EA är inte nöjda med Battlefield 2042 – Kan bli free-to-play

Medlem

Jag har i varje fall haft kul med spelet i co-op med mina vänner mot dom onda bottarna. Önskar att man kunde vara några fler i en squad dock.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av wingman92:

Jo förändringar kan va bra men inte när vi får mindre och mindre för våra pengar efter varje spel, de som slog mig mest va ljudet är rent kattskit vart som shockad, startade upp bf5 och bf1 för att dubblekolla och ja ljudet är helt katastrof igemförelse, till och med bc2 har 10 gånger bättre ljud än 2042.

Utveckla gärna vad du menar med att vi får mindre för våra pengar för varje spel?

Håller inte med om att ljudet var dåligt i BF1 och BFV. Jag kör med ett gediget surround-system och kan ofta höra när ljudmixen i ett spel inte är prioriterat. Tycker att DICE gjorde ett bra job.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inget illa menat men smått komiskt när många är besvikna på EA och spelet.
Det här spelet fick allmänheten både test spela innan release och blev sågat och uppmanat att inte förboka/köpa här på FZ av många.
Endå är verkar det just det en hel del gjort och nu är besvikna.

Ja, man börjar ju undra ibland. Grupptryck kanske? När folk skriver "förköp inte spel" och de gör det iaf och sen klagar på internet är spelet är dåligt så får man ju nästan skylla sig själv...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av justhitx:

Skulle inte röra det här även om det var gratis, är så jäkla trött på EA överlag nu.

Det är DICE, inte EA, som gör detta spelet. EA är "bara" distributören. EA har en viss skuld, men det är inte dem som utvecklat skiten.

Skrivet av Molotov:

Inget illa menat men smått komiskt när många är besvikna på EA och spelet.
Det här spelet fick allmänheten både test spela innan release och blev sågat och uppmanat att inte förboka/köpa här på FZ av många.
Endå är verkar det just det en hel del gjort och nu är besvikna.

Typiskt mänskligt beteende. Politik fungerar på exakt samma sätt.


signatur

I drank what?

Medlem

Huvudmakarna hos DICE borde säga upp sig och bilda en ny spelstudio. EA har enbart sig själva att skylla.

Skrivet av Mirage:

Det är DICE, inte EA, som gör detta spelet. EA är "bara" distributören. EA har en viss skuld, men det är inte dem som utvecklat skiten.

Typiskt mänskligt beteende. Politik fungerar på exakt samma sätt.

Hur menar du? Det är väl uppenbart att EA har synpunkter på utvecklingen under dess gång och ställer krav? Nämn ett moderbolag som inte bryr sig ett skvätt om sina undersåtar?


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är DICE, inte EA, som gör detta spelet. EA är "bara" distributören. EA har en viss skuld, men det är inte dem som utvecklat skiten.

Typiskt mänskligt beteende. Politik fungerar på exakt samma sätt.

Nej, EA är inte bara distributören, dom äger DICE. Och som både ägare och distributör så har dom mer att säga till om än DICE själva har.

Skrivet av FRULZ:

Huvudmakarna hos DICE borde säga upp sig och bilda en ny spelstudio. EA har enbart sig själva att skylla.

Hur menar du? Det är väl uppenbart att EA har synpunkter på utvecklingen under dess gång och ställer krav? Nämn ett moderbolag som inte bryr sig ett skvätt om sina undersåtar?

Det har dom redan gjort, heter Embark Studios.

Medlem

Jag skit förbannad, jag köpte ultimate edition för vad? En grattis spel och steam vägrar ge refund jadu kanske har 122tim men slutade spela för trött på skitet besviken och arg fan skit inga banor inget man blir hookt på som good old days spelade bf varjedag flera månader, denna jadu tröttna!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är DICE, inte EA, som gör detta spelet. EA är "bara" distributören. EA har en viss skuld, men det är inte dem som utvecklat skiten.

EA har nog mer än viss skuld. Se bara vad de gjorde med Dead Space och Visceral.

Medlem

Det finns ett snorbra "nytt" Battlefieldspel, problemet är att det heter Hell let loose.

-50 vs 50 players
-Extremt taktiskt
-6 personer squad
-Rått och brutalt
-Du blir belönad för att spela smart och flankera fienden.
-Sjukt bra gunplay och ljud

Att det gick snett efter BF3 och BF4 är bara tragiskt, men hela det gänget sitter ju på Embark nu och utvecklar Arc Raiders.

Medlem
Skrivet av justhitx:

EA har nog mer än viss skuld. Se bara vad de gjorde med Dead Space och Visceral.

Ditt exempel har många, många år på nacken.

Skrivet av Avalanche-swe:

Nej, EA är inte bara distributören, dom äger DICE. Och som både ägare och distributör så har dom mer att säga till om än DICE själva har.

Det betyder inte att de detaljstyr.

Skrivet av FRULZ:

Huvudmakarna hos DICE borde säga upp sig och bilda en ny spelstudio. EA har enbart sig själva att skylla.

Hur menar du? Det är väl uppenbart att EA har synpunkter på utvecklingen under dess gång och ställer krav? Nämn ett moderbolag som inte bryr sig ett skvätt om sina undersåtar?

Stort skillnad på att inte bry sig ett skvatt och och att detaljstyra. Detaljstyra är det DICE gör inom sitt eget bolag. Paraplyperspektiv är det EA har, troligtvis.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ditt exempel har många, många år på nacken.

Blir det mindre relevant då, menar du?

Medlem
Skrivet av justhitx:

Blir det mindre relevant då, menar du?

Helt klart. Eller skulle du säga dagens DICE är samma DICE som när de släppte BF3?
Företag förändras övertid. Både i kultur och personal.

Jag säger inte att EA inte beter sig som skit ofta, men dagens EA är inte samma som 2015 eller 2017's EA.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Helt klart. Eller skulle du säga dagens DICE är samma DICE som när de släppte BF3?
Företag förändras övertid. Både i kultur och personal.

Jag säger inte att EA inte beter sig som skit ofta, men dagens EA är inte samma som 2015 eller 2017's EA.

Okej, nu är det ju bara upp till EA att bevisa att det du påstår är sant. En tiger ändrar inte ränder, och EA går inte från att vara girigast i klassen till att bli ett företag man kan ha något större förtroende för.

Medlem
Skrivet av Theapan:

Utveckla gärna vad du menar med att vi får mindre för våra pengar för varje spel?

Håller inte med om att ljudet var dåligt i BF1 och BFV. Jag kör med ett gediget surround-system och kan ofta höra när ljudmixen i ett spel inte är prioriterat. Tycker att DICE gjorde ett bra job.

De jag mena att 2042 har skit ljud igemförelse med bf1 och bf5

Flakmonkey

Är det inte den här utveckling som vi gamers visat att vi vill ha? Jag menar vilka tävlingsinriktade multiplayer-spel där ute har vi som har en traditionell prismodell? Nu följer jag inte scenen jättenoga men har uppfattat det som att de spel som drar in pengar till utvecklarna är de som är free to play, early access, beta, etc där man kan sälja på oss battlepass, mikrotransationer och loot boxes. Det känns ju som en väldigt stor och dyr risk att utveckla ett "fullprisspel" numera då kraven på både kvalitet och kvantitet är så mycket högre (full naturligt förstås) än om något släpps f2p eller för en billig penning. Släpp F2P och du kommer undan med betydligt mycket mer och du kan släppa säsonger istället för regelrätta uppföljare som det återigen är betydligt högre krav på än en ny säsong/innehåll till ett befintligt spel.

Lägg på detta den allmäna tjänstefieringen av spel och man har svårt att förstå varför de inte redan gått den här vägen.

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

D finns inga skillnader mellan (EA) DICE och EA. Dice ÄR EA bolag. 100%.

OK, eftersom semantik är viktigt:
Detaljstyra är det DICE gör inom studion. Paraplyperspektiv är det EA har, troligtvis.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Fast ledningen i DICE är ledare i EA. D sitter inte å tar separata beslut. Beslut tas inte av random anställda.

Beslut tas aldrig av random anställda. Så som jag förstått det, så presenterar DICE en pitch till EA, som antingen godkänner, bordlägger eller nekar. Vid godkännande så börjar DICE utvecklingen och detaljstyrningen görs av DICE-chefer som i sin tur avrapporterar till sina chefer på moderbolaget EA.

Jag vet att DICE har haft någon tjomme som satt högt upp i kedjan hos EA i egenskap av sin position på DICE, men efter han slutade vet jag inte om någon från DICE ersatte honom på hans position hos EA, eller om någon annan person tog den platsen, om den ersattes alls. Vet du?


signatur

I drank what?

Medlem

Glad att jag refundade skiten.
Spelet lider av genomsyrande hemsk design, det var sista spiken i kistan för battlefield för min del.

Finns många bättre och roligare spel..

Skrivet av abso:

kul att engelsktalande människor också hänger på FZ! Welcome!

Citat från spelet... https://www.youtube.com/watch?v=XVEmpTWV7Mw


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Lär inte spela det ens om jag fick 649kr (pris PC).
Vilket jäkla skämt dem har blivit. Dice är lika med bajs idag.

Medlem

EA kanske dumpar DIce efter detta bajstramp

Medlem
Skrivet av Cavecake:

Det finns ett snorbra "nytt" Battlefieldspel, problemet är att det heter Hell let loose.

-50 vs 50 players
-Extremt taktiskt
-6 personer squad
-Rått och brutalt
-Du blir belönad för att spela smart och flankera fienden.
-Sjukt bra gunplay och ljud

Att det gick snett efter BF3 och BF4 är bara tragiskt, men hela det gänget sitter ju på Embark nu och utvecklar Arc Raiders.

Detta!
Istället för att göra battlefield till one-man-army, så kanske dom borde ta å slå ett getöga på HLL istället där coop och teamwork premieras. Istället för att låsa upp vapen å gear efter några timmar, så belönas man istället med den bästa belöningen man kan få i ett multiplayerspel; en väloljad squad som kan bli en supergrupp tillsammans eftersom gruppen spelat ihop sig! Större lycka kan man inte hitta i ett multiplayerspel, annars kan man ju lika gärna spela deathmatch eller ett singleplayerspel kan jag tycka 😄


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av justhitx:

Okej, nu är det ju bara upp till EA att bevisa att det du påstår är sant. En tiger ändrar inte ränder, och EA går inte från att vara girigast i klassen till att bli ett företag man kan ha något större förtroende för.

Alla företag är giriga, deras enda funktion är att generera vinst. EA stänger inte studios så som de gjort under många, många år längre, och verkar inte lägga sig i så mycket som de gjorde förr i tiden.

Missförstå mig rätt, jag har ingen större kärlek till EA, men att skylla DICE's misslyckande enbart på EA är bara fel. Skit där skiten ska vara.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Siial:

Ja, man börjar ju undra ibland. Grupptryck kanske? När folk skriver "förköp inte spel" och de gör det iaf och sen klagar på internet är spelet är dåligt så får man ju nästan skylla sig själv...

Det går ju åt båda hållen då, det där med grupptryck.😂
Personligen så anser jag att det är ett ok Battlefield om de löste prestandan och alla buggar, sen efter hand lägger dit mer content.

Medlem

Kan man se faktisk spelarstatistik på BF2042 as is idag?

Inte via Steam för det går egentligen inte att lita på då det endast visar folk som spelar &köpt via Steam

Finns spelarstatistik hos Origin tro?

Skriv svar