Horizon Forbidden West har ett enda slut, med nyansskillnader

Robot
Horizon Forbidden West har ett enda slut, med nyansskillnader

Dina handlingar har viss betydelse.

#horizon-forbidden-west


Medlem

Good, ett slut är oftast mer utarbetat i mina ögon, lättare att göra uppföljare till också. Första spelet har väl bara ett slut också? Jag har i alla fall aldrig sett något annorlunda när jag spelat igenom spelet. Alla spel behöver verkligen inte femtioelva olika slut.

Backloggens befriare

Hoppas det blir det blåa slutet *hoppas*


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Inget negativt i mina ögon då jag har fullt förtroende för Guerilla och deras berättande. Jag började spela det första spelet för ett par år sedan utan några egentliga förväntningar och tyckte att storyn var överraskande bra och tror att Forbidden West kommer att vara ännu bättre på den punkten. Kan Guerilla förbättra även vissa andra aspekter i spelet kan det här bli riktigt bra.

Medlem

Slut med nyanser? Låter som slutet på Mass Effect 3. 🤣

Frilansare

Skönt ändå. Har gått inflation i "olika slut" och "valmöjligheter" som egentligen inte gör någon större skillnad. Ge oss utvecklarnas vision, det räcker.

Medlem

Ska bli riktigt skoj att spela igenom detta spel. Som vanligt så är Sony studios spel extremt välregisserade. Gissar att jag kommer lägga minst 3 månader på att spela igenom story och alla side quests samt utforskande.

Gillade Horizon Zero och tycker det är bra att man måste läsa sig alla fienders svagheter för att besegra dom, smygandet och planering gör det ännu roligare. Men vissa orkar inte lära sig det som krävs och vill helst ha spel där man bara köttar på nån timme då o då, men för mig är detta ett perfekt spel.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Skönt ändå. Har gått inflation i "olika slut" och "valmöjligheter" som egentligen inte gör någon större skillnad. Ge oss utvecklarnas vision, det räcker.

Görs det bra, som i typ Detroit: Become Human, får det gärna finnas flera slut och vägar dit! Älskar det och hur det kan ta en på så olika resor beroende på små (och stora) val en gör. Tre omspelningar kan te sig så otroligt olika från gång till gång. Men inget fel på en linjär berättelse med ett statiskt slut, absolut inte. Satsas det inte helhjärtat på valmöjligheter kan det lika gärna vara.

Medlem

"olika slut" är nått jag absolut aldrig har brytt mig om.
Jag spelar oftast storybaserade spel 1 varv, men även då man kunde spela flera varv så brydde jag mig inte om olika slut endå.
Det verkar ju som spel med olika slut är rätt dåliga slut endå och man borde lagt krutet på ett riktigt slut ist.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Joakim Bennet:

Skönt ändå. Har gått inflation i "olika slut" och "valmöjligheter" som egentligen inte gör någon större skillnad. Ge oss utvecklarnas vision, det räcker.

Exakt, jag väntade på böckerna som skulle följa samma tema.

"Om du läser den här boken i köket, slutar den så här; men om du läser den i sovrummet då påverkar färgen på dina lakan protagonistens panikångest och hur många toalettstolar hen tar sönder . . ."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Skönt ändå. Har gått inflation i "olika slut" och "valmöjligheter" som egentligen inte gör någon större skillnad. Ge oss utvecklarnas vision, det räcker.

I vissa fall kan ju utvecklarnas vision vara att just möjliggöra flera häftiga slut, som exempelvis i Witcher 3. Men ja, i det här enskilda fallet är uppenbarligen visionen att bara ha ett möjligt slut 😀

Håller tummarna för att det blir bra. Guerilla har ju lyckats med sitt berättande tidigare så hoppet lever ju.

Medlem

Kommer ihåg när Todd Howard sa att Fallout 3 skulle ha över 200 slut och sen fanns det bara typ fyra. Var väl ungefär då jag slutade bry mig om sånt trams.

Det enda spelet jag kommer på som har gjort det ganska bra är Heavy Rain, men det är ju lite hela grejen men med det spelet.

Medlem

I ett renodlat actionäventyr som detta spelar det inte så stor roll men i rpg-spel tycker jag att valen man gör genom storyn ska ha betydelse även för slutet.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Kommer ihåg när Todd Howard sa att Fallout 3 skulle ha över 200 slut och sen fanns det bara typ fyra. Var väl ungefär då jag slutade bry mig om sånt trams.

Det enda spelet jag kommer på som har gjort det ganska bra är Heavy Rain, men det är ju lite hela grejen men med det spelet.

Men Fallout New Vegas är ju ett bra exempel när det görs på ett intressant sätt.

Nu blir det säkert bra ändå, men det skulle vara intressant ifall man fick styra spelet och spela som matriark ifall man ville.
Säg att ett slut slutar med att hon tar över alla robotar och kontrollerar allt med järnhand och krossar allt som kommer i hennes väg, ett annat slut är att hon förstör alla robotar eftersom att hon känner att hon inte kan lita på dem och ett tredje är att hon lever i symbios med dem och samarbetar med de som inte är korrumperade.

Går att göra mycket, men linjärt funkar väl bra det med, mindre risk att de rör till det på ett dåligt sätt.

Medlem

Perfekt mindre fluff o trams, har aldrig gillat olika slut i spel.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Februari blir tight. Horizon och en vecka senare Elden Ring. Sheeet.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Februari blir tight. Horizon och en vecka senare Elden Ring. Sheeet.

Elden hoppar jag över pga tidsbrist, kanske köper det senare när det finns en ledig lucka mellan två AAA spel.

Horizon räknar jag med att lägga minst 3 månader på.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

1
Skriv svar