Tiny Tina, berg-och-dalbanor och UFC intar Playstation Plus i februari

Robot
Tiny Tina, berg-och-dalbanor och UFC intar Playstation Plus i februari
Medlem

smidigt att dom lägger ut tiny tina gratis sådär lagom så folk ska bli sugna på att köpa wonderlands när de släpps några veckor senare

Medlem

Helt sjukt vad dåliga spel det varit på slutet. Inte ett enda spel som intresserat mig sedan mars förra året (bortsett från A Plague Tale men har ej PS5 så kan inte spela det). Tänkte absolut avstå från att förnya PS Plus, men de drog pengar automatiskt när prenumerationen gick ut. Detta trots att jag är säker på att jag tidigare ställt in så att den ej ska göra det. Nåja, efter att denna prenumeration gått ut blir det aldrig mer PS plus.

Medlem
Skrivet av Mr_Drake:

Helt sjukt vad dåliga spel det varit på slutet. Inte ett enda spel som intresserat mig sedan mars förra året (bortsett från A Plague Tale men har ej PS5 så kan inte spela det). Tänkte absolut avstå från att förnya PS Plus, men de drog pengar automatiskt när prenumerationen gick ut. Detta trots att jag är säker på att jag tidigare ställt in så att den ej ska göra det. Nåja, efter att denna prenumeration gått ut blir det aldrig mer PS plus.

Visst har det inte varit extremt bra titlar. Spelar man inte online ser jag inte anlednignen varför man ska ha plus. Kommer det något lir man vill ha är det ju bara att köpa plus den månaden (ja , jag vet att man måste ha en aktiv sub för att spela claimade ps plus spel). Utbudet blir ju än mindre ifall man inte har en ps5 heller. PS now är väl annars en bättre tjänst med större utbud av spel.

Inget spel som direkt gjorde mog mega sugen, men visst kanske skoj med lite DnD och parkbyggande. Ufc lär dock troligen ligga orört, såvida det inte blir lite sofflir med nära och kära.

Medlem

Bra månad. Planet Coaster ska bli skoj att testa.

För övrigt är Tiny Tina äventyret det bästa "DLC"-paketet från Borderlands 2, så skoj att kunna lira det som "standalone". Går lätt att plöja ned en 10-30 timmar i det äventyret, vilket i många fall är mer än vad som erbjuds i vissa fullständiga spel.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Nerox:

Visst har det inte varit extremt bra titlar. Spelar man inte online ser jag inte anlednignen varför man ska ha plus.

Tidigare har jag tyckt att det varit ganska bra. Tittade på titlarna som kom 2020 och insåg att jag var nöjd med 7 månader, hade tyckt ytterligare 2 månader var bra om jag inte hade ägt spelen sedan tidigare, tyckte två månader var okej och var bara missnöjd med en enda månad. Tycker det är som dag och natt jämfört med nu. Idag håller jag absolut med dig om att PS plus inte är värt pengarna, skulle inte ens lägga 100 kronor för ett år. Däremot har jag för mig att enskilda månader är ganska dyra att köpa.

Medlem

Tycker de är en bra blandning! Bättre än på mycket länge. Tiny Tina kommer jag spela.

Medlem

Lite halvtråkiga spel. Men tror att UFC 4 blir mitt spel som kommer lira mest med polarna i soffan.

Men ja, man har ju PS Plus bara för att spela online, inte för att få "månadens spel" direkt.

Medlem

Trött på det här fjanteriet med vilken version som man ska få tillgång till, tappar dem verkligen så mycket försäljning av att erbjuda både PS5 och PS4 versioner?
Jag kan lite förstå att man vill motivera spelare att skaffa PS5, men att gimpa spel för PS5 spelare är ju bara larvigt.

FF7:R kan jag dock förstå det lite grann eftersom att PS5 versionen inte fanns ute än när spelet kom till plus, men jag tycker att de kunde i alla fall erbjuda möjlighet till att kunna köpa uppgradering eller att det uppdateras till PS5 versionen ifall man köpte intermission.
Nu löste de dock det i julas så att man fick PS5 versionen istället, så jag är inte sur längre
Köpte till intermission direkt.

Medlem

UFC känns inte speciellt lockande för egen del men Planet Coaster testar jag gärna och möjligen även Tiny Tina.

Medlem

ZZZzzzZZZzzz…..

Medlem

Planet Coaster blir kul att testa men de övriga kommer jag nog inte köra. Men lägger ju till alla spel i biblioteket så har man dem ifall man blir sugen någon gång i framtiden.


signatur

PSN: Swede_78

Gen
Medlem
Skrivet av Nerox:

Kommer det något lir man vill ha är det ju bara att köpa plus den månaden (ja , jag vet att man måste ha en aktiv sub för att spela claimade ps plus spel). Utbudet blir ju än mindre ifall man inte har en ps5 heller. PS now är väl annars en bättre tjänst med större utbud av spel.

Jag tänkte också så tidigare men där får man se upp med hur många månader man köper då de kostar mycket (100kr). Till sist så hittade jag ett år för knappt 500kr vilket förhoppningsvis blev en bättre deal än att köpa strömånader.

Medlem

Planet coaster har jag tänkt köpa flera gånger vid rea men nu behöver jag ju inte det

Medlem

Vill bara sticka in med ett litet tips att mus och tangentbord fungerar med Planet Coaster på PS5!

Medlem

Jag är nöjd med de flesta spelen som kommit. Förra månadens p5 strikers är riktigt vasst. Jag lider däremot av tidsbrist så de flesta kan jag ändå aldrig spela klart.

Medlem

Så många som fjantar sig att psplus inte är värt, what? Det är ju ett måste. Man spelar väl online liksom. Spelen som dyker upp varje månad är ju bara en bonus. Trams på er.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Det fula är väl att BL2 Handsome Collection (vilket inkluderade Tiny Tina DLC) var PS Plus-spel redan 2019. Att 2,5 år senare låta endast ett av dessa DLC vara PS Plus-spel är ovärt oavsett vad man jämför med.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

ZZZzzzZZZzzz…..

Tips: läs och kommentera inte på nyheter som inte intresserar dig. Då ska du se att du får mer tid över och kan hålla dig vaken längre

Medlem
Skrivet av cyax:

Det fula är väl att BL2 Handsome Collection (vilket inkluderade Tiny Tina DLC) var PS Plus-spel redan 2019. Att 2,5 år senare låta endast ett av dessa DLC vara PS Plus-spel är ovärt oavsett vad man jämför med.

Beror väl främst på att ingen av de andra "DLC"-paketen från Borderlands 2 har släppts som ett separat spel som inte kräver huvudspelet (Tiny Tina's Assault on Dragon Keep: A Wonderlands One-shot Adventure hade släppdatum 9 november 2021). Sen att det över huvud taget är med i månadens skörd av spel har väl mest att göra med att uppföljaren "Tiny Tina's Wonderlands" släpps snart.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Inaktiv

Planet Coaster ska provas. Alltid kul med Tiny Tina, cool karaktär.

Medlem

Tiny Tina känns väldigt fattigt, vi som fick handsome collection med ps+ har det redan liksom, är ganska besviken om jag ska vara ärlig

Medlem
Skrivet av Thane:

Tips: läs och kommentera inte på nyheter som inte intresserar dig. Då ska du se att du får mer tid över och kan hålla dig vaken längre

Jag bryr mig om vilka spel jag får på ps plus. Jag uttryckte mitt missnöje genom att skriva sarkastiska snarkningar. Men jävlar va rolig du va! Tänk om alla kunde vara lika rolig som du är.

Medlem
Skrivet av Mr_Drake:

Tidigare har jag tyckt att det varit ganska bra. Tittade på titlarna som kom 2020 och insåg att jag var nöjd med 7 månader, hade tyckt ytterligare 2 månader var bra om jag inte hade ägt spelen sedan tidigare, tyckte två månader var okej och var bara missnöjd med en enda månad. Tycker det är som dag och natt jämfört med nu. Idag håller jag absolut med dig om att PS plus inte är värt pengarna, skulle inte ens lägga 100 kronor för ett år. Däremot har jag för mig att enskilda månader är ganska dyra att köpa.

Alltså jag kanske var otydlig. Jag är nöjd med plus, men det har sällan för mig personligen varit en riktigt grym titel (även ifall det varit bra titlar). Jag har endast plus för att kunna spela online , spelen är mer som en bonus. Dock lär väl Sony tvingas att förbättra sina premunationstjänster nu för att kunna hänga med MS.

1
Skriv svar