The Riftbreaker kolla hit alla base building/ defending älskare!!!!

Medlem
The Riftbreaker kolla hit alla base building/ defending älskare!!!!

Kör demo just nu och jag älskar den!
https://store.steampowered.com/app/780310/The_Riftbreaker/


signatur

KICK ASS

Medlem

Nu är det släppt. Magiskt bra!

Skribent

Jag måste hitta tid till att lira det här. Gillade verkligen demon.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag måste hitta tid till att lira det här. Gillade verkligen demon.

Riktigt innovativt. Påminner lite om DSP fast inte lika komplext. Grafiskt är det redigt vackert.

Samma här. Jag har en liten tjej på 1 månad som inte blir så nöjd mot kvällarna.. då man själv bara vill sätta sig med ett gött lir.
Ser fram emot att spela mer i helgen!

Skribent
Skrivet av Kopfweh:

Riktigt innovativt. Påminner lite om DSP fast inte lika komplext. Grafiskt är det redigt vackert.

Samma här. Jag har en liten tjej på 1 månad som inte blir så nöjd mot kvällarna.. då man själv bara vill sätta sig med ett gött lir.
Ser fram emot att spela mer i helgen!

Jag har inte testat Dyson Sphere än, men det ser också coolt ut. Gillade verkligen blandningen av strategi och action i demon för Riftbreaker. Och så verkade det finnas jäkligt mycket grejer att researcha och bygga.

Avstängd

Finnes även till Playstation 5 via Playstation store
https://store.playstation.com/en-se/product/EP4380-PPSA03754_...
309 kronor

För dom som vill testa finns även ett gratis Prologue Demo att tanka ner
The Riftbreaker Prologue allows you to experience the events taking place before the story campaign of the main game. Explore an entirely new world. Gather resources. Build up a base. Defend yourself from thousands of alien creatures or just take the scenic route and do whatever you want - the choice is yours.


signatur

Vad är Playstation Now?

Ultimata PS Now spel guiden

I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.

Medlem
Skrivet av 4thePlayers:

Finnes även till Playstation 5 via Playstation store
https://store.playstation.com/en-se/product/EP4380-PPSA03754_...
309 kronor

För dom som vill testa finns även ett gratis Prologue Demo att tanka ner
The Riftbreaker Prologue allows you to experience the events taking place before the story campaign of the main game. Explore an entirely new world. Gather resources. Build up a base. Defend yourself from thousands of alien creatures or just take the scenic route and do whatever you want - the choice is yours.

Cool. Inte testat med kontroll. Själva byggandet känns mer smidigt med mus och tangentbord men skjuta det vore trevligt med kontroll.

Medlem

Kan ju tillägga det även finns på Gamepass


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Börjar närma mig slutet nu (tror jag) och jag fullkomligt älskar det! Hamnade dock i ett moment 22 som tog ett tag att jobba sig igenom, mitt HQ blev helt överkört och när jag väl hade resurser för att bygga upp ett ok försvar så blev det en ny attackvåg som körde över mig. Farma resurser, bygga upp, bli överkörd igen och igen och igen, sen lyckades jag bryta trenden. Helt klart hade jag satsat på att researcha fel prylar samt helt skitit i att bygga nya vapen till mig själv.
Kan väl tycka att man får lite väl lite hjälp när man är oerfaren, inte alltid jättetydligt vad man behöver bygga för att t.ex. få fram supercharged plasma.

Inte heller tydligt vad det är som gör att attackerna blir svårare och svårare, uppgraderade jag mitt HQ för fort? Spenderade jag för många dagar med att idla medans en research gick klart?

Får väl se, finns en risk att det blir en till genomspelning såvida ingen kan tipsa om ett liknande spel jag borde hoppa på istället.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Börjar närma mig slutet nu (tror jag) och jag fullkomligt älskar det! Hamnade dock i ett moment 22 som tog ett tag att jobba sig igenom, mitt HQ blev helt överkört och när jag väl hade resurser för att bygga upp ett ok försvar så blev det en ny attackvåg som körde över mig. Farma resurser, bygga upp, bli överkörd igen och igen och igen, sen lyckades jag bryta trenden. Helt klart hade jag satsat på att researcha fel prylar samt helt skitit i att bygga nya vapen till mig själv.
Kan väl tycka att man får lite väl lite hjälp när man är oerfaren, inte alltid jättetydligt vad man behöver bygga för att t.ex. få fram supercharged plasma.

Inte heller tydligt vad det är som gör att attackerna blir svårare och svårare, uppgraderade jag mitt HQ för fort? Spenderade jag för många dagar med att idla medans en research gick klart?

Får väl se, finns en risk att det blir en till genomspelning såvida ingen kan tipsa om ett liknande spel jag borde hoppa på istället.

Jag rekommenderar Dyson Sphere Program. Om du vill lägga mer fokus på att hantera resurser så är det riktigt riktigt bra, och snyggt!
Än så länge finns inga fiender dock men det ska läggas till i år.
Finns på rea nu. Utvecklarna är väldigt hängivna.

https://store.steampowered.com/app/1366540/Dyson_Sphere_Progr...

Medlem

Har nyligen börjat spela detta. (The Riftbreaker alltså.)

Lägger till det till en mycket kort lista över spel där jag på något vis slutar lägga märke till att timmarna passerar.
Enligt steam så har jag redan lirat i fjorton timmar...
När hände det?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

1
Skriv svar