Gör er redo: Elden Ring har gått guld

Medlem

Dark souls 1,2,3 är bra spel. Tog mig typ 100h per spel att komma igenom allt med DLC. Gillade verkligen balansen i striderna och de olika i vapnen och RPG elementen där man får bygga sina styrkor. Tyckte inte om storyn som var typ gå hit bara för att du måste. Den totala avsaknaden av intressanta NPC eller att du har noll påverkan på världen trots att du slår ihjäl alla möjliga bestar hit och dit. Ska man vara hård så tyckte jag själva världen i dark souls känns som en MMO värld där inget du gör spelar roll och där alla NPC är stela och utan "liv". Noll känslomässigt värde.

Känner lite hype att spela Eden ring men antar att det likt Dark souls kommer vara känslomässig öken där all spelglädje kommer från mekaniken och balansen i striderna snarare än bra story.

Medlem

Dark Souls har en hel del saker som man själv får upptäcka, utan att spoila för mycket så är NPC en del av detta, en viktig sådan i Dark Souls 3 är en karaktär man besöker ofta, valen man gör där leder till åtminstone två olika slut.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Dark souls 1,2,3 är bra spel. Tog mig typ 100h per spel att komma igenom allt med DLC. Gillade verkligen balansen i striderna och de olika i vapnen och RPG elementen där man får bygga sina styrkor. Tyckte inte om storyn som var typ gå hit bara för att du måste. Den totala avsaknaden av intressanta NPC eller att du har noll påverkan på världen trots att du slår ihjäl alla möjliga bestar hit och dit. Ska man vara hård så tyckte jag själva världen i dark souls känns som en MMO värld där inget du gör spelar roll och där alla NPC är stela och utan "liv". Noll känslomässigt värde.

Känner lite hype att spela Eden ring men antar att det likt Dark souls kommer vara känslomässig öken där all spelglädje kommer från mekaniken och balansen i striderna snarare än bra story.

Va...det finns ju gott om minnesvärda karaktärer och ett djup i storyn. Samtidigt finns det mycket utrymme för egna spekulationer och fantasi.

Solaire
Siegmeyer/Siegward
Havel
Astoras
Patches
Greirat

Mfl…

För att inte tala om alla minnesvärda bossar 😀

Medlem

Tack för det r4v3nl0rd, men jag (hmpf dottern) har det där redan. Nämde jag redan att jag förbokat sedan februari 2021. Lär vara rätt läskigt.

Medlem

En månad kvar. Och för två månader sedan kändes det som att det var en månad kvar. Tiden står helt still när man väntar på det här spelet. Det är som att releasedagen är ett svart håls händelsehorisont.

Medlem
Skrivet av lurwas:

Tolkar det som att du har svårt att förstå att andra människor kan ha andra åsikter än vad du själv har.
Det är ok.

Tycker det ser mycket intressant ut. Styrkan med "Dark Souls"-spelen är striderna, co-op och den stora känslan av att lyckas med någonting stort när jag väl får ned en boss, eller tar mig igenom ett gäng med undersåtar för att komma till min lägereld.
Men det är MIN åsikt.

Vadå svårt att förstå? Varför skriver du så? Har vi träffats? Ubbe från Nytorget är det du? Skämt åsido! Har fått en släng corona (helt sänkt) så orkar inte diskutera. Men kan ju nämna att jag inte visste att det finns co-op i dessa spel vilket är något jag uppskattar så nu blev faktiskt Elden Ring "liiiite" mera intressant! Letar desperat efter ett co-op spel till mig och tjejen så varje möjlighet... är en möjlighet 😁. Men blev aldrig övertygad av de tidigare spelen från samma studio tyckte helt ärligt det var skräp så är fortsatt skeptisk!

Medlem
Skrivet av Knalle:

Elden Ring blir kanske inte det snyggaste spelet någonsin men dessa påståenden om att det ser ut som något från PS3-eran är riktigt överdrivna. Har heller inte sett någon påstå att just grafiken skulle höra till ett av spelets styrkor och ingen förväntar sig att det ska konkurrera med de grafiskt bästa spelen. Det är väl snarare gameplay, level design, art direction, lore m.m. som skiljer FromSoftware's spel från andra och gör dem så unika. Lägg till den öppna spelvärlden - FromSoft's första hittills - och man kan förstå att folk ser fram emot detta. Jag har sällat mig till den skaran efter att i många år varit oerhört tveksam till den s.k. formulan men blivit helt fast sedan jag gav Bloodborne en andra chans

Jag tycker det ser bra ut och alla som jämför det med Demons Souls verkar glömma bort att det var PS5-exklusivt medan Elden Ring även släpps till last-gen. Sedan är jag av åsikten att sämre grafik är oviktigt om spelet i övrigt är riktigt välgjort, medan bra grafik sällan kan rädda ett spel med stora brister i gameplay eller story.

Håller faktiskt med dig på många punkter och är själv ingen grafiknörd direkt (spelar gamla spel hela tiden) 😂! Lärde mig precis också att Dark Souls har co-op, vet inte om Elden Ring kommer vara co-op? Men isåfall blev spelet lite mera intressant nu.
Har Bloodborne och Dark Souls 1-3, men vart så besviken när jag spelade dom efter att ha hört så mycket bra om dom kändes som att man bara gjorde samma sak hela tiden (köpte alls samtidigt för 2 år sedan) kände mig lurad. Dock inte gett något av spelen en andra chans ännu.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Ibland förstår jag mig inte på gamers. Varför snackar alla om Elden Ring hela tiden spelet ser ju inte alls märkvärdigt ut. Ser till och med trist och PS3 gammalt ut! Hype för att någon gäspig Game of Thrones gubbe skrivit manus och studion som gjorde det otroligt tråkiga Dark Souls spelen?. Nej tack hoppar detta kommer bra mycket mer intressanta spel i år.

Ingen som jag känner som faktiskt klarat av dark souls spelen säger att det är tråkigt. Varför ens yttra dig om något du inte ens förstår dig på? Jag håller med om att grafiken inte är den bästa, men man behöver inte den senaste grafiken för ett spel ska vara snyggt, fromsoft har exceptionell art design. Anledningen att spelet ser lite daterat ut är för att dom valde att utveckla i en gammal motor som teamet är van vid och lade fokus på att tillföra mer innehåll istället, vilket jag tycker är MYCKET viktigare än grafisk precision…
Jag ser Elden Ring som en pungspark mot en spelindustri som bara jagar den senaste tekniken istället för att göra ett bra spel.

Medlem

Klarade Demon’s souls igår (tog ett tag innan jag fick tag på en ps5) och gjorde en ny karaktär idag. Spelat Dark Souls 1 & 2 ett par hundra timmar innan.

Ser fram emot Elden Ring! Tänkte att jag skulle klara Sekiro och Dark Souls 3 före, får se om jag hinner.

Medlem

Jag har visserligen inte spelat det nyare Golden Axe spelet men det han säger stämmer in på mig själv, jag tilltalas avsevärt mycket mer av originalets grafik framför vad som visas i videon. Golden Axe, originalet, har en grafik som passar spelet, men det var inte grafiken som gjorde att jag och många med mig blev fan av Golden Axe, det var spelet och på den tiden så var Golden Axe ett imponerande spel även grafiskt.

Medlem

Hoppas verkligen de inte gör ett easy mode. Spelet ska vara svårt som fan. Men blir det för svårt så är det ju bara att grinda, levla upp eller summa co-op spelare som hjälper till med bossar eller områden. Men kör man helt offline så vill jag ha det lite hett om öronen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Minns mycket väl när CDPR gick ut med att CP2077 har gått guld... Gillar inte frasen längre


signatur

"Kebab?"

Medlem
Skrivet av lonian:

Hoppas verkligen de inte gör ett easy mode. Spelet ska vara svårt som fan. Men blir det för svårt så är det ju bara att grinda, levla upp eller summa co-op spelare som hjälper till med bossar eller områden. Men kör man helt offline så vill jag ha det lite hett om öronen.

Tror inte att det lär tummas på svårighetsgraden, däremot möjliggör den öppna spelvärlden för lite olika spelstilar och jag tror till exempel att man kommer ha större frihet i vad man väljer att göra och hur. Kommer garanterat finnas bossar och områden som är helt valfria. Däremot tror jag att många kommer att få sig en chock när det här kommer ut. Känner flera "casual gamers" (i brist på bättre uttryck) som vanligtvis lirar COD och FIFA och som redan förhandsbokat Elden Ring utan att riktigt ha förstått vad det kommer att vara för ett slags spel eller hur notorisk svårighetsgraden är i FromSoft's spel. Open world och George R.R. Martin verkar locka...

Medlem
Skrivet av Knalle:

Tror inte att det lär tummas på svårighetsgraden, däremot möjliggör den öppna spelvärlden för lite olika spelstilar och jag tror till exempel att man kommer ha större frihet i vad man väljer att göra och hur. Kommer garanterat finnas bossar och områden som är helt valfria. Däremot tror jag att många kommer att få sig en chock när det här kommer ut. Känner flera "casual gamers" (i brist på bättre uttryck) som vanligtvis lirar COD och FIFA och som redan förhandsbokat Elden Ring utan att riktigt ha förstått vad det kommer att vara för ett slags spel eller hur notorisk svårighetsgraden är i FromSoft's spel. Open world och George R.R. Martin verkar locka...

Förhoppningsvis får en del ögonöppnare och börjar pröva även de äldre spelen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kommer kanske testa det i alla fall då

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Vadå svårt att förstå? Varför skriver du så? Har vi träffats? Ubbe från Nytorget är det du? Skämt åsido! Har fått en släng corona (helt sänkt) så orkar inte diskutera. Men kan ju nämna att jag inte visste att det finns co-op i dessa spel vilket är något jag uppskattar så nu blev faktiskt Elden Ring "liiiite" mera intressant! Letar desperat efter ett co-op spel till mig och tjejen så varje möjlighet... är en möjlighet 😁. Men blev aldrig övertygad av de tidigare spelen från samma studio tyckte helt ärligt det var skräp så är fortsatt skeptisk!

Svårt att förstå gamers, och gamers är människor.
Vi kan skylla din formulering på Corona

Du bör veta att när du kör co-op i Elden Ring kan du bli invaderad av andra spelare.
Tycker du ska prova co-op, eller vänta och se om spelet blir som du vill att det ska vara (kolla på streamers, läs recensioner etc.).

Medlem
Skrivet av Thane:

Det är väl inget negativt?

nä inte direkt nu för tiden. Men det är lite roligt tycker jag bara att fast dom "går guld" så är det direkt jätte mycket ändringar dom håller på med så när spelet går guld så är dom inte ens nöjd med produkten dom ska sälja till folk, utan direkt börjar med att jobba på fixar dom läre göra tills spelet släpps. Varför ens gå guld då för om dom ej är nöjd med sin produkt på release.

Medlem
Skrivet av Natrium:

nä inte direkt nu för tiden. Men det är lite roligt tycker jag bara att fast dom "går guld" så är det direkt jätte mycket ändringar dom håller på med så när spelet går guld så är dom inte ens nöjd med produkten dom ska sälja till folk, utan direkt börjar med att jobba på fixar dom läre göra tills spelet släpps. Varför ens gå guld då för om dom ej är nöjd med sin produkt på release.

För att spelet måste tryckas på skivor som sen skickas ut till butiker. Och det är väl bättre att de börjar jaga buggar redan nu än att rulla tummarna fram tills release?

Medlem
Skrivet av Natrium:

nä inte direkt nu för tiden. Men det är lite roligt tycker jag bara att fast dom "går guld" så är det direkt jätte mycket ändringar dom håller på med så när spelet går guld så är dom inte ens nöjd med produkten dom ska sälja till folk, utan direkt börjar med att jobba på fixar dom läre göra tills spelet släpps. Varför ens gå guld då för om dom ej är nöjd med sin produkt på release.

Tiden mellan att ett spel går guld och fram till release är som jag förstår det delvis avsatt för att testa spelet för eventuella buggar och hinna fixa dessa i en s.k. day one-patch. Det är ju inga stora ändringar i gameplay eller liknande, spelet är ju redan färdigt att släppas och börjar tryckas i fysiska exemplar för försäljning. Felsökning, kan man väl kalla det egentligen. Har ingen vidare insyn än så men något datum måste ju vara deadline.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Tiden mellan att ett spel går guld och fram till release är som jag förstår det delvis avsatt för att testa spelet för eventuella buggar och hinna fixa dessa i en s.k. day one-patch. Det är ju inga stora ändringar i gameplay eller liknande, spelet är ju redan färdigt att släppas och börjar tryckas i fysiska exemplar för försäljning. Felsökning, kan man väl kalla det egentligen. Har ingen vidare insyn än så men något datum måste ju vara deadline.

ja asså jag förstår deadlines men jag tycker att när en produkt är "klar" ska den vara klar, sen oförutsedda buggar är väl än sak om det fixas efter med tiden men inte dag ett, då tycker jag dom kan vänta med att gå guld tills dom fixa det, men det är mitt personliga tyckte om detta självklart.

Medlem
Skrivet av Natrium:

ja asså jag förstår deadlines men jag tycker att när en produkt är "klar" ska den vara klar, sen oförutsedda buggar är väl än sak om det fixas efter med tiden men inte dag ett, då tycker jag dom kan vänta med att gå guld tills dom fixa det, men det är mitt personliga tyckte om detta självklart.

Håller med om att spel borde vara klara vid release men det är tyvärr undantag idag. Tror man gör detta som en säkerhetsåtgärd och för att få en så smärtfri release som möjligt. FromSoft har gott rykte och jag tror inte Elden Ring kommer vara buggigt vid release.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Håller med om att spel borde vara klara vid release men det är tyvärr undantag idag. Tror man gör detta som en säkerhetsåtgärd och för att få en så smärtfri release som möjligt. FromSoft har gott rykte och jag tror inte Elden Ring kommer vara buggigt vid release.

Nä detta var väl lite mer åt allmänna hållet på spel i sig i dagens läge men det råka vara fromsoft som fick kängan idag ^^

12
Skriv svar