Den fysiska version av Grand Theft Auto-trilogin släpps till Switch i februari

Robot
Den fysiska version av Grand Theft Auto-trilogin släpps till Switch i februari

Snart kan du köpta GTA på kassett.

#GRand-Theft-Auto, #GTA, #Switch


Medlem

"Kassett" sa vi bara om kassettbanden till C64 eller när vi skulle lyssna på musik. De som hade NES sa "cartridge". Cartridge kanske har en liknande betydelse.

Medlem
Skrivet av Isso:

"Kassett" sa vi bara om kassettbanden till C64 eller när vi skulle lyssna på musik. De som hade NES sa "cartridge". Cartridge kanske har en liknande betydelse.

Vad tjötar du om?

Medlem
Skrivet av Isso:

"Kassett" sa vi bara om kassettbanden till C64 eller när vi skulle lyssna på musik. De som hade NES sa "cartridge". Cartridge kanske har en liknande betydelse.

Cartridge betyder kassett.

Fragtjuv

Vill minnas att jag sa kassette om spelen både till Supernintendo och Nintendo 64.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Inaktiv
Skrivet av joelthor100:

Vill minnas att jag sa kassette om spelen både till Supernintendo och Nintendo 64.

Precis. Jag har aldrig hört någon som sagt något annat än kassett där jag bott.

Inaktiv

Blev väldigt glad för några dagar sedan när jag fick veta av en person som skickade en länk till Bergsalas Instagram att samlingen släpps fysiskt den 11 februari.

Kommer bli kul att äntligen få spela det.

Medlem

Bara en äldre gamers funderingar. C64 hade "cartridge" ingång i grundutförande, med bandstation och eller med diskettstation (dyrt men snabbt) som extern medialagring. Så därför gjorde vi skillnad på kassett och cartridge, åtminstone lokalt i Skaraborg. Och jag skriver om Commodore 64, inte N64.

Inaktiv
Skrivet av Isso:

Bara en äldre gamers funderingar. C64 hade "cartridge" ingång i grundutförande, med bandstation och eller med diskettstation (dyrt men snabbt) som extern medialagring. Så därför gjorde vi skillnad på kassett och cartridge, åtminstone lokalt i Skaraborg. Och jag skriver om Commodore 64, inte N64.

Sådant kan väl vara skillnad beroende på vart man bor och hur gammal man är med.
Själv när jag var liten runt mitten av 90-talet i Arvika så sade alla som jag kände kassett om kassetterna till Nintendos konsoler. (Vad någon sade om till någon annan konsol vet jag inte eftersom jag själv bara hade NES och Playstation men tror inte att det var någon skillnad där.)
Likadant var det ju till Playstation att man sade minneskort trots att det stod memory card på konsolen.

Skribent
Skrivet av Isso:

Bara en äldre gamers funderingar. C64 hade "cartridge" ingång i grundutförande, med bandstation och eller med diskettstation (dyrt men snabbt) som extern medialagring. Så därför gjorde vi skillnad på kassett och cartridge, åtminstone lokalt i Skaraborg. Och jag skriver om Commodore 64, inte N64.

Vi kallade de "band" och "kassett" här.

Band = till bandspelare

Äldre kallade det dock ibland "kassettband".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Isso:

"Kassett" sa vi bara om kassettbanden till C64 eller när vi skulle lyssna på musik. De som hade NES sa "cartridge". Cartridge kanske har en liknande betydelse.

Lustigt.
Själv sa jag kassett om alla basenheter som hade det mediumet.
Det är liksom en sådan funktion - du stoppar i en kassett i en station, därav samma betydelse som cartridge.

Har bara sagt den engelska benämningen när man streamat inför utlänsk publik. Aldrig hört en enda svensk som säger "cartridge" dock. 😛

Ontopic:
Skulle aldrig skaffa den här smörjan till port, även om jag fick betalt...

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vi kallade de "band" och "kassett" här.

Band = till bandspelare

Äldre kallade det dock ibland "kassettband".

Nog för att det känns som jag åldras typ 3 år varje födelsedag, men så gammal är jag inte och jag använde kassettband för att spela in radiohits jag ville kunna lyssna på när jag ville som liten. Kassett var spelen till Nintendo (NES, Snes).

Medlem
Medlem

Har dom ens fått bukt på buggar och prestandaproblem? Ovärt att köpa fysiskt annars om man ändå måste vänta på ännu fler patchar för att det ska bli spelbart. Väntar då hellre på att det hamnar på rea i e-shoppen.

Edit: Kollade omslaget och såg texten "Download required. See back." Fysisk utgåva my ass 😏

Medlem
Skrivet av androsynth:

Edit: Kollade omslaget och såg texten "Download required. See back." Fysisk utgåva my ass 😏

Ogillar starkt när de gör så. Speciellt när det finns en kassettstorlek större som visserligen kostar mer men ska man erbjuda en "definitiv utgåva" så bör ju alla spelen finnas lagrade på det fysiska mediet. Så för mig blir det inte Switch-utgåvan för mig. Om någon alls.

Inaktiv
Skrivet av androsynth:

Har dom ens fått bukt på buggar och prestandaproblem? Ovärt att köpa fysiskt annars om man ändå måste vänta på ännu fler patchar för att det ska bli spelbart. Väntar då hellre på att det hamnar på rea i e-shoppen.

Edit: Kollade omslaget och såg texten "Download required. See back." Fysisk utgåva my ass 😏

De har löst de flesta buggar, fixat regn samt dimma.

Riktigt tråkigt bara när man betalar för tre spel och bara får ett spel fysiskt och två digitalt (som det troligtvis kommer vara eftersom det brukar vara så när det står så)
Känner bara till Spyro och Mega Man samlingarna som också har så.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

De har löst de flesta buggar, fixat regn samt dimma.

Riktigt tråkigt bara när man betalar för tre spel och bara får ett spel fysiskt och två digitalt (som det troligtvis kommer vara eftersom det brukar vara så när det står så)
Känner bara till Spyro och Mega Man samlingarna som också har så.

Verkligen trist. Då kan man lika gärna köpa digitalt som sagt 😑

Inaktiv
Skrivet av androsynth:

Verkligen trist. Då kan man lika gärna köpa digitalt som sagt 😑

Tänkte likadant med Spyro så jag köpte det digitalt istället för fysiskt, men min dotter älskade det spelet så jag lät henne få ta över mitt konto där jag hade digitalt köpta spel så nu kan jag ändå inte spela det längre. :/
Skulle kanske ha köpt det på kassett ändå trots att bara Spyro 1 är på kassetten.

1
Skriv svar