Elden Ring tar runt 30 timmar att klara om man går raka spåret

Robot
Elden Ring tar runt 30 timmar att klara om man går raka spåret

Men betydligt längre om man vill uppleva allt annat innehåll.

#Elden-ring, #Fromsoftware


Medlem

Låter helt rimligt.

Medlem

Dying Light 2, Horizon och Elden ring, ser ut som februari blir en tung spelmånad för många

Gen
Medlem

Låter lagom.

Skrivet av Gaara:

Dying Light 2, Horizon och Elden ring, ser ut som februari blir en tung spelmånad för många

Blir jobbigt att stressa igenom tre open world spel. Jag köper en av dem och spelar igenom i lugn takt. Sen tar jag nästa spel månaden därpå osv.

Medlem

Tycker det låter rimligt när jag tänker
Dark Souls/Bloodborne spelens längd. Men nu när spelet är open world med stor karta, hur mycket tid av dessa 30 timmar om man vill ta sig från början till slut kommer handla om alla transportsträckor med hästen?
Jag hoppas inte att det är inräknat i dessa 30 timmar dem nämner

Dex
Medlem
Skrivet av Gaara:

Dying Light 2, Horizon och Elden ring, ser ut som februari blir en tung spelmånad för många

Ja herregud. Verkligen en galen gaming månad! Hade nästan hoppats på att någon av dom skulle bli försenat en vecka eller två, men verkar som dom kommer släppas som dom ska.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gaara:

Dying Light 2, Horizon och Elden ring, ser ut som februari blir en tung spelmånad för många

Därtill Warhammer 3 och Lost Ark. Säkert något mer jag glömt också.

Alldeles för mycket!

Dex
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Därtill Warhammer 3 och Lost Ark. Säkert något mer jag glömt också.

Alldeles för mycket!

Även Sifu till PS5/PC kommer också i Februari. Lite mer indie spel kanske, men ser jäkligt underhållande ut.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Dying Light 2, Horizon och Elden ring, ser ut som februari blir en tung spelmånad för många

Jag skulle nog valt att skjuta på Dying Light 2 i så fall, har för mig att första spelet hade rätt stora problem med optimeringar och buggar i början.
Men går du typ raka vägen så har du nog 100h speltid att beta av.

Medlem
Skrivet av Gen:

Låter lagom.

Blir jobbigt att stressa igenom tre open world spel. Jag köper en av dem och spelar igenom i lugn takt. Sen tar jag nästa spel månaden därpå osv.

Exakt så blir det. Helt sjukt att att man lyckas få uppföljare till Dying Light, HZD och Sekiro under samma månad. De spelen ligger på min topp 20 lista helt klart.

Medlem

Mer relevant fråga, hur långa gånger dör man innan man är i mål?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Och vem vill gå raka spåret genom ett From Software-spel? 😃 Nu är det snart dagen med stort D!!

Medlem

mhm ,så kommer säkert ta kring 10 timmar ish.
Alltid när dem går ut med "tar siså lång tid klara ut" så är det ren skitsnack.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Helt ok!

Det borde ta 70-90 timmar att klara i min takt då. Då jag är en sånn utforskare som ska springa in i alla vrår och lyfta på varje sten.

Just ja, nu är det open-world. Det blir nog 90-120 timmar då? På grund av all extra dö-yta i spelet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

M.a.o. allt från 10-100 timmar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag är completionist när det kommer till Soulsborne. Lirar igenom alla ca 1-2 gånger per år. Plockar upp all skit i spelen, dödar alla bossar och NPCer innan jag är klar och kör med nya builds varje gång. De här spelen känns som helt gjorda för mig och kommer förmodligen fortfarande lira spelen till och från så länge jag är kapabel till att hålla i en kontroll

Längtar sååå mycket efter detta och Demon's Souls. Gotta get that PS5.

Hoppas att nästa spel som kommer är Bloodborne 2! En uppföljare till Sekiro hade jag inte heller tackat nej till men hoppas mest på BB.

Medlem

En månad kvar, sjukt!!
Räknar med minst dubbla denna tid, då fromsoft ofta belönar utforskande
Samt blir det nog några vändor NG/+
så... ~150h?'
Av det jag sett, hade hoppats de tog mer influens från Sekiros combat, för det är det bästa de gjort hitills!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag är completionist när det kommer till Soulsborne. Lirar igenom alla ca 1-2 gånger per år. Plockar upp all skit i spelen, dödar alla bossar och NPCer innan jag är klar och kör med nya builds varje gång. De här spelen känns som helt gjorda för mig och kommer förmodligen fortfarande lira spelen till och från så länge jag är kapabel till att hålla i en kontroll

Längtar sååå mycket efter detta och Demon's Souls. Gotta get that PS5.

Hoppas att nästa spel som kommer är Bloodborne 2! En uppföljare till Sekiro hade jag inte heller tackat nej till men hoppas mest på BB.

TJena. Glad för din skull. Tänker också köpa spelet, men är inte så van vid striderna vilket gör att det inte tar många sekunder innan jag dör. Men jag tänker kämpa. Det ser så otroligt bra ut tycker jag och det finns massor att utforska och göra. Lycka till!!!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Antingen är det felöversatt eller så har utvecklaren en konstig referensram vad gäller ordet stress. Vad är det som skulle vara stressigt med att behöva färdas långa sträckor till fots? Det är väl snarare typ motsatsen till stressigt = långrandigt? Själv så tycker jag det känns mer stressigt att rida häst än att gå. Direkt man sätter sig på en häst i ett spel så blir det liksom "oj shit, nu blir det åka av" och så far man än hit, än dit i rasande fart på ett ryckigt sätt.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

På grund av all extra dö-yta i spelet.

Syftar du på all extra yta överlag, eller all extra yta att dö på..? 😁

Medlem
Skrivet av Gaara:

Dying Light 2, Horizon och Elden ring, ser ut som februari blir en tung spelmånad för många

Glöm inte bort Guild Wars 2 expansion End of Dragons 😱

Medlem

Min första genomspelning lär ta ett tag, kommer verkligen att njuta! Jag kommer suga in den speciella atmosfär FromSoftware har i sina spel, jag lär även bara stå och glo på den vackra utsikten då och då. Men sen går förmodligen lite "ofrivillig" tid till att dö ett x-antal gånger mot vissa bossar.

Lite ny information från en intervju med Hidetaka Miyazaki:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av krislevin:

TJena. Glad för din skull. Tänker också köpa spelet, men är inte så van vid striderna vilket gör att det inte tar många sekunder innan jag dör. Men jag tänker kämpa. Det ser så otroligt bra ut tycker jag och det finns massor att utforska och göra. Lycka till!!!

Ja lycka till du med kan vara svårt att komma in i spelen men med tålamod så ska det nog gå

Medlem
Skrivet av limonass:

Glöm inte bort Guild Wars 2 expansion End of Dragons 😱

SWTOR 7.0 Legacy of the Sith expansionen 15 februari så det finns något för en och var.

Medlem

Ungefär 1000 timmar i Dark Souls 3 för min del (olika mods inräknade).
Lär väl bli något liknande för Elden Ring.
Kommer starta med en karaktär, skapa en ny, ta mig igenom spelet en bit med den. Skapa en tredje karaktär för att sedan klara spelet med den.
Kommer bli mycket co-op också.

Medlem

Det Blir lite Uncarted 4 extra upphottad version till ps5an nu. Sen SIFU Horizon 2 och Elden ring det får räcka. Dying light skjuter jag upp på obestämd tid om tillfälle ges.

Medlem

Lär nog sitta och spela detta resten av året om det klickar rätt.

New game plus plus osv. Försöka ta allt som finns.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Ja lycka till du med kan vara svårt att komma in i spelen men med tålamod så ska det nog gå

tack så mycket. Tålamod. Ok, ska se vad jag kan åstadkomma. Ser verkligen fram emot Elden Ring.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

tack så mycket. Tålamod. Ok, ska se vad jag kan åstadkomma. Ser verkligen fram emot Elden Ring.

Något annat jag brukar säga. "Git gud" i all ära men det viktigaste är att du har kul. Var inte rädd för att följa en guide på Youtube eller ta hjälp av andra spelare.

Vet inte, hade du lirat något av deras andra spel eller blir Elden Ring det första du hoppar in i?

Många nya som vill ta sig an Fromsoftware spel ger sig in i det som en stor utmaning där de ska ta sig an allt helt själva utan någon hjälp, och så slutar det med att de ger upp ganska tidigt pga av den höga learning curven eller bara för att de helt enkelt går vilse. Känner du att det verkligen blir svårt och att du tappar lusten, börja kolla en guide och kanske ta lite pauser. Spelen kan kännas riktigt jobbiga och tuffa ibland men det är mycket trial and error och när man väl börja se mönstren så inser man att de är inte så svåra egentligen och då blir det ett helt annat och underbart spel <3

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Något annat jag brukar säga. "Git gud" i all ära men det viktigaste är att du har kul. Var inte rädd för att följa en guide på Youtube eller ta hjälp av andra spelare.

Vet inte, hade du lirat något av deras andra spel eller blir Elden Ring det första du hoppar in i?

Många nya som vill ta sig an Fromsoftware spel ger sig in i det som en stor utmaning där de ska ta sig an allt helt själva utan någon hjälp, och så slutar det med att de ger upp ganska tidigt pga av den höga learning curven eller bara för att de helt enkelt går vilse. Känner du att det verkligen blir svårt och att du tappar lusten, börja kolla en guide och kanske ta lite pauser. Spelen kan kännas riktigt jobbiga och tuffa ibland men det är mycket trial and error och när man väl börja se mönstren så inser man att de är inte så svåra egentligen och då blir det ett helt annat och underbart spel <3

Hej! Tack för meddelandet. Jo, det är första spelet i Dark Souls samlingen för min del. Har nuddat vid de andra, har köpt då alla 3, men som du sa tröttnat efter att ha dött ganska omgående av ett slag. Jag for runt som en vante nästan överallt. Bra idé att ta hjälp av andra spelare och guides. Ska verkligen titta in på det. Blir nog lättare då. Man har varit själv, och det är det svåraste att kunna gå vidare utan hjälp då det verkade omöjligt att gå vidare. Mmm. jo Elden Ring först dock. Open world tilltalar mig väldigt mycket. Tänker klara det om jag kan och jag ska försöka ha riktigt roligt. Jag vet att du är en stor fantast, och du kan alla vrår och kanter i de spelen. Är det ok att fråga dig om tips nån gång? Nånting i de spelen drar i mig, men har inte haft motiveringen att spela de. Men jag börjar förstå lite det vackra i de. Men vad jag förstår är de riktigt speciella. Visst, blir det kul och vackert och tilldragande tänker jag inte ge upp.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

12
Skriv svar