The Wayward Realms ger oss en titt på dess mörka rpg-värld

Robot
The Wayward Realms ger oss en titt på dess mörka rpg-värld

Från några av utvecklarna av spel som The Elder Scrolls II: Daggerfall.

#Oncelost-games, #The-wayward-realms


Medlem

Oh den där trailern gav mig en riktigt najs The Elder Scrolls II: Daggerfall känsla, lite nostalgi kärlek också.
Denna måste man hålla ett nördigt öga å.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag är verkligen entusiastisk inför det här projektet men jag förstår inte hur man kan hitta på ett så odugligt namn på ett spel.

Så intetsägande och fonetiskt rullar dåligt på tungan.


signatur

Memento Mori

Medlem

Mysrysligt!

Det här blir spännande att följa.

Skribent

Gillar stämningen i vilken riktning de tycks vilka styra projektet. Frågan är om ambitionerna är lite för höga. 100 öar att utforska låter ju så klart spännande, men det ska ju finnas vettiga saker på dem att göra också.

Hoppas att de inte kör en Bilbo och breder ut för lite smör på en för stor skiva bröd.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Gillar stämningen i vilken riktning de tycks vilka styra projektet. Frågan är om ambitionerna är lite för höga. 100 öar att utforska låter ju så klart spännande, men det ska ju finnas vettiga saker på dem att göra också.

Hoppas att de inte kör en Bilbo och breder ut för lite smör på en för stor skiva bröd.

"Wayward Realms: Expanded Edition" kommer släppas som DLC.

Medlem
Medlem

Ted Peterson är ju namnet på en av författarna. En kul detalj i Elder Scrolls är att namnet Sheogorath på guden i dlc:et Shivering Isles är härlett till författarens förnamn. Han heter egentligen Theodore, så det förklarar ju likheten

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Jag är verkligen entusiastisk inför det här projektet men jag förstår inte hur man kan hitta på ett så odugligt namn på ett spel.

Så intetsägande och fonetiskt rullar dåligt på tungan.

Jag håller med om att det är lite klurigt att säga men annars tycker jag namnet är lite fantasieggande.

Vad för sorts namn tycker du är bra på ett spel? Egentligen är ju dom flesta namn ganska intetsägande.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag håller med om att det är lite klurigt att säga men annars tycker jag namnet är lite fantasieggande.

Vad för sorts namn tycker du är bra på ett spel? Egentligen är ju dom flesta namn ganska intetsägande.

Nu har jag inga som helst bekymmer med namnet The Wayward Realms utan tycker att det funkar.

Men om jag får droppa några fantastiska spelnamn:

Beneath a Steel Sky
Cruise for a Corpse
Gateway to Apshai
Lure of the Temptress
Pool of Radiance
The Lords of Midnight
Way of the Exploding fist

och förstås: Bad dudes vs. DragonNinja

Namn som gör att man vill spela för att ta reda på vad hemligheter som döljer sig bakom är bra namn.

För övrigt så är jag väldans nyfiken på detta , men inte tack vare namnet utan utvecklarnas Elder Scrolls bakgrund och att dom väljer första person, lägg till en enorm spelvärld så har man kryssat i mina vill ha boxar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag håller med om att det är lite klurigt att säga men annars tycker jag namnet är lite fantasieggande.

Vad för sorts namn tycker du är bra på ett spel? Egentligen är ju dom flesta namn ganska intetsägande.

Jag tror kraftfulla, minnesvärda namn ger spel viss fördel på marknaden. Jag tycker de allra flesta spelnamn fungerar bra, tex Dragon Age, Witcher, Fallout, Dark Souls, Fable - listan kan göras hur lång som helst.

Men några misslyckade namn är Avowed, The Outer Worlds, Divinity: Original Sin, Hunted: the demon's forge.


signatur

Memento Mori

Medlem

Det här spelet är nog det spel jag absolut mest längtar efter. Tyvärr har ju skalan i open world spel bara minskat i storlek fastän teknologin tillgängligt idag borde teoretiskt sett kunna skapa ett maffigt spel som är i nivå med Daggerfall, fast med mycket mer detaljer. Daggerfall skapades 1996 och med den begränsade teknologin. Wayward Realms däremot kör med 2022 års teknologi och inte minst Unreal Engine 5 som spelmotor. Det ser lovande ut konceptmässigt. Bortsett från den gigantiska öppna världen kommer ju det mest intressanta snarare vara hur deras VGM kommer fungera.

1
Skriv svar