Medlem

Demot var rättså roligt synd att det var tidsbegränsat bara...lite sugen är man ju! Hoppas på vinst!!

Medlem

Vill ha vill ha! men vart fan e mina pengar? glömde jag dom någonstans? ne just det bfbc2 kom precis ut.....

Medlem

Kontrollerna är oooh så mycket bättre på PS3/360 än på PC. Däremot måste jag säga att spelet är väldigt hårdvaruoptimerat, flöt på riktigt rejält, något som jag faktiskt inte väntat mig.

Det kraftigaste minuset PC versionen har är dock hur siktet och styrningen fungerar... att åka fallskärm eller glidflyga är totalt bonkers på PC. Försök dig inte ens på det med mus/tangentbord. Koppla in en gamepad istället så spar du mycket utav frustrationen.

PS3 versionen kändes på så vis sjukt mycket mer underhållande då kontrollen inte satte käppar i hjulet för dig konstant. Men där hade vi som sagt uppdateringsfrekvensen... Hur fasen lyckas utvecklare få fram screen tearing på en konsol för övrigt? Finns ju bara en hårdvara och en refresh-rate att gå på.

Medlem

Just Cause 2:
Plus:
-Det går snabbt att avinstallera
-Småtrevliga explosioner
-Ljuden

Minus:
-Dålig Modelering
-Dålig Texturering
-En livlös ö (nej "invånarna bidrar inte med något)
-VÄRDELÖS voice-acting
-Värdelös story
-Fysikmotorn är katastrof
-Huvudkaraktären, det är nog omöjligt att skapa en töntigare snubbe
-Ointressanta fordon och vapen
-Jobbigt checkpoint system
-Buggar (orka lyssna på intro meddelanden varje gång man laddar eller börjar om från en checkpoint)
-Hela uppdrags och "upptäckar" delen, nej det är inte roligt att sammla lådor och spränga oljecisterner och små radiomastar mer än 3000 ggr.

Nästan en femma? Herrejöses säger jag, bara för att det är ett sandlådespel innebär det inte att det är automatiskt roligt. Tillomed lågbudget spelet Mercenaries 2 är bättre.

Medlem
Skrivet av CyberDOG:

Det kraftigaste minuset PC versionen har är dock hur siktet och styrningen fungerar... att åka fallskärm eller glidflyga är totalt bonkers på PC. Försök dig inte ens på det med mus/tangentbord.

Skit Bakom Skärmen (eller så har du tankat någon "konstig" version av spelet kanske?). Har inga som helst problem med styrningen.

Fisse: Antar att du trollar.. mercenaries 2 var skrattretande dåligt i jämförelse. Sjukt bra spel detta, helt underbar stämning/grafik/atmosfär. Story bryr jag mig inte så mycket om i spel, då läser jag hellre en bok eller ser film.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av CyberDOG:

Det kraftigaste minuset PC versionen har är dock hur siktet och styrningen fungerar... att åka fallskärm eller glidflyga är totalt bonkers på PC. Försök dig inte ens på det med mus/tangentbord.

Skit Bakom Skärmen (eller så har du tankat någon "konstig" version av spelet kanske?). Har inga som helst problem med styrningen.

Fisse: Antar att du trollar.. mercenaries 2 var skrattretande dåligt i jämförelse. Sjukt bra spel detta, helt underbar stämning/grafik/atmosfär. Story bryr jag mig inte så mycket om i spel, då läser jag hellre en bok eller ser film.

Trollar absolut inte, där är ingen atmosfär och grafiken är ju riktigt usel på de flesta håll. Hänvisar till föregående inlägg. Måste bara veta vilken atmosfär/stämning du refererar till?
Du kanske menar hur de verklighetstrogna små städerna är uppbygga (haha) eller kanske hur det känns som levande städer där man känner hur öns liv sprudlar på? (haha).
Nej NPCs som går runt mållöst som zombies och flyger iväg som trasdockor om man springer på dem. Ja jisses vilken stämning det är spelet...
Fiende baser som är uppbyggda efter 3 st olika mallar eller något sådant. I mercenaries var iaf fordon trovärdigt modellerade och städerna kändes mer levande än detta skräpet, dock var Mercenaries 2 ett rätt mediokert spel på sin höjd. Säger en hel del om detta. Du är antingen blind eller så har du inte spelat Just Cause 2.

Medlem

Dom flesta recencenter håller med mig (men enligt dig är väl alla mutade eller så har dom inte spelat det? ) spelet är ju knappast uppbygt för att vara en simulator så som te.x Sims, så det får man ju ha överseende med.


signatur
Medlem

Jo det gör dom säkert och du har givetvis rätt att tycka så, kan inte själv förstå det i detta fallet dock. Hade enorm potential tycker jag men känns väldigt framstressat, som så gott som alla andra spel som släppts de senaste 2 åren typ med några få undantag.

Medlem

Jag såg en recencent som klarat det på 20 timmar, och då såg han uppskattningsvis 30% av vad som finns att se.. så stora spel har av förklarliga skäl ofta inte så bra story eller NPC's som är speciellt intressanta eller utvecklade, det är helt enkelt andra kvalitéer man får.

Personligen tycker jag att story och dialogdrivna spel inte är speciellt intressanta alls. Spel där man själv skapar äventyret (genom vad man hittar på och hur/var man utforskar) känns roligare och unikt, nått som vare sig böcker eller filmer kan ge en.


signatur
Medlem

Synd att det inte går att spara inne i uppdragen. Blir fort tråkigt att göra samma sak 100 ggr bara för att man inte är jätteduktig.


signatur

Det var detta...

Medlem

Har just införskaffat mig Just Cause 2, och efter 20 speltimmar vill jag fortfarande utforska grymt spel

Medlem

Klockrent lir!
Köpte PC versionen på release. verkar ha rett ok story.
Men framför allt skitkul att leka runt i nu när bilarna mm har körkänsla i
"Just Cause 1" var det ju värdelös känsla i de flesta bilarna.
Grym grafik äntligen kommer det lir som utnyttjar ens dator.

De saker jag saknar dock är:
• Mer realistisk kontroll av helikoptrar men framför allt av planen!
• Attityd av öborna de bara flyr och alla reagerar på samma sätt vad jag sett hittills.
• Att ha möjlighet att spara ett game så man får spona på platsen man va på. Man får åka sjukt långa sträckor om man vill göra stunts.

Medlem

Bra recension. Blir ett köp så fort man får råd.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av realin:
Skrivet av nudelsdesign:

spelade demot och det var väl mer av samma sak som i ettan... (Som dessutom var duktigt konsollskadat på pc...) typ omöjligt att dö.

Lite snyggare dock... annars passar det nog rätt bra i soptunnan (undra när utvecklare ska lära sig att grafik inte är allt)

Så du tycker spelet är skit? Fast han i recensionen verkar inte ha tyckt det, kanske bara så att det är spelet inte passar dig? Behöver inte vara skit för det.

öööh ja, nu sa jag ju inte att alla skulle slänga det i soptunnan. så NEJ spelet passar inte mig. Ni övriga, feel free to game on. som gillar spel anpassade för åldern 3+ i svårighet. men har grafik och våld för 18+

Visst är spelet hjärndött, men jag tycker att glimten finns där hela tiden. Ibland är det skönt att lägga hjärnan i garderoben ett tag
83 på Metacritic talar ju sitt tydliga språk. Säger inte att du har fel, men jag har galet kul ett tag iaf


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag är helt i perplex av detta spel, älskar varje minuts spelande. Köpte detta på PC, det var dock en väldig tur att jag har en sladdbunden (således PC-kompatibel) 360-kontroll liggandes. Musen är fruktansvärt oresponsiv och styrning med tangentbord känns ytterst krystad.

Änterhaken är, som artikeln beskriver, kärlek på rep.

Medlem

Säger bara HELLT UNDERBART spel för oss som gillar sandbox. Har suttit i över 19timmar och bara klarat 9% för jag så roligt att göra allt annat spelet har att erbjuda. Jag spelar på Hardcore så det är svårt men roligt då det krävs lite mer strategi då för att klara målen.

Ett givet köp!...

Inaktiv

Har kört demot och det suuger. Det är så jävla overkligt, ibland studsade jag ut ur bilen. Och när man kör in i något så ser det ut som midtown madness 1 grafik. Jag kan inte förstå hur det fick en fyra av mig får den en etta.

Medlem

Undrar vad Martin Timell-action är :S

Inaktiv

För dom som läser recensionen och börjar leta efter pengar så vill jag uppmana till att vänta på en patch. Man märker det inte direkt men efter att man har passerat en 20-30 spelade timmar så börjar sprickorna i fasaden synas och det som började bra blir smärtsamt dåligt.
Dom stora stötestenarna är enligt mig:
-Chaos/Heat systemet. JC2 fungerar som så att det är mängden kaos man orsakar (spränga saker) som styr hur elaka soldater du får skickat efter dig och 'Heat' hur länge dom jagar dig. Låter väll OK tills det att man har tre attackhelikoptrar efter sig för att pinkat på en korvmoj mitt i ingenstans.
-Soldaterna. Dessa evigt spawnande fiender som ser allt och dessutom träffar det. För att bli av med sin 'Heat' och slippa undan panaus soldater skall man hålla sig undan men hur lätt är det när dom spawnar bakom ryggen på en, helikoptrar ser en i djungeln och i hus och det finns motorcykelpoliser som kan köra båge i kraftig undervegetation och samtidigt skjuta prick?
-Halvvägs achievements. Man får achievements för att döda hälften av generalerna, hitta hälften av dom hemliga lådorna men inget för att hitta eller döda alla. Detta ger mig en känsla av att man tror att spelet är så stort att ingen kommer att spela för att få achievements som kräver att man gör allt i ett delmoment och således har satt ribban lägre för att så många som möjligt skall kunna få så många achievements som möjligt. Om så är fallet skulle man helt enkelt gjort spelet mindre.
-Den fria spelvärlden och uppdragen överlappar varandra. Precis innan jag började med JC2 spelade jag Red Faction: Guerrilla som med många andra spel i samma genre, t ex GTA, skiljer sig från JC2 på en betydande punkt nämligen att det man kan göra fritt i världen inte har några kontaktytor med dom uppdrag man kan göra. Men icke i JC2, här har jag två gånger fått i uppdrag att förstöra platser som jag redan förstört. Första gången byggdes platsen upp igen så jag fick "nöjet" att förstöra exakt samma plats igen, men inte den andra så det uppdraget kommer inte att lyckas. Usel, katastrofalt usel design.

123
Skriv svar