Airports - släpps idag till Cities: Skylines

Robot
Airports - släpps idag till Cities: Skylines

Flygbaserad expansion. Och vi får nyheter om en gratisuppdatering med fokus på customisation.

#airports, #cities-skylines


Medlem

Härligt, Skylines är alltid bra när man försöker varva ner

Medlem

Skylines är ett sådant spel jag köpte vid release men inte har startat än. Däremot har jag köpt nästan alla expansioner som släppts, det känns bara som att det alltid blir bättre så att man tjänar på att vänta med att spela lite till. Och lite till...

Medlem

Någon som vet om det är någon uppföljare på gång?

Medlem
Skrivet av ChriL:

Någon som vet om det är någon uppföljare på gång?

Hoppas på det


signatur

Burn in the light.

skg
Medlem

Vilka expansioner skulle ni som spelar det säga är "must haves"? Sitter i karantän och funderar på att börja spela Skylines igen. Har ingen lust att lägga en förmögenhet och köpa allt men tänker att vissa expansioner kanske är roligare än andra?

Medlem
Skrivet av skg:

Vilka expansioner skulle ni som spelar det säga är "must haves"? Sitter i karantän och funderar på att börja spela Skylines igen. Har ingen lust att lägga en förmögenhet och köpa allt men tänker att vissa expansioner kanske är roligare än andra?

Skulle nog säga att Industries är ett måste, Sunset Harbour för fiske industrin och kanske Green Cities?
Mass transit och Snowfall ger dig några bra transport alternativ men dem är inte ett måste.

Annars så finns det en hel del moddar som jag själv inte kan spela utan

Medlem
Skrivet av blackidus:

Annars så finns det en hel del moddar som jag själv inte kan spela utan

Vilka moddar rekommenderar du?

Medlem
Skrivet av Tratt:

Vilka moddar rekommenderar du?

Jag har 159 moddar aktiverade just nu men det inkluderar ju en massa unika byggnader.
Men dem här är nog dem jag helt enkelt inte kan vara utan

Många av dem har med vägbyggande och trafik att göra och gör det mycket enklare att få till snygga och realistiska vägar samt att få trafiken att flyta på bättre

- Network Multitool
- Node Controller Renewal
- Fine Road Anarchy
- Quay Anarchy
- Electric Roads Mod
- Fine Road Tool
- Parallel Road Tool
- Roundabout Builder
- Traffic Manager: president edition
- 81 tiles
- Move it
- Extra landscaping tools
- Precision Engineering

Gnällkuk
Skrivet av blackidus:

Jag har 159 moddar aktiverade just nu men det inkluderar ju en massa unika byggnader.
Men dem här är nog dem jag helt enkelt inte kan vara utan

Många av dem har med vägbyggande och trafik att göra och gör det mycket enklare att få till snygga och realistiska vägar samt att få trafiken att flyta på bättre

- Network Multitool
- Node Controller Renewal
- Fine Road Anarchy
- Quay Anarchy
- Electric Roads Mod
- Fine Road Tool
- Parallel Road Tool
- Roundabout Builder
- Traffic Manager: president edition
- 81 tiles
- Move it
- Extra landscaping tools
- Precision Engineering

Så, sex år gammalt spel behöver fortfarande moddar för att få ordning på trafiken? Minns att det var anledningen till att jag slutade spela, trafiken var så konstig. Har tänkt att jag ska återvända men har aldrig riktigt infunnit sig suget. Nu med lite expansioner och en bra lista på mods så kanske det är mer troligt Nexus, eller vart hittar man dem?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hade hellre sett en uppföljare nu, både grafik och UI håller ju inte måttet längre tycker jag...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av Tratt:

Vilka moddar rekommenderar du?

Krävs nästan att du tittar in Biffa på youtube också, bästa content creator till Cities Skyline!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

extremt bra spel om man orkar ta sig tid att vada igenom en massa moddar som mer lr mindre behövs, dessutom bör man äga ett gäng av expansionerna för bästa upplevelse.

håller med ovanstående kommentar om att man gärna bör se lite videos med Biffa på youtube, hans videos gör en riktigt jävla taggad på att spela. grymt välgjorda videos som innehåller allt som behövs.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Så, sex år gammalt spel behöver fortfarande moddar för att få ordning på trafiken? Minns att det var anledningen till att jag slutade spela, trafiken var så konstig. Har tänkt att jag ska återvända men har aldrig riktigt infunnit sig suget. Nu med lite expansioner och en bra lista på mods så kanske det är mer troligt Nexus, eller vart hittar man dem?

Steam workshop 👍😁

Men som tidigare sagt så rekommenderar jag starkt youtubern Biffaplaysindiegames om du vill lära dig mer om hur du får till bra trafikflöden och hur du kan använda några av tidigare nämnda moddar för just det 👍

Han har egentligen två typer av videos, några där han bygger sina egna städer och några som heter "Fix your cities" där tittare skickar in sina städer med trafikproblem som han hjälper till att rätta upp.

1
Skriv svar