Snabbkollen - Kommer Elden Ring leva upp till hypen?

Medlem

För egen del tror jag absolut det kommer leva upp till hypen och lite till, men är självklart redo att spelet kanske kommer ha lite skavanker och den öppna världen oroar mig lite fortfarande, man får vara realist i sin egna hype. Men överlag tror jag detta kommer bli ett spel jag sent kommer glömma.

För dom som inte gillar FromSoftwares tidigare titlar lär spelet inte leva upp till hypen. Dock har man sagt att man vill försöka nå ut till bredare publik. Tack vare alla val man kan göra i spelet ska det underlätta svårigheten(till en viss grad) samt att storyn ska vara lite enklare att följa så kanske kan det frälsa lite fler. Jag säger bara ge inte upp, så kommer ni förmodligen få uppleva ett riktigt bra spel(kanske ett mästerverk).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

From har inte gjort mig besviken ännu. Det här skall bli kul!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Esri:

För folk som kommer spela day one, undvik multiplayer tills dess att de har bekräftat att detta problem är fixat. Det kommer "antagligen" att påverka Elden Ring också.

https://www.youtube.com/watch?v=bcZDka8jPCI

Jag som precis lirat en massa DS1R online ^^;
Jag har väl haft tur.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Förmodligen det spel jag kommer lägga mest tid på i år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

De där handfull som kommer att klara av att spela det, kommer nog tycka att det är toppen.

😂😂

Medlem

I senaste intervjun med nån av spelutvecklarna så nämnde han, apropå omspelbarheten, att fienderna blir starkare ju fler varv man spelar. Det är ju rätt givet eftersom det alltid varit så, men jag skulle tro att folk kanske inte är så intresserade av det, för det är ju en sån där artificiell, godtycklig faktor. Alltid tråkigt t.ex. då högre svårighetsgrader bara innebär mer HP och hårdare slag för fienderna. Det man vill veta är ju om det blir ANNAN CONTENT på högre NG. Dark Souls 2 gjorde det ju så fantastiskt, med medel som i sammanhanget måste anses små och väldigt lättimplementerade. Bara det att en del ringar inte fanns som +2-versioner förrän i NG+ var helt och hållet nog för att få mig att spela till dit. En del föremål fanns väl inte ens förrän NG++. I de andra spelen så skippade de mer eller mindre dessa enkla men ack så lockande grejer och det är för mig helt oförståeligt. VEM skulle kunna klaga på att man kan hitta några extra grejer i NG+/NG++?

Medlem

Souls-fan här, känner noll hype men det kommer säker spelas igenom någon gång.
Hade hellre sett något mer tematiskt unikt likt Bloodborne.

Medlem

Har ingen men ska bli roligt att springa igenom hoppas jag. Men först Horizon.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Men alltså. 40% som röstar nej?! Otroligt???

Måste va alla som inte gillar genren och inte kommer spela det överhuvudtaget som röstar nej?! Eller?

..och folk som röstar "Ja" är personer som bestämde sig för att det minsann var tidernas bästa spel tillika GOTY 2022 drygt två dagar efter att spelet utannonserades.

Medlem

Känner ni att ni är för dåliga på valfritt Soules spel även Elden ring mf alltså. Gör som jag ta hjälp(co opa bossarna mm) levla levla levla läs alla tips och titta på 50 hjälp videos. Tänk på att spelet inte borde spelas som om ni hade hyrt det. Stressa alltså inte och tro att det ska gå fort fort fort. Det här spelet är nog extra bra på att ta tid på sig eftersom det är öppen värld och säkert kommer att sluka vissa spelare med hull och hår. Alltså det kommer att ta tid för att tom vilja gå visare i spelet när kanske inte alla hemligheter är hittade mm. 30 timmar ska raka vägen till mål tydligen vara och man måste spela spelet flera gånger för att få uppleva 100%. Själv så är jag inte förvånad om första genomspelningen för mig ligger på över 200 timmar. För mig så är andra spel säkert bra som Horizon 2 tex. Men absolut inte i samma klass som ett nytt soules spel man får uppleva för första gången! Är det lika bra som tidigare spel+15 fps i vissa partier så är jag mer än nöjd. Den öppna betan visade mig att det troligen blir ett bättre spel än vad jag förväntar mig. Jag hoppas på att man kan få spela som en boss(som i demons soules tex)i någon del av spelet skulle vara kul. Jag kommer def vara en klant när det kommer till pvp och mina vinster kommer att vara få och jag kommer göra allt för att få ett överläge eftersom jag aldrig skulle vinna en ärlig fight ha ha!

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

From har inte gjort mig besviken ännu. Det här skall bli kul!

Dark souls 2?

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Men alltså. 40% som röstar nej?! Otroligt???

Måste va alla som inte gillar genren och inte kommer spela det överhuvudtaget som röstar nej?! Eller?

Många röstar kanske nej pga tilliten till nya spel som släpps, är förstörda, mer buggiga än någonsin förut. Därav min röst på nej. För mig är hype inte bara spelet i sig det ska fungera också om det ska leva upp till hypen. Gör det inte det då lever den inte upp till hypen. Så ser jag det. Spelet kan vara hur kul som helst, men är.det trasigt så faller det. Enkelt. Jag har slutat hypa själv.

Buggar får man alltid räkna med men det ska inte förstöra upplevelsen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

..och folk som röstar "Ja" är personer som bestämde sig för att det minsann var tidernas bästa spel tillika GOTY 2022 drygt två dagar efter att spelet utannonserades.

Haha

Medlem
Skrivet av employed:

Dark souls 2?

Touché! Det hade jag förträngt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av employed:

Dark souls 2?

Blev inte besviken på tvåan när det släpptes, men lirade igenom det igen för någon månad sen i ett DS marathon och funderade starkt på att skippa det efter en halvtimme. Det vände efter ett par timmar dock, även om det är det sämsta souls spelet de gjort så är det ett väldigt bra spel.

12
Skriv svar