Rykte: EA har skrotat planerna på ett Star Wars: Battlefront 3

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Då alla veteraner har lämnat DICE sedan BFV så kan vi nog säga att det inte bara beror på toppledningen.

Veteranerna utgör inte majoriteten av utvecklarna och definitivt inte den enda anledningen till att spelen har blivit sämre. Battlefields problem är likt allt annat hos EA. Top styret kan inte spel och de följer trender istället för att låta duktiga utvecklare göra ett bra spel. Ett praktexempel på dåligt top styre som absolut inte kan spel är Patrik Söderlund.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av FUtech:

Hmm.. efter att ha kollat upp Patrick Söderlund så måste jag säga att mitt förtroende för honom är noll, så embark verkar ju inte direkt lovande

Medlem

EA e hopplösa på att supporta sina släppta spel o bugg fixa. Dem vill bara cash grabba o sen lämna sina projekt i diket. Tänker fan bojkotta EA tills dem skärper sig.

Medlem

Tycker inte att man direkt kan skylla på Dice för Battlefront 2 fiaskot.
Om jag kommer ihåg rätt så mikrotransaktionerade EA ihjäl det parat med progress i spelet som skulle tvinga fram köp, Patrik Söderlund hade väl fingrar i det hela men ser inte honom som Dice.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

"Dessa uppger att Dice inte kommer att få skapa ett till spel i Battlefront-serien"

Nämen OJ vad ledsen jag blir.

Skrivet av trickeh2k:

Det skriks ofta och mycket på EA som publisher är skit men jag har väldigt svårt att se att det faktiskt enbart är EA som är problemet här.

Precis. Folk verkar tro DICE inte kan göra något fel, och OM det mot förmoad skulle vara något fel på deras opolerade bajskorv till spel, så är det alltid EA's fel.

Mycket tyder på att det senaste decenniet så har spelstudior med bra historik (BioWare och DICE) fått göra det mesta som de vill utan att EA kört över dem med dåliga beslut.

Resultaten har talat för sig själva, jag börjar tro att EA's ledning skulle satt ner foten hårdare mot dessa två studios.

Skrivet av ace84:

EA e hopplösa på att supporta sina släppta spel o bugg fixa. Dem vill bara cash grabba o sen lämna sina projekt i diket. Tänker fan bojkotta EA tills dem skärper sig.

Tycker tvärtom, de försöker fixa. Tex DA3, SW:BFII och BFV är exempel på titlar de verkligen försökt fixa i efterhand. Anthem är väl ett "nja" eftersom det spelet dumpade de trots de hade en enormt bra grund att stå på.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar