I Sniper Elite 5 kan du smygskjuta mänskliga allierade som nazist

Robot
I Sniper Elite 5 kan du smygskjuta mänskliga allierade som nazist

Invadera andra människors prickskytteuppdrag.

#sniper-elite-5


Medlem

Intressant! Ger spelet lite extra krydda.

Redaktör

Fyran är skitkul i co-op, och det här kan nog bidra med nerv.


signatur
Medlem

Väldigt intressant Spelade 4:an ett gäng timmar och det var kul, men blev snabbt monotont och alla slow motion-kills a lá Max Payne blev snabbt irriterande. Tveksamt om jag skulle köpa 5:an, men visst kittlar denna nyheten mig på behagliga ställen.

Medlem

Fanns samma funktionalitet i Watch Dogs 2. Stängde av det rätt fort.

Testpilot

Får lite Dark Souls vibbar, alltid nervkittlande. Så länge det inte sker alltför ofta kan det vara lite kul.

Medlem

Hoppas det inte går att stänga av, Deathloop gav invasions som ett val, ledde till att alla spelade solo med det av först och sen ville gå och invadera när dom var klara med sin playthrough, dock så fanns det typ 100 gånger mer folk som ville invadera jämfört med folk som hade invasions påslagna.

Medlem

Jag hade gärna sett att man kunde välja vem som skulle smyga in i spelet med. Typ en polare osv. Kanske köra privat?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Hoppas det inte går att stänga av, Deathloop gav invasions som ett val, ledde till att alla spelade solo med det av först och sen ville gå och invadera när dom var klara med sin playthrough, dock så fanns det typ 100 gånger mer folk som ville invadera jämfört med folk som hade invasions påslagna.

Vet inte hur det fungerar men om man är ute efter att köra spelet solo så är man nog inte intresserad av nån 1on1 duell mitt i allt som kan dra ut på det hela eller göra det för svårt.
Jag minns när jag spelade dying light första gångerna. Det var visserligen coop och ibte mot varandra men mitt i ett nervkittlande läge kom en OP medhjälpare in och dödade allt motstånd med ett slag med sitt OP melee vapen.
Snacka om stämningsdödare, slog sen av coop möjligheterna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vet inte hur det fungerar men om man är ute efter att köra spelet solo så är man nog inte intresserad av nån 1on1 duell mitt i allt som kan dra ut på det hela eller göra det för svårt.
Jag minns när jag spelade dying light första gångerna. Det var visserligen coop och ibte mot varandra men mitt i ett nervkittlande läge kom en OP medhjälpare in och dödade allt motstånd med ett slag med sitt OP melee vapen.
Snacka om stämningsdödare, slog sen av coop möjligheterna.

Är lite det som är problemet, om man ska invadera folk i spel så måste det vara obligatoriskt.

för det kommer alltid finnas betydligt mycker mer folk som vill hoppa in och förstöra jämfört med folk som vill tillåta att andra hoppar in.

att kunna stänga av det i deathloop gjorde så att hela funktionen var dead on arrival vid release.

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fyran är skitkul i co-op, och det här kan nog bidra med nerv.

Som en som aldrig spelat spelen, kan man plocka varsin pungkula på samma person?

Medlem
Skrivet av eld:

Som en som aldrig spelat spelen, kan man plocka varsin pungkula på samma person?

Är det här en seriös fråga?

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Är lite det som är problemet, om man ska invadera folk i spel så måste det vara obligatoriskt.

för det kommer alltid finnas betydligt mycker mer folk som vill hoppa in och förstöra jämfört med folk som vill tillåta att andra hoppar in.

att kunna stänga av det i deathloop gjorde så att hela funktionen var dead on arrival vid release.

Jag tycker det är dålig "game design" om det "förstör" mer än "ger" nått så att säga.
Däremot ska jag säga att invasion i Sniper elite låter faktiskt helt ok, bara inte det blir nån 1on1 "CoD match" i slut ändan utan att man lurpassar varandra mer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Pigge88:

Är lite det som är problemet, om man ska invadera folk i spel så måste det vara obligatoriskt.

för det kommer alltid finnas betydligt mycker mer folk som vill hoppa in och förstöra jämfört med folk som vill tillåta att andra hoppar in.

att kunna stänga av det i deathloop gjorde så att hela funktionen var dead on arrival vid release.

Jag tycker nog det är lite skillnad på just Deathloop där det var en av de stora grejerna med spelet. Här känns det mest som en kul grej och då tycker jag det är helt ok att ha det valbart. Å andra sidan går det väl alltid bara slå av internet om man vill vara ifred?

Nu tycker jag det låter som ett kul grepp och det kan ju bli spännande när du inte vem om skotten där ute kommer från en spelare eller AI.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Hoppas det inte går att stänga av, Deathloop gav invasions som ett val, ledde till att alla spelade solo med det av först och sen ville gå och invadera när dom var klara med sin playthrough, dock så fanns det typ 100 gånger mer folk som ville invadera jämfört med folk som hade invasions påslagna.

Hoppas jag verkligen inte. Vill inte tvingas in i multiplayer/Co-Op i spel. Föredrar singel player spel. Speciellt detta vill jag lira ensam. Längtar till Sniper Elite 5 släpps. 4an var underbart med kanon bra DLC material.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Som jag väntat!

Att få springa omkring som en nazi och skjuta folk är en gammal pojkdröm.

Medlem
Skrivet av eld:

Som en som aldrig spelat spelen, kan man plocka varsin pungkula på samma person?

Om det är en seriös fråga eller inte så krävs det väl ett svar. För vem vill inte veta det?
Det var ett tag sedan jag spelade 4:an, men svaret är nej. Eller i inzoomade animationen såg det mycket ut som om hela kulpåsen (😜) blev ohjälpligt skadad. Eller om det alltid är samma testikel på alla som ryker. Hitler hade väl förresten bara en.

Jag väntar på att få se nya snygga animerade röntgenbilder på fiender i del 5. Det ger alltid en sådan tillfredsställelse att lyckas med ett snyggt välriktat skott.

Medlem
Skrivet av eld:

Som en som aldrig spelat spelen, kan man plocka varsin pungkula på samma person?

Jag tror tyvärr inte att vardera pungkula har varsin hit box. Lika lite som vardera öga har en egen hit box.

Du får lyfta det som förbättringaförslag.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

eld
Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag tror tyvärr inte att vardera pungkula har varsin hit box. Lika lite som vardera öga har en egen hit box.

Du får lyfta det som förbättringaförslag.

Alla känner ju till pungkulorna i sniper elite, det är typ allt jag vet om spelen, men jag tänkte just potentialen i om alla i laget time'ar in en slowmo shot samtidigt.

Medlem
Skrivet av eld:

Alla känner ju till pungkulorna i sniper elite, det är typ allt jag vet om spelen, men jag tänkte just potentialen i om alla i laget time'ar in en slowmo shot samtidigt.

Är det sant?

Edit:

Herrejävlar!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Hoppas det inte går att stänga av, Deathloop gav invasions som ett val, ledde till att alla spelade solo med det av först och sen ville gå och invadera när dom var klara med sin playthrough, dock så fanns det typ 100 gånger mer folk som ville invadera jämfört med folk som hade invasions påslagna.

Skrivet av Molotov:

Vet inte hur det fungerar men om man är ute efter att köra spelet solo så är man nog inte intresserad av nån 1on1 duell mitt i allt som kan dra ut på det hela eller göra det för svårt.
Jag minns när jag spelade dying light första gångerna. Det var visserligen coop och ibte mot varandra men mitt i ett nervkittlande läge kom en OP medhjälpare in och dödade allt motstånd med ett slag med sitt OP melee vapen.
Snacka om stämningsdödare, slog sen av coop möjligheterna.

Står i nyheten att det går att stänga av

Medlem

Kan vara ett trevligt extra inslag i serien. Hade dock gärna sett ett till läge utöver detta med invasion, nämligen ett 1vs1, 2vs2 där ens mål är likt invasion-läget fast seperat från karriärläget. Alltså mer att man väljer en map sen köar man själv eller gruppen upp och ställs då mot motståndare där båda sidors mål är att förgöra varandra. Det skulle kunna vara antaingen vara NPC's på båda sidor eller att det är så att ett lag ska "anfalla" och det andra försvara.

Medlem

Jag brukar avsky att bli invaderad men i det här fallet låter det roligt. Tror att det kan funka bättre i ett lite långsammare spel där man får försöka vara mer taktisk. Sen låter det ju lite kul att invadera någon också och ligga och vänta på spelaren i slutet av uppdraget.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Spännande! Ser framför mig ett Enemy at the Gates scenario som Major König.

1
Skriv svar