Medlem

Jag är rätt nybliven PS4ägare. Gillar Tombraiderspelen på Xbox...så då är Uncharterdspelen något för mig (även om just det här är en remaster till ps5)?

Edit: hittade det här: https://www.webhallen.com/se/product/170497-Uncharted-4-A-Thi...


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

NuZ
Testpilot
Skrivet av demagog:

Jag är rätt nybliven PS4ägare. Gillar Tombraiderspelen på Xbox...så då är Uncharterdspelen något för mig (även om just det här är en remaster till ps5)?

Edit: hittade det här: https://www.webhallen.com/se/product/170497-Uncharted-4-A-Thi...

Tomb raider är mörkare och mer seriöst. Uncharted är mera lättsam action-äventyr men tror verkligen du kommer gilla det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Tomb raider är mörkare och mer seriöst. Uncharted är mera lättsam action-äventyr men tror verkligen du kommer gilla det

.. men inte lika lättsamt som Just Causespelen hoppas jag? De var för mycket för mig. Nåväl, det blir ett köp, tack!


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Spelade igenom Lost legacy i helgen för första gången sedan det släpptes. Gameplay börjar bli föråldrat och lite repetitivt, men miljöerna, storyn och snacket mellan karaktärerna är fortfarande svårslagna!

KoP
Medlem
Skrivet av Deekar:

Haha, fan vilket gnäll och oförstående. Hur svår är det att förstå.. Finns fortfarande folk som inte lirat det som säkert skulle vilja lira det på PS5 och PC. Sony ser väl hur mycket pengar de drar in på sina PC portar. Megalogiskt!

Absolut logisk att en bransch vill tjäna pengar, dock tråkigt att kreativitet och nyskapande inte prioriteras.

Och det där med att göra remasters/remakes bara för att man ska "tänka på dom stackarna som har missat och aldrig upplevt ett visst spel" köper jag inte. Isåfall skulle spelbranschen kunna välja ut en 400-500 gamla spel och harva dem om och om igen för det kommer ju alltid en ny generation människor. Det vore väl det mest logiska?

Medlem
Skrivet av KoP:

Absolut logisk att en bransch vill tjäna pengar, dock tråkigt att kreativitet och nyskapande inte prioriteras.

Och det där med att göra remasters/remakes bara för att man ska "tänka på dom stackarna som har missat och aldrig upplevt ett visst spel" köper jag inte. Isåfall skulle spelbranschen kunna välja ut en 400-500 gamla spel och harva dem om och om igen för det kommer ju alltid en ny generation människor. Det vore väl det mest logiska?

Spelen ska släppas till pc så bara naturligt att ps5 får en uppgradering också av spelen.

Hade dom inte gjort det utan bara uppdaterat till pc så hade du säkert gnällt på det istället.

Medlem
Skrivet av KoP:

Absolut logisk att en bransch vill tjäna pengar, dock tråkigt att kreativitet och nyskapande inte prioriteras.

Och det där med att göra remasters/remakes bara för att man ska "tänka på dom stackarna som har missat och aldrig upplevt ett visst spel" köper jag inte. Isåfall skulle spelbranschen kunna välja ut en 400-500 gamla spel och harva dem om och om igen för det kommer ju alltid en ny generation människor. Det vore väl det mest logiska?

Fast folk ha ju velat ha spelen på PC 🤷🏼‍♂️ Så ganska logiskt att man remastrar dom samtidigt som man ändå ska porta dem till PC. God of War visade ju va en lysande portning dessutom.

Medlem
Skrivet av Raider:

Snyggt redan på PS4, så förstår inte varför man skulle skaffa detta. Är det någon som missat att spela dem hade dock rekommendaterat ett köp.

Om jag minns rätt så kostar det typ bara en hundring att uppgradera om du redan äger spelen på PS4. Tror även att man endast behöver äga ett av spelen för att kunna köpa denna version för en hundring. Så det finns garanterat spelare som känner att det är värt att uppgradera. Sen får man väl lite bättre grafik, 60fps och adaptive triggers vilket säkert tilltalar några.

Skrivet av demagog:

Jag är rätt nybliven PS4ägare. Gillar Tombraiderspelen på Xbox...så då är Uncharterdspelen något för mig (även om just det här är en remaster till ps5)?

Spelen likheter men enligt mig är Uncharted bättre på alla plan. Det du får i Uncharted är mycket bättre grafik (UC4 och Lost Legacy), bättre karaktärer/röstskådespeleri, bättre vapenkänsla, bättre story med mera. Detta är dock bara min egna åsikt. Det du inte får i Uncharted är jaga vilda djur, upptäcka "tombs" och springa runt i öppna områden och samla på saker lilt ett Ubisoft-spel. Detta är bara positivt enligt mig, men är säkert negativt för andra.

Medlem
Skrivet av KoP:

Absolut logisk att en bransch vill tjäna pengar, dock tråkigt att kreativitet och nyskapande inte prioriteras.

I det här fallet behöver man nog inte oroa sig. ND jobbar ju redan för fullt på nåt nytt. Förmodar att de satt en mindre del av teamet på utvecklingen sen är det ju Iron Galaxy som sköter PC-porten.

Jag gillade båda spelen väldigt mycket men kände mig ganska mätt när jag för ett tag sen drog ner och testade The lost legacy igen. Kul för nya spelare dock.

Medlem
Skrivet av Mr_Drake:

Om jag minns rätt så kostar det typ bara en hundring att uppgradera om du redan äger spelen på PS4. Tror även att man endast behöver äga ett av spelen för att kunna köpa denna version för en hundring. Så det finns garanterat spelare som känner att det är värt att uppgradera. Sen får man väl lite bättre grafik, 60fps och adaptive triggers vilket säkert tilltalar några.

Spelen likheter men enligt mig är Uncharted bättre på alla plan. Det du får i Uncharted är mycket bättre grafik (UC4 och Lost Legacy), bättre karaktärer/röstskådespeleri, bättre vapenkänsla, bättre story med mera. Detta är dock bara min egna åsikt. Det du inte får i Uncharted är jaga vilda djur, upptäcka "tombs" och springa runt i öppna områden och samla på saker lilt ett Ubisoft-spel. Detta är bara positivt enligt mig, men är säkert negativt för andra.

Tack, har köpt nu och får det imorgon enligt Webhallen. Det hade ju varit tråkigt om Tombraider, Unchartered samt Horizon alla har exakt samma spelmekanik (om vi tar tre spel som jag tror liknar varandra lite. )
Jag är inte en samlarperson men jag fattar vad du menar med "ubisoft-spel".


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Spelade igenom Drake collection i Jul i förberedelse för denna remaster. Från vad jag har hört om Legacy of thieves så kommer de bli en fenomenal upplevelse. Naughty Dog skiner som bäst med sömnlösa animationer och välskrivna karaktärer.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

sömnlösa animationer

Och det är ingen dålig bedrift, med tanke på att animationer inte direkt är kända för att inte kunna sova.

Medlem
Skrivet av Quenya_92:

Och det är ingen dålig bedrift, med tanke på att animationer inte direkt är kända för att inte kunna sova.

neeeeeej stavfel sömlös*

Medlem
Skrivet av KoP:

6 år gammalt och redan dags för en remaster? 🙄 Kan nog spela om det på PS4'an om jag blir sugen.

Ja fast nu är det ju högre frame-rate och det köper jag gärna.

Frame-rate>Grafik


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Uncharted 4 har jag ingen lust till att spela igen men lost legacy vore kul men då man måste köpa båda för att kunna spela ett av dem så skiter jag nog i det helt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Uncharted 4 har jag ingen lust till att spela igen men lost legacy vore kul men då man måste köpa båda för att kunna spela ett av dem så skiter jag nog i det helt.

Äger du Uncharted 4 så kan du uppgradera och då får du Lost legacy.

Självklart blir det en uppgradering för en ynka hunka!

Fan vad lik Drake är Jeremy Renner


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Äger du Uncharted 4 så kan du uppgradera och då får du Lost legacy.

ah nice.. Det kan det kanske vara värt iofs!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

signatur

Nothing is power without Control

1
Skriv svar