Molyneux: pc-spelandet återuppstår

Robot
Molyneux: pc-spelandet återuppstår
Medlem
Molyneux: pc-spelandet återuppstår

Att kalla facebook spel för PC-gaming är.. Tja, fel?

Om Farmville är nya svarta inom PC-spel tar jag livet av mig.

Medlem

bara jag som får känslan av att bruden inte fattar alls vad han snackar om. bara går o ler stort i tid och otid.
Kändes rätt felplacerad av nån anledning...
nåja
Killen e bra på linda in sitt skitsnack.... återfödelse i facebookspel... herregud.

Medlem

Peter Molyneux som gav oss Black & White anser nu att min pc:s störta fördel är textbaserade facebookspel... Inte lätt att vara pc-fanboy nuförtiden.

Inaktiv

Vad hände med Black & White 3?!

Medlem

88 millioner spelare, och ni säger skitsnack? Kanske skulle krypa ur lådan lite ibland o titta på världen?

Medlem

Facebook... Pcgaming.... ¤#%#"¤%½"¤#!"¤


signatur

Retro.

Inaktiv

alltså nyheterna denna dag.

Har folk fått sin IQ reducerad med 90% över natten eller

Medlem

Jag tror inte han menar att Farmville eller något annat Facebookspel är något av det bästa som hänt PC-spelandet, utan snarare fenomenet att dessa spel drar till sig miljoner spelare.

Dessutom tror jag att de flesta här fattar att spel på Facebook och andra liknande plattformar inte är för oss som varit med lite längre, eller för dem som uppskattar "hardcore" spel.

Det jag ser, vilket jag tror även herr Molyneux gör är att när denna typen av spel blir lite mognare så kan vi få en spelupplevelse som motsvarar det vi är vana vid.

Jag sitter själv och väntar på liknande spel som de som gjordes under amiga-tiden, fast i ny tappning. Tekniskt sätt borde det ju inte vara några problem, det är snarare idéerna som saknas.

Medlem

Redigerat.

Jag förstår var han vill komma, jag håller bara inte med om det. Han vill göra spel till nånting det inte är, vilket säkert kommer ha sin egen charm, men personligen tycker jag det är idéer som hans som har förstört många spel.

Vad menar jag med det? Jag tror många spel serier ha börjat tagit sig själv på för stort allvar, och totalt tappat fokuset på vad det egentligen ska leverera, vilket är underhållning.

Visst kan man ha färglada karaktärer utan att det behöver bli långdraget och påtvingat! Och såklart i rollspel så är det mycket mer vikt lagd på story och karaktärer... Fast det går att diskutera om det verkligen är så.

Tillbaka till utmanande spel som håller mer än ett par timmar och som är just vad dom heter, spel. Det börjar fan bli en bristvara!

Medlem

första gången han talar sanning någonsin?

eller inte.

Inaktiv

Yeah! PC-gameing på ny nivå!

Medlem

hahahaha
farmville, jevla spamspel.

men visst, 88mille spelare, är ju inte att leka med, men vad tjänar företaget bakom farmville på då?
är det reklamen i spelet eller att ett visst antal 'spelare' köper extra mark eller ingame gold i spelet med hjälp av credit card?
För farmville är väl ett gratisspel?

Medlem

Farmville med CryEngine 3!

Medlem
Medlem

Tagert: FZ är en gratis webbtidning?

Zynga får troligen huvudsakligen pengar för att de attraherar folk till Facebook/myspace/etc., sedan så har de väl också ett mikrotransaktionsystem om jag inte minns fel?

Edit: Så klart att PC/MAC-gamingens framtid ligger bland "casualspelen", tycker det är lustigt att det är så pass många som är så hängivna till spelen så de borde ju egentligen vara hardcorespel?


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Hans idéer har förstört många spel? Han ljuger?

Men seriöst, att mer än 70% av hans spel varit banbrytande räknas inte då? Jag kan då inte komma på någon annan speldesigner som varit så innovativ som honom. Möjligtvis Sid Meier, men han har inte kommit med ett nytt koncept på väldigt länge utan bara putsat på gamla klassiker.

Medlem

Ser ned på FB-spel lika mycket som min näste, men de är spel, och de spelas normalt sett med hjälp av en pc (eller mac?), vilket gör att de tillhör kategorin. Vad de lyckas göra är att öppna upp en ny marknad, och kanske till och med hjälpa till att ändra attityden till spel som industri, som ju också Molyneux vill mena, tror jag. Om detta faktum skulle i något led, någonstans, ge siffror till utgivare för att motivera fler, och seriösa, "portningar" till PC, så är jag den första att fira.

Molyneux har alltid haft intressanta visioner, och hans ambitioner har gång på gång resulterat i juste underhållning, i form av spel. Jag tycker han är intressant att lyssna på, därav.
Enda deppiga med denna nyhetstråd är de 75% av spam-kommentarer som så ofta hävs ut här på FZ, men nåja. Och hon som intervjuar kunde ju inte uppfattats mer nonchalant.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Molyneux är ju ett skämt. Som han haussade Black & White och Fable så vet ju alla numer att den mannen inte kan tas på allvar.

Medlem

Så back to basic då isf? MUD here i come.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Det ligger mycket i vad han säger, majoriteten av alla som spelar på PC är inte gamers, och även bland "äkta PC-gamers" så är det billigare/smidigare med konsol (bortsett från att man måste köpa spelen). Casual-spelande blir bara större, och PC är en bra inkörningsport då det finns hemma/på skolan/på jobbet.
Farmwille -> WoW -> CSS/MW2, i bästa fall. Tror inte vi ska hoppas på att de 88 miljonerna tar och blir hardcore så lätt ^^

Medlem

Facebook spel är inget spel


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Medlem

lol fail.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

1
Skriv svar