Naughty Dog om Uncharted: "Det är en värld vi vill se mer av"

Robot
Naughty Dog om Uncharted: "Det är en värld vi vill se mer av"

Fem år sedan senaste nyreleasen.

#naughty-dog, #uncharted


Medlem

Säkert. Men inte nödvändigtvis från ND.

Medlem

Förmodligen, starkt IP ändå. Däremot tar de nog sin tid och eventuellt funderar på hur de kan ”re-invent” Uncharted-formeln men ändå behålla kärnan. Tänk t.ex Tomb Raider-rebooten.

Hade gärna sett att de gör något sådant, samt släpper Drake som huvudprotagonist. Kanske fokus på en karaktär i epilogen av Uncharted 4 (spoiler)

Medlem

Uncharted är en grymt bra serie spel men det känns som att Naughty Dog måste gå vidare snart. Både Uncharted och Last of Us följer ju en tydlig formula som visserligen är polerad till max men som jag personligen vill se att man lämnar bakom sig till nästa spel. Vore kul med ett nytt IP och ett lite öppnare spel men fortfarande med ett bra narrativ.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Uncharted är en grymt bra serie spel men det känns som att Naughty Dog måste gå vidare snart. Både Uncharted och Last of Us följer ju en tydlig formula som visserligen är polerad till max men som jag personligen vill se att man lämnar bakom sig till nästa spel. Vore kul med ett nytt IP och ett lite öppnare spel men fortfarande med ett bra narrativ.

Tycker precis tvärtom. ND spel är unika och följer visserligen en formel, men det är en formel jag gillar och jag vill bara ha mer linjära filmiska berättelser av samma stil, gärna ett nytt IP dock. Öppna spel finns det tusen på dussinet av.

Uncharted 4 har väl sålt över 15 miljoner exemplar, och 37 miljoner har spelat det (Uncharted 4 Dev celebrates 37 million players) så att inte göra en uppföljare vore dumt. Tror dock också att en annan studio kommer göra den under översyn av ND.

Medlem

Riktigt trötta och tråkiga spel

Medlem

Riktigt pigga och roliga spel.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av noreason:

Riktigt trötta och tråkiga spel

Se nedan

Skrivet av matt76:

Riktigt pigga och roliga spel.

hehe
+1 för jag håller med.
+1 för klockrent svar.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Tycker precis tvärtom. ND spel är unika och följer visserligen en formel, men det är en formel jag gillar och jag vill bara ha mer linjära filmiska berättelser av samma stil, gärna ett nytt IP dock. Öppna spel finns det tusen på dussinet av.

Uncharted 4 har väl sålt över 15 miljoner exemplar, och 37 miljoner har spelat det (Uncharted 4 Dev celebrates 37 million players) så att inte göra en uppföljare vore dumt. Tror dock också att en annan studio kommer göra den under översyn av ND.

Över 15 milj är mycket för ett exklusivt spel eller för alla spel för den delen. Det får mig att tänka på Nintendos exklusiva spel och dess försäljningssiffror, Mario Party som inte ens är med på topp 5 på Nintendos lista har sålt 17 milj ungefär. Topp 5 ligger väl runt 20- 40 milj, alla exklusiva spel.(Detta enligt senaste rapporten i sept)Helt sjukt. Liten parantes bara.
Spiderman har väl sålt över20 milj och är det bäst säljande spelet till PS? Stora siffror hursomhelst.

Medlem

Ja tack, men med eller utan Nathan Drake?!


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

Ja tack, men med eller utan Nathan Drake?!

Jag vill helst fortsätta som Nathan Drake eller kanske uppleva o spela som Sully i yngre dagar med någon cool medhjälpare.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Flakmonkey

Tyckte Lost Legacy visade att konceptet fungerar utan Nathan också, men de måste ju ha någon anknytning till originalen så att säga. Sen vet jag inte riktigt vad de skulle kunna göra för något nytt med serie. Självklart skulle det vara intressant om de gjorde en liknande resa som Santa Monica gjorde med God of War där det hanterades så nära perfekt man kan komma. Inte att man ska släpa runt på Nathans dotter, men en liknande förändring som är tillräcklig för att märkas men utan att man tappar essensen. Tror att det kan vara viktigt inte minst för utvecklarna själv, de växer, förändras och då är det bara naturligt att deras alster gör detsamma.

Medlem

Återuppliva Jak & Daxter i stället.

KoP
Medlem

Nja.. jag hoppar. Tycker att dom knöt ihop säcken rätt bra med senaste spelet. Dags att gå vidare och hitta på något nytt.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Vore kul med ett nytt IP och ett lite öppnare spel men fortfarande med ett bra narrativ.

Var väl nästan det vi fick med The Lost Legacy? Ett öppnare spel med andra karaktärer.

Jag ser gärna att de fortsätter men som sagt med nya vinklar och kanske helt andra karaktärer men som Nosnos skriver så behövs en anknytning annars kan de lika gärna göra ett helt nytt ip.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Var väl nästan det vi fick med The Lost Legacy? Ett öppnare spel med andra karaktärer.

Jag ser gärna att de fortsätter men som sagt med nya vinklar och kanske helt andra karaktärer men som Nosnos skriver så behövs en anknytning annars kan de lika gärna göra ett helt nytt ip.

Det har du rätt i! Jag personligen vill dock hellre se ett nytt IP och att en annan studio får förtroendet med Uncharted. Uncharted har hängt med sedan 2007 nu och det vore roligt med något nytt från Naughty Dog istället för ytterligare ett spel på den inslagna vägen. The Last of Us 2 tog visserligen stora risker i sitt berättande men gameplay förblev nästintill detsamma med vissa förbättringar. Nu verkar vi få en remake på originalet istället för ett nytt spel...tycker det känns lite tråkigt förutsatt att inget annan utvecklas bakom kulisserna.

Fragtjuv
Skrivet av Knalle:

Det har du rätt i! Jag personligen vill dock hellre se ett nytt IP och att en annan studio får förtroendet med Uncharted. Uncharted har hängt med sedan 2007 nu och det vore roligt med något nytt från Naughty Dog istället för ytterligare ett spel på den inslagna vägen. The Last of Us 2 tog visserligen stora risker i sitt berättande men gameplay förblev nästintill detsamma med vissa förbättringar. Nu verkar vi få en remake på originalet istället för ett nytt spel...tycker det känns lite tråkigt förutsatt att inget annan utvecklas bakom kulisserna.

Ja, det är väldigt märkligt att det blir en remake! Jag tycker personligen inte att det behövs för fem öre. Jag är emellertid tämligen säker på att något annat utvecklas bakom kulisserna.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Ja, det är väldigt märkligt att det blir en remake! Jag tycker personligen inte att det behövs för fem öre. Jag är emellertid tämligen säker på att något annat utvecklas bakom kulisserna.

Tror det har med HBO-serien att göra och spelet kommer säkert bli riktigt bra. Jag lär själv köpa det så småningom men ja, det kan kännas onödigt men samtidigt lite befogat om det kommer att blidka fansen. Många var ju besvikna på Part 2.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Det har du rätt i! Jag personligen vill dock hellre se ett nytt IP och att en annan studio får förtroendet med Uncharted. Uncharted har hängt med sedan 2007 nu och det vore roligt med något nytt från Naughty Dog istället för ytterligare ett spel på den inslagna vägen. The Last of Us 2 tog visserligen stora risker i sitt berättande men gameplay förblev nästintill detsamma med vissa förbättringar. Nu verkar vi få en remake på originalet istället för ett nytt spel...tycker det känns lite tråkigt förutsatt att inget annan utvecklas bakom kulisserna.

Jo jag håller med men som Knalle skriver så är det ju förmodligen för att serien snart släpps på HBO. Blir den poppis så är ju chansen stor att fler får upp ögonen även för spelen.

Garanterat att de pysslar med något annat bakom dörrarna. Vad jag förstått så används sällan hela personalstyrkan från start till mål och med 569 anställda så är nog bara en mindre styrka satt på remaken, resten i full fart med nästa projekt.

Ryktades väl om ett sci-fi äventyr ett tag?

Medlem

Jag tar gärna mer av serien. Som någon skrev här innan så visade The Lost Legacy(kanske seriens bästa del?) att det funkar bra utan Nathan Drake också. Hans historia är ju avslutad iom A Thief's End.
Tycker det finns för få linjära cinematiska äventyr medans open world RPGs spottas ut.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Tycker de skall göra ett nytt spel men med Sully´s okända son eller Sully som ung. Kanske lite mindre pang pang men ändå återskapa känslan.

Medlem

Men är inte Drake gammal nu och har dotter?


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Spelar jättegärna Uncharted 5 men skulle bli besviken om Naughty Dog är d som gör d.

D är dags för nytt IP (å ge Jak and Daxter: The Precursor Legacy remake till Bluepoint!!!)

Tänkte faktiskt säga det - Mer Jak & Daxter åt folket, it’s time!

Medlem
Skrivet av noreason:

Riktigt trötta och tråkiga spel

Håller med.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar