Filmbevis! Horizon Forbidden West ser fantastiskt ut även på PS4

Robot
Filmbevis! Horizon Forbidden West ser fantastiskt ut även på PS4

Släpps snart till både PS4 och PS5.

#horizon-forbidden-west


Medlem

Aloy, vad jag har saknat dig!
Ser alla tiders ut på den gamle trotjänaren men kommer att köras på PS5an.
Snart är det dags! 😀

Dex
Medlem

Det är sjukt imponerande vad Guerilla Games och Naughty Dog har gjort för tekniskt imponerande spel på en PS4 med Horzion Forbidden West och Last of Us 2. Galet att dom lyckas klämma ut så mycket tekniskt ur en så gammal konsol!

Medlem

Inte förvånad. Första spelet ser fortfarande fantastisk ut. Glad att PS4an fortfarande får spel då jag nog inte kommer lyckas få tag i en PS5 i år heller 😏

Medlem

Det första jag tänker när jag ser detta, hur mycket kommer den redan nu extremt högljudda PS4 Pro låta? När jag spelade TLOU2 fick jag gömma PS4an bakom tv-bänken och höja volymen rejält. Här är väl risken att det är dags för långa sladdar och ställa PS4an i ett annat rum


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Issue:

Det första jag tänker när jag ser detta, hur mycket kommer den redan nu extremt högljudda PS4 Pro låta? När jag spelade TLOU2 fick jag gömma PS4an bakom tv-bänken och höja volymen rejält. Här är väl risken att det är dags för långa sladdar och ställa PS4an i ett annat rum

Gör rent fläkten, tar 10 min och sen blir din PS4 - ”enjoy the silence”.

Gjorde själv rent fläkten, dock efter att ja spelat TLOU 2. Och det ångrar jag idag…

Medlem
Skrivet av Issue:

Det första jag tänker när jag ser detta, hur mycket kommer den redan nu extremt högljudda PS4 Pro låta? När jag spelade TLOU2 fick jag gömma PS4an bakom tv-bänken och höja volymen rejält. Här är väl risken att det är dags för långa sladdar och ställa PS4an i ett annat rum

Brusreducerande lurar är livet!

Inaktiv
Skrivet av Issue:

Det första jag tänker när jag ser detta, hur mycket kommer den redan nu extremt högljudda PS4 Pro låta? När jag spelade TLOU2 fick jag gömma PS4an bakom tv-bänken och höja volymen rejält. Här är väl risken att det är dags för långa sladdar och ställa PS4an i ett annat rum

Den lär ju lyfta. Min gamla PS4 Pro lät som ett jetplan från dag ett.

Skrivet av PGR1985:

Gör rent fläkten, tar 10 min och sen blir din PS4 - ”enjoy the silence”.

Gjorde själv rent fläkten, dock efter att ja spelat TLOU 2. Och det ångrar jag idag…

Det kvittar då maskinen låter som fan (pun intended) direkt ur kartong.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Den lär ju lyfta. Min gamla PS4 Pro lät som ett jetplan från dag ett.

Det kvittar då maskinen låter som fan (pun intended) direkt ur kartong.

Fast då är din PS4 förmodligen defekt från start?
Jag skulle reklamera den på momangen.

Min PS4-Pro började låta som en maxad hårtork efter något års användande. Och det grämer mig än idag att jag inte gjorde rent den INNAN jag spelade the Last of Us 2, som iofs var en besvikelse rent storymässigt.

Jag bloggade för något år sedan om hur man går tillväga för att göra rent fläkten.

https://www.fz.se/forum/trad/441774-ett-valbehovlig-tips-till...

Medlem

Ser fram emot att spela det på min PS4 Slim, som är oerhört tyst trots den blir 6 år senare i år och har aldrig rengjort den. På nära håll är den en svag viskning och vid soffan hörs den inte alls.

Annat var det med min feta PS3 som lät som en dammsugare. Efter det ljudhelvetet så bestämde jag mig att det bara blir energisnåla konsolköp i framtiden, som inte genererar mycket värme och inte behöver kylas så mycket.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Åh, jag är så glad att jag får njuta detta spel på min PS4! Jag har fortfarande otroligt många spel som jag inte har kört på min PS4, den kommer att vara med mig hur länge som helst! Jag älskar min PS4, bästa köpet jag gjorde för 3 års sedan!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Spelet ser otroligt snyggt ut, men är glad att jag fick tag på en PS5:a så jag får lite extra krydda och ögongodis.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Gör rent fläkten, tar 10 min och sen blir din PS4 - ”enjoy the silence”.

Gjorde själv rent fläkten, dock efter att ja spelat TLOU 2. Och det ångrar jag idag…

Måste man öppna allt eller räcker det med tryckluft?

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Spelet ser otroligt snyggt ut, men är glad att jag fick tag på en PS5:a så jag får lite extra krydda och ögongodis.

Upplösning och flyt lär säkert vara bättre på PS5, men främst laddningstiderna.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Efter det ljudhelvetet så bestämde jag mig att det bara blir energisnåla konsolköp i framtiden, som inte genererar mycket värme och inte behöver kylas så mycket.

Dimensioneras kylaren efter effekten så är det inga problem. Ex är en Switch 2017 mer högljudd än min xbox series X trots att den har en mycket lägre energiförbrukning. Däremot så verkar de ha fått en bättre ratio mellan energiförbrukning och kylar kapacitet på swich 2019 för den har jag i alla fall aldrig lyckats höra från soffan.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Måste man öppna allt eller räcker det med tryckluft?

Skulle inte rekommendera tryckluft då det finns risk att dammråttorna (ja, så illa är det när du öppnar) åker längre in i konsolen

Läs mitt blogginlägg, och fronten sitter med välbehövliga clips. Bara att ta loss och sätta dit igen, utan att behöva något verktyg.

https://www.fz.se/forum/trad/441774-ett-valbehovlig-tips-till...

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Dimensioneras kylaren efter effekten så är det inga problem. Ex är en Switch 2017 mer högljudd än min xbox series X trots att den har en mycket lägre energiförbrukning. Däremot så verkar de ha fått en bättre ratio mellan energiförbrukning och kylar kapacitet på swich 2019 för den har jag i alla fall aldrig lyckats höra från soffan.

Aldrig hört min Switch 2019 från soffan heller. Originalmodellen kan jag inte uttala mig om då jag aldrig spelat på någon.

Skrivet av Dex:

Det är sjukt imponerande vad Guerilla Games och Naughty Dog har gjort för tekniskt imponerande spel på en PS4 med Horzion Forbidden West och Last of Us 2. Galet att dom lyckas klämma ut så mycket tekniskt ur en så gammal konsol!

Detsamma gäller det sista KillZone-spelet, ser otroligt fint ut fortfarande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Känns viktigt att poängtera att det faktiskt handlar om PS4 pro. Det kan vara rätt stor skillnad mellan ps4 och ps4 pro.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Känns viktigt att poängtera att det faktiskt handlar om PS4 pro. Det kan vara rätt stor skillnad mellan ps4 och ps4 pro.

Indeed. Zero Dawn kördes mestadels i 1080p30 på original-PS4, undrar om de lyckas med det konststycket även här eller om man blir av med mer upplösning.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Indeed. Zero Dawn kördes mestadels i 1080p30 på original-PS4, undrar om de lyckas med det konststycket även här eller om man blir av med mer upplösning.

Det skulle inte förvåna mig om dom går ner till 900p30 eller något liknande, men jag är okej med det.

Medlem

Tyckte de visade lite härligare omgivningar i denna snutten i jämförelse med tidigare klipp. Härligt djungelljud i bakgrunden:D.

Medlem

Blir på min ps4 pro men förbokar inte, man vill ju se hur väl det flyter osv först.

Medlem

När första spelet släpptes och jämfördes med Zelda Breath of the wild, då var det en massa roliga saker som var bättre i Zelda Breath of the wild. Undrar om de tagit åt sig kritiken och lagt till det i detta spel. Något så enkelt som tex att en pil man skjuter kan flyta på vattnet eller liknande med fysikmotorn. https://www.youtube.com/watch?v=aVPXKdSEGNQ


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Fast då är din PS4 förmodligen defekt från start?
Jag skulle reklamera den på momangen.

Min PS4-Pro började låta som en maxad hårtork efter något års användande. Och det grämer mig än idag att jag inte gjorde rent den INNAN jag spelade the Last of Us 2, som iofs var en besvikelse rent storymässigt.

Jag bloggade för något år sedan om hur man går tillväga för att göra rent fläkten.

https://www.fz.se/forum/trad/441774-ett-valbehovlig-tips-till...

Min PS4 Pro lät som ett jetplan med bara två spel. Gran Turismo Sport och Uncharted 4. Alla andra spel är den praktiskt taget ljudlös med. Min lösning? Sälja av GTS och Uncharted 4.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Min PS4 Pro lät som ett jetplan med bara två spel. Gran Turismo Sport och Uncharted 4. Alla andra spel är den praktiskt taget ljudlös med. Min lösning? Sälja av GTS och Uncharted 4.

Alla sätt är bra utom dom dåliga…

Medlem
Skrivet av lonian:

När första spelet släpptes och jämfördes med Zelda Breath of the wild, då var det en massa roliga saker som var bättre i Zelda Breath of the wild. Undrar om de tagit åt sig kritiken och lagt till det i detta spel. Något så enkelt som tex att en pil man skjuter kan flyta på vattnet eller liknande med fysikmotorn. https://www.youtube.com/watch?v=aVPXKdSEGNQ

Flytande pilar var ingenting jag saknade...


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lonian:

När första spelet släpptes och jämfördes med Zelda Breath of the wild, då var det en massa roliga saker som var bättre i Zelda Breath of the wild. Undrar om de tagit åt sig kritiken och lagt till det i detta spel. Något så enkelt som tex att en pil man skjuter kan flyta på vattnet eller liknande med fysikmotorn. https://www.youtube.com/watch?v=aVPXKdSEGNQ

Det enda som BOTW gjorde bra var fysiken. Världen, karaktärer, upplägget, vapensystemet var allt mediokert och tråkigt.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Det enda som BOTW gjorde bra far fysiken, världen, karaktärer, upplägget, vapensystemet var allt mediokert och tråkigt.

Sitter just nu och spelar Breath of the Wild för 3e gången.

Jag gjorde ett försök på att spela genom Horizon en gång till, men det blev otroligt tråkigt efter en genomspelning.

Smaken är som baken.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Sitter just nu och spelar Breath of the Wild för 3e gången.

Jag gjorde ett försök på att spela genom Horizon en gång till, men det blev otroligt tråkigt efter en genomspelning.

Smaken är som baken.

Tog mig till slutet av BOTW och kände bara orka, fanns ingen glädje i spelet, det var bara helt dött men världens tråkigaste open-world någonsin skådad... okej kanske inte så drastiskt men världen är tom, den är livlös, det finns knappt något att göra och alla "tempel" och "shrines" ser exakt likadana ut, miljöerna är trista och inte ens roliga att titta på. Vapen går sönder på tre slag och typ inga karaktärer är roliga (förutom han som spelar dragspel). Världen är onödigt stor med för lite innehåll (en begränsning av svag hårdvara skulle jag nog tro), spelet laggar dessutom på maskinen den är gjord för vilket är illa. Och avsaknaden av bra musik känns tråkigt. I alla fall min åsikt om BOTW.

Men ja smaken är som baken som du säger. Tycker BOTW inte bör ha namnet Legend of Zelda, spelet är inte ens i närheten av så bra som sina föregångare. Och med det ur systemet kan man nu andas lugnt.

Däremot hoppas jag innerligen att HFW har förbättrat allt som var halvdant i första spelet, ser så ut i alla fall i videos jag sett, men jag hade extremt mycket roligare i HZD än i BOTW. Kört igenom HZD flera gånger, fortfarande inte pallat ta ner Ganon i BOTW för det känns bara meh.

Men det är bara vad jag tycker, du behöver inte hålla med mig och jag försöker inte övertala dig. Bara min åsikt som sagt och du får ha din.

12
Skriv svar